1-vuotias ja siivous

Tänäänkin taaaperon kanssa siivottiin koko vajaa 100-neliötä ihan kaksistaan!! Eli ensin siivotaan lelut ym irtotavarat, sitten imuroidaan (joka on likan mielestä huippu kivaa!), matot otetaan pihalle mennessä mukaan ja tampataan ja otetaan sisään kun leikeiltä joudetaan. Sisään tullessa pestään lattiat. Tyttö pesi tänään ikkunalastalla lattioita :LOL:

Pyykinpesu ja astianpesukoneen täyttö on kanssa meillä toooosi kivoja juttuja!! Kaikki hommat tehdään vähän niinkuin leikin varjolla ja siistiä tulee. Kerran viikossa siivotaan kunnolla, mutta joka päivä esim. imuroidaan kun meillä on iso koira..
 
Mä imuroin poitsun kanssa...1-2 kertaa viikossa. Siis minä imuroin ja poitsu tutkii imuria (elektroniikkaa nääs... )Pölyjä pyyhin samalla kun poitsu leikkii. Lattiat (mattojen välit)pesen vasta kun iskä tulee töistä tai kun poika nukkuu. Muuten tuntuu et lattiaan jää heti rannut kun märällä konttaa ja koittaa saada moppia. Pyykit laitetaan yhessä (siis minä laitan koneeseen, poika ottaa pois ) ja astianpesukoneen pesuaineluukku on tosi kiva..Ainoastaan tyhjennyt onnistuu pojan ollessa tutkimassa, mutta täytön ajaksi on nostettava syöttötuoliin katsomaan( Työntää aina ritilät sinne sisään ja täyttäminen on mahdotonta, ja olisi sotkuistakin) Ja suursiivo tehdään niin harvoin (matot ulos) että en ees kehtaa sanoa...Mutta silloin kun tehdään, niin on iskäkin paikalla jeesimässä.
 
Meillä poika suorastaan rakastaa imurointia! :D Imuroidaankin joka toinen päivä, kun on niiiiin hauskaa. Pesukoneen täytössä ja pyykkien purkamisessa yrittää olla myös kovasti apuna kiipeämällä jatkuvasti koneeseen.. :whistle: Lattioiden luuttuamisen ajaks poju on mennyt isin kans ulkoilemaan.
 
Meillä siivotaan joka päivä ja lapset pyörivät siinä jaloissa. Kuopus yrittää napata imurin suulakkeesta kiinni, tuleepa mammalla ainakin vauhtia sen imurin heilutukseen =) Mopin perässäkin poika konttaa, ei ehdi kauaa yhdestä kohdasta hangata :LOL:
 
Sommarcat; meillä on ihan samanlaista tuo siivoustouhu :D Varsinkin tuo astianpesukoneen täyttö on yhtä tuskaa jos antaa lapsen pyöriä siinä. Kaikki likaiset haarukat yms. nostellan lattialle jos vaan antaa lapsen olla siinä mukana, eli yleensä laitan hänet syöttötuoliin sen ajaksi. Pääsee paljon helpommalla.
Kerran kävi myös niin että aloin luutuamaan lattioita niin tyttö kaatoikin luutuamis sankon sillä välin kun kerkes silmä välttää. Siinä oli sitten tyttökin kokonaan pesuaineessa ja märkä, joten tuli aika ruljanssi pestä ensin tyttö ja sitten kuivata lainehtiva lattia. On muuten laminaattilattia, ja sehän ei oikein tykkää "liiasta kosteudesta", niin tuli vähä kiire myös sen lattian kuivaamiseen. :LOL: No, näitähän sattuu, nykyään kun luuttuan lattioita nostan pesusankon pöydälle. Vahingosta viisastuu ;) Meillä siivotaan sillai kunnolla kerran viikossa.
 
meritähti:
Mä pidän aina lattiaa pestessä sankoa kylppärin lattialla...Ei haittaa jos kaatuu tahi läikkyy..Kun kanssa laminaatti ja aina oli tippoja lattialla tai vähintään märkä läntti ämpärin alla. Tosin pieni on asunto, joten ei tule ylimääräisiä askeleita ja onnistuu hyvin.
 
Silloin harvoin kun olen kerennyt lattioita kostealla pyyhkimään, ämpäri on esim. tiskipöydällä tai kodinhoitohuoneen työtason päällä, jos on tyttö lähistöllä pyörimässä. Nykyään onneksi ymmärtää (ja uskoo) kun sanoo, että väistä muualle, kun on lattia märkä. Olen tuota väistämisopetusta tehnyt jo niin kauan kuin on osannut liikkua jotenkin!
 
aika samoilla linjoilla sommarcatin kanssa joka suhteessa.
mehitähti mun kikka lattioitten pesussa on sinin mikrokuituinen lattiamoppi, pesuveden laitan keittiön tiskialtaaseen joten en tarvi sankoa ollenkaan. se on muutenki hyvä ku sen saa puristettua tarpeeksi kuivaksi ja nihkeäksi et ei kastele liikaa. meil makuuhuoneissa kans nuo tosi hankalat laminaattilattiat, onneksi muis tiloissa parketti joka ei ole niin herkkä.
 
meillä myös on tytöt siivous hommissa mukana.välillä kiusaavat äitiä ja sammuttelevat imuria,laittavat imutehoa pienemmälle ja töpselin repivät irti. nyt kun pakkasilla olen petivaatteita vienyt ulos niin olen laittanut lapset pinnasängyihin etteivät palellu,kesällä olivat touhussa mukana ja tulivat viemään makuuksia ja mattoja tuulettumaan..siivousämpärit on tiskipöydällä siivouksen ajan etteivät mene koskemaan niihin...astianpesukonetta ei meillä kyllä rauhassa saa tyhjentää kun on 2 pikkuapuria,tietävät mihin mikäkin kuuluu... =)
 
Eipä tule täälläkään kovin usein perusteellista siivousta tehtyä... Imuroin kerran-kaksi viikossa. Meilläkin imuri kiinnostaa poikaa kovasti, välillä pitää avata siivouskaapin ovi ja oikein varmistaa että masiina on siellä. Imurointi siis onnistuu taaperonkin läsnäollessa mutta suuremmat siivoussessiot toteutetaan miehen kanssa yhdessä, toinen siivoaa ja toinen pojan kanssa auttelee ja seuraa touhua.

Astianpesukone, todella kiinnostava sekin. Vaikka poika olisi isin kanssa toisella puolen taloa niin kummasti pölähtää sekunnissa paikalle kun avaan koneen luukun... ainakin kuulo pelaa :)

Toivonpa todella että kiinnostus säilyy, saataisiin oivallinen pikkuapuri kotihommiin...
 

Yhteistyössä