Uimahalli ja 1 v 4 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ulkoilukelit ovat pitkään olleet surkeat ja ajattelin voisiko 1 v 4 kk pojan viedä purkamaan energiaansa uimahalliin. Vauvauinneissa emme ole käyneet eli uimahalli olisi ihan uusi paikka. Kokemuksia/vinkkejä? Kunnollinen lahkeellinen uimapuku pojalla on.

Varmasti mukava vaihtoehto jos kylpeminenkin on ollut mukavaa.
Kannattaa mennä rauhalliseen aikaan koska uimahalli voi olla meluinen paikka ja näin pelottava jos paljon ihmisiä.

Jos menet yksin, niin kannattaa miettiä käytännön juttuja etukäteen. Esim. se, missä lapsi on kun olet itse suihkussa. Meillä ollut mukana vati, jossa istuu, voi läträtä vedellä ym. sen aikaa. Muuten konttaisi karkuun...
Pyyhkeitä kannattaa varata useampi kuin yksi.

Ja ei kannata säikähtää jos ekalla kerralla paikka ei lasta miellytä, mutta toisaalta tuon ikäisellä riittää varmasti paljon ihmeteltävää ja jos rauhassa saa tutustua niin varmasti jännää ja hauskaa on!
Tärkeintä tosiaan yksin mennessä miettiä mahdollisimman pitkälle varusteet ym jos haluaa päästä helpommalla.

Hauskoja uintihetkiä!

Meillä poika 1v5kk ja käyty uimahallissa nyt 3 kertaa. Vauvauinnissa ei käyty lainkaan. Älysin ottaa liukuestesukat jalkaan, niin ei ole liukasta. Aivan loistavat! Viimeksi en muistanut ottaa niin poika ei pysynyt pystyssä lainkaan.
En ole käynyt yksin uimassa pojan kans eli iskä ollut mukana ja pojan kans altaassa niin olen sillä välin käynyt suihkussa pesemässä itteni. Toisaalta voithan pestä itsesi vasta kotona.
Meille uimahallin valvoja neuvoi, että kannattaa antaa lapsen seisoa altaassa, jos vain pystyy näin lapsen on turvallisempaa olla ja saa tuntuman veteen. Toimi ainakin pojalle hyvin. Uskaltaa kävellä itsekseen, kun vaan tietty pitää kiinni.
Sukeltamista ei saa yrittää opettaa, kun vasta uimakoulussa ellei lapsi itse sitä tee.
Jos pukuhuoneissa on ns. pukukoppeja, niin mene sinne. Eli vaatteet norm. kaappiin, mut puet kopissa. Poika ei meinaa malttanut pysyä paikoillaan, joten oli mukava itse puolialastomana juosta sitä hakemasta milloin mistäkin.
Tässäpä näitä vinkkejä täältä ja mukavia uinti hetkiä!!! :wave:

Olen itse tytön kanssa ollut saunassa ihan uimapuvulla, ei ole kovin mukava yrittää joka saunareissulla ottaa pukuja pois. Eli yhden kerran on yksi tätskä alkanut riehumaan puvuista ja veti valitettavasti siihen mukaan vielä tytöt jotka olivat myös saunassa uimapuvussa, mutta muita niuhonipottajia ei ole osunut kuvaan. Jos ei tarvitse yksin olla lapsen kanssa, niin riisuminenkin onnistunee ihan hyvin.

Olemme ottaneet ihan rauhassa ja saanut tutustua omassa tahdissaan. Ollaan oltu 3 kertaa ja on pian 2v.

Me käytiin paljon uimahallissa tuon ikäisenä ja vieläkin käydään...

Liukuestesukat mukaan. Rauhallinen asenne ja tosiaan ei kannata lannistua jos lapsi ensimmäisillä kerroilla pelkää uimahallia ja sitä melua ym.

Suihkun ajan lapsi on istunut lattialla. Peseytyminenkin onnistuu näin, tai sitten annan pojalle oman suihkun missä seisoo.

Pukeutumis tilanteeseen pienempänä mulla oli oma pyyhe/muovitettu frotee minkä laitoin penkille tai lattialle ja pojan siihen ja muki mehua/vettä/maitoa, siinä köllötteli tyytyväisenä kun äiti puki. Nyt annan jotakin hyvää, keksiä tai hedelmiä, pillimehun tai jotakin muuta ja tyytyväisenä istuu ja juo/syö sen aikaa kun äiti pukee. Harvemmin tosiaan juoksentelee vaikka muuten on tosi vikkelä. Uimahalli on kuitenkin niin jännä paikka.

Edellä jo tulikin hyviä vinkkejä. Sen verran sanoisin vielä, että eväät mukaan sillä nälkä tulee varmasti, ja kannattaa varautua uinnin jälkeen pitkiin päiväuniin. On väsyttävää puuhaa pienille. Mukavaa uintia!

Tyhmänä kyselen, että mitkä noi liukuestesukat on? Tarkoitetaanko niillä normaaleja jarrusukkia vai onko olemassa vielä jotain tehokkaampia sukkia? :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 19:53 hanne kirjoitti:
Olen itse tytön kanssa ollut saunassa ihan uimapuvulla, ei ole kovin mukava yrittää joka saunareissulla ottaa pukuja pois. Eli yhden kerran on yksi tätskä alkanut riehumaan puvuista ja veti valitettavasti siihen mukaan vielä tytöt jotka olivat myös saunassa uimapuvussa, mutta muita niuhonipottajia ei ole osunut kuvaan.

Kyse ei ole vain "niuhonipottamisesta", vaan esim. uimapukuun imeytynyt kloorivesi ei todellakaan ole kauhean terveellistä hengittää. Eihän se nyt toki muutaman kerran vuodessa koettuna ole hengenvaarallista, mutta itse kyllä kokisin että sen uikkarin riisumisen ja pukemisen pitää olla tosi vaikeaa, ettei sitä voisi tehdä saunomista varten.

Ja juu, ihan tavalliset liukuestesukat on toimineet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.12.2006 klo 13:23 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.12.2006 klo 19:53 hanne kirjoitti:
Olen itse tytön kanssa ollut saunassa ihan uimapuvulla, ei ole kovin mukava yrittää joka saunareissulla ottaa pukuja pois. Eli yhden kerran on yksi tätskä alkanut riehumaan puvuista ja veti valitettavasti siihen mukaan vielä tytöt jotka olivat myös saunassa uimapuvussa, mutta muita niuhonipottajia ei ole osunut kuvaan.

Kyse ei ole vain "niuhonipottamisesta", vaan esim. uimapukuun imeytynyt kloorivesi ei todellakaan ole kauhean terveellistä hengittää. Eihän se nyt toki muutaman kerran vuodessa koettuna ole hengenvaarallista, mutta itse kyllä kokisin että sen uikkarin riisumisen ja pukemisen pitää olla tosi vaikeaa, ettei sitä voisi tehdä saunomista varten.

Ja juu, ihan tavalliset liukuestesukat on toimineet.

Toki käyn myös suihkussa, en mene kloorisilla puvuilla saunaan, sen verran ajattelen myös puvun kulumista. Oletko kokeillut vilkkaan lapsen kanssa pukea/riisua uimapukua. Onnea vaan, mulla ei ole mitään halua lähteä nakuna lapsen perään, eikä myöskään lasta voi ihan paaluunkaan sitoa ja toisaalta menisin taas vaikka sitten nakuna ennenkuin otan riskin että lapsi on yksin altaassa/altaan pohjassa ennenkuin olen ehtinyt kiskoa märän uimapuvun päälleni. Kukin tyylillään.

Yhteistyössä