1-vuotis synttärit, kakku, koristeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitykkä.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitykkä.

Vieras
Haluaisin mielipiteitä, kun en itse osaa päättää. Teen itse kakun ja ajattelin jollakin teemalla hoitaa koristelut yms. Ehkäpä tuo disney cars supercharged(hieman raikkaamman värinen, kuin tavallinen cars, joka on punamusta). No tuolla teemalla löytyy vaikka mitä syötäviä kakkukuvia/koristeita kakun päälle, mutta toisaalta tekisi mieli tehdä itse autokakku, eli auton muotoinen ihan. Kumpi teistä olisi mukavampì? Tuntuu, että ihmiset ovat nykyään tosi vaativia kutsuvieraita, ja toki kiinnostaa vieraan näkökulmasta nämä asiat. Se kakkukuva olisi tällainen: http://www.bakeandparty.com/epages/Kaupat.sf/secnpSgXYHK1Q6/?ObjectPath=/Shops/Bake/Products/30513 Tai vastaava vaaleampi sävy siinä alapuolella. Muutoin kakku varmasti olisi sitten kermapäällysteinen valkoisena..
Jos tekisin auton, se olisi varmastikin kirkkaan punainen pääväriltään, katolle tulisi sitten kynttilä yms. Marsipaanilla saisi siistimmän pinnan autolle, mutta olisiko kerma kuitenkin parempaa? Sekin mietityttää, saako kermasta ylipäänsä kirkkaan punaista esim. nestemäisellä elintarvikevärillä, vai tuleeko siitä vaan pinkki?
Muitakin vinkkejä ja keskustelua saa pistää alulle 1-vuotis synttäreistä!

Vinkki olisi sellainen, että relaa... Kuulostaa aivan älyttömältä vouhotukselta ja stressailulta. Olet varmaan sellainen, joka jatkossa järjestää synttäreitä hoplopissa yms ja jokaiselle vieraalle täytyy olla lahja jne?
Tuo on aivan älytöntä vouhkausta. Järjestä juhlat juuri niin kuin itse tykkäät, älä pelkää vieraiden arvosteluja tms.

Marsipaanilla saat näyttävän lopputuloksen tai toinen vaihtoehto on voi-tomusokerikreemi. Älä laita kermaa ainakaan koko kakun pintaan. Et saa siitä nättiä ilman pursottamista ja se lähtee helposti valumaan + tummaksi värjätty kerma ei välttämättä houkuttele syömään.

Kakkukuva on tosi helppokäyttöinen kun noudattaa vaan ohjeita ja laittaa sen 3-4 tuntia ennen tarjoilua kostumaan kakun pintaan.

Katso vinkkejä esim.

http://blogit.mtv3.fi/elamamakeaksi/

Tämä ei liity kakkuun, vaan muuhun synttärihumuun. Minä tilasin kodin koristeluksi kämpän "täyteen" heliumpalloja. Niitä oli kiva antaa lapsivieraille kotiinviemiseksi.

Apua, ei kai sillä kakulla nyt noin suurta väliä ole? Jotenkin tuntuu, että tuo kakku on ap:lle nyt elämää suurempi kysymys. Saahan 1-vuotiskakkua toki miettiä, mutta ei sillä oikeasti niin merkitystä ole. Relaa ja tee vaikka ihan tavallinen kermakakku. Kyllä ihan hyvät synttärit tulee ilman disney cars supercharged-kakkuakin.

Jotkut vaan tykkää panostaa, eikä siinä oo mitään pahaa. Ei se tarkoita, että muiden pitäisi tehdä samalla tavalla tai että muiden tarjoilut olisivat "huonompia". Jos on taitava käsistään ja tykkää leipoa niin miksi ei voisi näitä taitoja käyttää ja tehdä oikean unelmakakun?

Tässä vielä yksi linkki:

http://www.ullanunelma.fi/

Sivuston "Leivontapulinoista" löydät muita kaltaisiamme, joille leipominen on suuri intohimo. Tällä palstalla heitä ei saamiesi kommenttien perusteella taida olla vaikka tuo leipominen onkin yleensä sitä äitien puuhaa...

Mä leivoin juuri viikonloppuna pojan 2v synttäreille autokakun, jonka vuoan tilasin tuosta samasta paikkaa. Suosittelen. Kova homma. Pelkkään kakun koristeluun meni 2,5h. 1v synttäreille tilasin nallekakkuvuoan tuolta samaisilta sivuilta.

3102131.t.jpg
[/URL]

meillä ei ainakaan ole alle yksivuotias saanut maitotuotteita, juurikaan sokeria tai muuta makeaa esim. Joten synttärikakun syöminen voi saada aikaan melko kurjan olon sankarille, jos siinä on ihan mitä vaan.

Meillä siis ei aiota antaa 1-vuotiaalle kakkua ollenkaan ainakaan mitään peruskermakakkua. Aikuiset vieraat saavat aikuisten kakkua jos niitä kutsutaan. Ja muut saavat tehdä mitä tykkäävät, tulipa mieleen vaan. että tämä meillä ongelmana lähinnä: vauvan herkut ovat jotain muuta vielä pitkään.

