1- vuotias uimahalliin?

Tottakai voi! Tultiin juuri äsken itse polskimasta hieman reilun 1 vuotiaan kanssa ja hauskaa oli.

Me käymme uimassa vain kun lastenaltaassa on lämmitetty vesi, eli pari kertaa viikossa. Silloin se on 31-33 asteista. Ei ole ainakaan lapsi vielä "valittanut" että paleltaa ja isi ja äitikin viihtyy lämpimässä vedessä! :D
 
ninaelisa
Kannattaa käydä aamusta, niin ei vesi vielä oo ihan kamalan likaista (pienet kun tuppaa nieleen vettä). Mutta oon kyllä känyt 1-v:n kanssa uimassa. Joku tuttava kertoi käyvänsä pienemmänkin kanssa uimassa vauvauinti päivinä, varsinaisen vauvauinin jälkeen kun vesi on lämmintä. Meilläpäin ei uimalassa ole muita lämminvesi päiviä =)
 
Me ollaan käyty uimassa niin, että isi ottaa tytön saunaan kanssaan ja minä käyn sillävälin uimassa matkaa. Sitten polskimme ja leikimme porukalla ja lopuksi minä otan tytön saunaan ja pukemaan ja iskä ui kierroksensa. Saadaan huvia ja hyötyä samalla kertaa. Jos lapsi jo kävelee ja menette lastenaltaaseen, niin laita jarrusukat jalkaan. Ne auttavat pysymään pystyssä liukkaalla laatalla altaassa. Sain tämän vinkin täältä joku aika sitten ja havaitsimme sen tosi hyväksi.
 
harmaalehmu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 15:55 mamitre kirjoitti:
Minäkin oisin kiinnostunut..onko teidän pikkuisilla joku vaipan tapainen uikkarin alla vai ihan uimapuku vain? Onko sattunut pissa/kakka vahinkoja??
Uikkarit riittää, suosittelevat ainakin vauvauintiin, että ovat joko lahkeelliset tai menevät muuten napakasti reidestä. Uimavaippojakin on saatavilla isommissa paikoissa, mutta minusta ne ovat vähän turhia.

Pissavahinkoja sattuu. Meillä poika kyllä yleensä pinkaisee altaan laidalle ja lorottaa siellä tai sitten suihkussa lähtee pois suihkun alta. Joskus on pissinyt saunassakin. Kakkavahingot ovat harvinaisia. Niitä voi välttää syöttämällä lapsi n. 1,5 h ennen uintia, jolloin kakka ehtii yleensä tulla. Isommalla tietenkin tietää jo vähän paremminkin nuo kakkaamiset, mutta eivät luonnostaan tykkää kakkia altaaseen.
 
kiiks
Meillä on käyty jo alle vuoden vanhana yhdessä uimahallissa ihan ominpäin. Tosiaankin aamuaikaan kannattaa mennä kun vesi puhtaampaa ja roskat pohjalla. Alkuun ei kannata ainakaan puolta tuntia kauempaa olla jos vesi on kylmää - ja kyllä se lapsikin sen ilmoittaa, kun ei enää viihdy altaassa.

Uimahousuja saa tilattua kätevästi netistä, nekin mitä uimavaipoiksi kutsutaan ovat uimahousuja - rakenne vain vähän sama kuin kestovaipoissa. Ei sitten tarvitse ainakaan niitä kakkavahinkoja pelätä. (näistä paikoista ainakin saa www.juttadesign.fi, kestovaippakauppa.com, pikkuprinssi.com, meandmama.fi)
Aikanaan vauvauinnissa sanottiin, että ei aktiivisesti liikkuva lapsi kakkaa altaaseen - siis jos pitää lapsen liikkeessä ja touhussa, niin ei kakkaisi. Meillä ei ainakaan koskaan ole altaaseen kakat tulleet. Puklailuja joskus kylläkin - ne täytyy vain yrittää kauhoa altaan reunalle ränniin.

Ja tosiaan ne jarrusukat on hyvät jalassa - säästyy liukasteluilta suihkussa ja käytävillä. Joku noista em. paikoista myy myös uimatossuja, mutta muistaakseni olivat aika kalliita.

Mukavia uinteja! Meillä ainakin on ollut tosi hauskaa uimassa.
 
anne-68
Miksi ihmeessä ei voisi??Mäkin olin tänään kylpylässä 1v4kk poikani kanssa,ja me ollaan käyty siihen tahtiin itseksemme uimassa et nyt hän vetelee siellä altaassa jo ihan itse käsivarsi-kellukkeila.Mä vaan pidän vahtia siin vieressä.Pysyy jopa suu kiinni ´niin ettei vettä tule hörpättyä kun vesi aaltoilee.Toisethan jo sukeltelee tässä iässä,me ei olla viel niin pitkälle päästy.Ja ihan ilman vauvauinteja.
 

Yhteistyössä