10-vuotias teki mensan nettitestin.

Kuinka tuota tulosta voisi tulkita? Poika sai tulokseksi 121, miten tuo ikä otetaan tässä huomioon, jos mitenkään?

Poika on tosi kiinnostunut matematiikasta, ja ihan mielenkiinnosta halusi koittaa tehdä tuon testin.
 
[QUOTE="daa";27440500]No hyvä tuloshan se on, fiksu poika. :) Viralliseen Mensan testiin on alaikärajana 16 vuotta, joten joutuu vielä tovin odottelemaan jos siihen mielii osallistua.[/QUOTE]

Juu, siis toki sen tiedän että hyvä tulos ihan aikuisellekkin! Mietin vain, että onko joku arvio mitä tuo tulos olisi ns. aikuisen mittapuussa? Varmaan poika tahtoo kyllä mennä ihan mensan viralliseen testiin heti, kun pääsee. On ihan hurja laskemaan, ja nauttii siitä! :)
 
"Heihei"
Jos Mensa on määritellyt sen testin sellaiseksi, että se pätee vain 16-vuotiaille ja siitä ylöspäin, niin silloin tulosta ei voi luotettavasti mitata alaspäin. Esim. Normipaino bmi:kin on vain malli, joka falskaa jos sitä yritetään sovittaa tavallisiin vaihteluväliin sopimattomiin, esim 80cm pitkiin aikuisiin.
Ymmärtänet itsekin, ettei BMI ja mensan (netti)testi oo ihan verrannollisia tässä suhteessa?

Jos lapsi saa aikuisten testistä hyvät pisteet, voinee "luotettavasti" arvioida, että hän menestyisi vielä paremmin ikäisilleen suunnatussa testissä - ja olettaa, että oikean ikäisenä hän saavuttaa vielä korkeammat pisteet.
 
Sinänsä tässä ei nyt ole kyse siitä, että mä haluaisin tietää kuinka hieno ja mahtava poika on sitten aikuisena, tiedän sen muutenkin! :heart:

Mutta jäin vaan miettimään, kun joskus oon lukenut, että 11-vuotias oli testin tehnyt ja siinä tekstissä viitattiin siihen, että tulos olisi aikuisten mittapuun mukaan aika korkea.
 
Ite 12v
Itse tein juuri 10 minuuttia sitten mensan nettitestin ja sain 134! 99% paremmin kuin muilla. Kaikki tehtävät olivat saman tyylisiä lukuunottamatta kahta tai kolmea viimeistä...
 

Yhteistyössä