Sitä en kysynyt, kun täti sanoi vaan että ihan viitearvoissa ovat hyvin. Olisiko sulla jotain vertailukohdetta mielessä?Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:Paljo oli arvo?
Tosiasiahan se on, että suurimmalla osalla on vajetta varsinkin talvella.
Mäki haluun tietää miks sä ap vastustat d-vitamiinilisää?Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Mä en kans vielä olis varma että miten arvot talvella on, näin kesäaikaanhan aurinkoa on saatukin ihan riittämiin! Miksi sä vastustat D-vitamiinilisää?
En tiedä miten nuo lapsilla menee, mut aikuisillahan se ois hyvä olla muistaakseni enempi kuin 75 tai 80 nmol/l. Varsinaisen puutteen raja alhaisempi, jossain 30 kieppeillä muistaakseni (?).Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Sitä en kysynyt, kun täti sanoi vaan että ihan viitearvoissa ovat hyvin. Olisiko sulla jotain vertailukohdetta mielessä?Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:Paljo oli arvo?
Tosiasiahan se on, että suurimmalla osalla on vajetta varsinkin talvella.
Samoin.Alkuperäinen kirjoittaja no:Mäki haluun tietää miks sä ap vastustat d-vitamiinilisää?Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:Mä en kans vielä olis varma että miten arvot talvella on, näin kesäaikaanhan aurinkoa on saatukin ihan riittämiin! Miksi sä vastustat D-vitamiinilisää?
Me käytetään kaura- ja riisijuomaa, joissa on d-vitamiinia. Ja rasvatonta luomumaitoa, jossa sitä ei ole. Varmuuden vuoksi olen antanut 3-tippaa d-vitamiinia päivittäin. Kalaa meillä kyllä syödään, mutta en ole pitänyt kirjaa, tuleeko suositukset kaksi kertaa viikossa täyteen...Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:On mutta sen lisäksi pitäisi ottaa tippoja ja sen jälkeen ollaan juotu pääosin ei-vitaminoituja kauramaitoja tai luomumaitoa. Sitä vitamiinia kun saa edelleenkin muualta kuin purkista tai vitaminoidusta maidosta, vaikka se monien mielestä ylitsepääsemättömän vaikeaa onkin (esim. kalan syönti).Alkuperäinen kirjoittaja pitahaya:Mutta eikö juuri siinä korvikkeessa ole sitä d vitamiinia?