Edelliselle: ei meilläkään vauva ole saanut "aikuisten" herkkuja vielä. Maitotuotteita kokeillaan parhaillaan, tosin 10 kk iästä asti on saanut hapanmaitotuotteita. Nyt siis kokeillaan niitä muitakin. Aion silti antaa lapselle 1-vuotissynttärinään pienen maistiaisen kakusta. Kauhean tiukkapipoiselta kuulostaa tuo sinun näkemyksesi... Eihän se sitä tarkoita, että jos lapsi vähän maistaa omaa synttärikakkuaan, että hän siitä eteenpäin söisi valtavasti herkkuja. Tuskin muistaa koko kakkua enää hetken päästä, ja maissinaksut maistuvat taas tosi hyvältä.

sitähän mä juuri kysyin, että miten muilla. Jotka ei ole tiukkapipoja ;)
Meillä kun esim. isovanhemmat ovat olleet jo puoli vuotta tuputtamassa vauvalle jäätelöä, alkoholipitoista kakkua, pullaa jne. jne. Ihan vaan mielenkiinnosta, että mikähän olisi kaikkien herkku, josta ei tule TURHIA vatsanpuruja eikä päänkivistyksiä.

Anteeksi tunkeutumiseni keskusteluun (keskustelupalstalla).

Mä oon aina lapselleni tehnyt samantyylisiä kakkuja, mutta eihän pienet lapset yleensä edes syö kakkua. Ja kyllähän nyt 1v voi lusikallisen kakkua maistaa, vähempi paha se on kuin esim tupakoiva äiti imettää!!!

Tosi hieno tuo autokakku - siis kuva, mistä tuollaisia vuokia saa? Minä en itse juuri mitään leivo, mutta joskus on aina kiva päästä juhliin joissa tarjoiluun on tosiaan panostettu...

Meillä oli 1-v. synttäreillä vohveleita, aikuisille kermat ja hillot, lapselle hedelmäsosetta, mutta eipä tuo kuin hiukan maistanut vohvelinkulmaa. Oli meillä toki muutakin tarjottavaa ja kakkukin, mutta lapselle siis vain vohvelia... Meilläkään siis lapsi ei ole saanut (eikä osannut edes kaivata/haluta/pyytää) mitään "oikeita" herkkuja... Lapsi pian 2v ja suurinta herkkua on juusto, kurkku ja rusinat ;) Eipä ainakaan huuda kaupassa karkkihyllyn edessä ;)

Tulipa surullinen olo nyt. Minä kun haluan vain tehdä kerrankin jotain hienoa, vaikka sitten sen kakun, ja sekin on nyt niin väärin. Kyllä minusta on kiva panostaa 1-vuotis juhliin. Meillä kyllä saa kakusta palasen, siksikin mietin mistä sen teen. Meillä maitotuotteita syödään jo paljon, eikä mitään vaivoja. Miksi tekisin synttärikakun, jos ei sitä saa syödä synttärisankari. Sitten voisi tehdä leivonnaisia vierailla. Laitetaan nyt vielä kynttilä siihen ja annetaan tätien puhaltaa ja syödä eka pala. :(

Kiitän kuitenkin vinkeistä!!

Alkuperäinen kirjoittaja hieno kakku:
Tosi hieno tuo autokakku - siis kuva, mistä tuollaisia vuokia saa? Minä en itse juuri mitään leivo, mutta joskus on aina kiva päästä juhliin joissa tarjoiluun on tosiaan panostettu...

Meillä oli 1-v. synttäreillä vohveleita, aikuisille kermat ja hillot, lapselle hedelmäsosetta, mutta eipä tuo kuin hiukan maistanut vohvelinkulmaa. Oli meillä toki muutakin tarjottavaa ja kakkukin, mutta lapselle siis vain vohvelia... Meilläkään siis lapsi ei ole saanut (eikä osannut edes kaivata/haluta/pyytää) mitään "oikeita" herkkuja... Lapsi pian 2v ja suurinta herkkua on juusto, kurkku ja rusinat ;) Eipä ainakaan huuda kaupassa karkkihyllyn edessä ;)

Sivu mihin linkitin ekassa viestissä..Siellä siis kaikennäköistä, myös noita autovuokia!

Ok, vuoka löytyi, kiitos. Täytynee tilata, näyttääkin omalta autoltani (New Beetle)!

Osaako ap:n lapsi muuten puhaltaa sen kynttilän? Me harjoittelimme sitä ja se sujui, mutta juhlissa oli niin täpinöissään, että ei sitten "ehtinytkään" puhaltamaan.

Ok, vuoka löytyi, kiitos. Täytynee tilata, näyttääkin omalta autoltani (New Beetle)!

Osaako ap:n lapsi muuten puhaltaa sen kynttilän? Me harjoittelimme sitä ja se sujui, mutta juhlissa oli niin täpinöissään, että ei sitten "ehtinytkään" puhaltamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hieno kakku:

Ei olla harjoiteltu puhalluksia vielä, joten saas nähdä onnistuuko synttäreillä.

Yhteistyössä