1-vuotiaita imettävät! Kuinka usein imetätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Vähän aikaa sitten imetin jopa 5 kertaa päivässä mutta nyt kun tyttö on alottanut päiväkodin niin imetän 3 kertaa päivässä ja ajattelin vähentää sen kahteen... Ajattelin että aamuimetys ja päiväkodin jälkeinen imetys riittäisi jatkossa. En nukuta rinnalle.

Lapsi täyttänyt just vuoden. Imetän ehkä 4-5x päivän aikana ja nyt oon joutunut imettämään yölläkin, kun lapsella flunssa ja ei käy oikein ruokaa syönti, niin yölläkin nälkä.
Kupista juo tavallista maitoa vähän, mutta se on vielä tosi vähäistä.
Tämä on minulle ihan uutta, en ole ketään muista lapsista imettänyt näin kauan 2-8kk ja lapsia siis 6.

Haluan vielä jatkaa imetystä, se on tytölle tärkeetä ja musta äidinmaito on terveellisempää kuin lehmänmaito joka on tarkoitettu vasikoille! Ei mulla oo mitään ongelmaa imettää pari kertaa päivässä, toi 5 oli kyllä liikaa...

Olen imettänyt tuossa vaiheessa vaan vähän milloin sattuu... Jos jaksan antaa "tavallista" aamupalaa, niin sitten sitä, ja jos en, niin sitten tissiä. Olen yleensä antanut, kun lapsi on sitä kaivannut. Meillä ei ole ollut mitään sääntöjä, että milloin sitä saa ja milloin ei. Alussa tietty täysimetys, kunnes on alettu maistelemaan kiinteitä, ja tissiä on saanut muuten sitten oikeastaan niin kauan muiden ruokien ohella, kuin on sitä kaivannut. Uuden raskauden myötä olen myös lopettanut homman, sillä en mielellään pidä kahta lasta rinnalla, kun uusi vauva astuu kuvioihin...

Mulla 11kk:n ikäinen, ja just on 5 imetystä karsiutunut neljään. Vähitellen lopettelen kokonaan, kunhan saa alkaa tavallista maitoa antaa. Ollaan kotona että sikäli vois imettääkin, mutta alkaa tuntua että eiköhän tää jo riitä. Ja tyttö tosiaan itse jätti jo yhden imetyksen pois.

Mulla siis 1,5 v poika. Yöllä joskus 5-6 kerran, aamulla, pv-unia ennen ja jälkeen ja illalla elikäs vielä 5 kertaa. Juo nokkiksesta maitoa arviolta vain desin. Nyt pillillä ruvennut juomaan ehkä enemmän. Imetys saisi vähentyä ja loppuakin, mutta yöllä ei ainakaan millään onnistu tai en jaksa kun voi 1,5 tuntiakin vaatia sitä...pv ja aamutissejä olen jättänyt väliin mutten säännöllisesti eli jos saisi ne säännöllisesti pois niin varmaan maidontulo loppuisi/vähenisi niin paljon ettei olisi järkeä imutella..?

Kalkkitabletteja varmaan pitäisi antaa. ITseasiassa lääkäri määräsi sitä kalkkijauhettajauhetta,mutta eihän se ole enää myynnissä.

Muistelen et mulle sopi 3krt/vrk, koska 2krt tuntui jotenkin siltä että lapsi "nyhti" sitä maitoa rinnasta ja se teki kipeää (esikoinen etenkin). Mutta saattoi olla niin, että kuopuksen kanssa 2krt/vrk sujui ihan mukavasti. Eikös se oo niin että voi imettää miten itsestä parhaalta tuntuu!

mäkin lopetin imetyksen tuolleen astettain, vähensin pikkuhiljaa imetyskertoja. ja se toimi meillä ainakin loistavasti, mulla ei rinnat pakkautunut ku pikkuhiljaa ne totu vähenevään maidon määrään, ja laps osas luopua rinnasta, oli ikään kuin valmis siitä luopumaan. ja muksi suus oli silloin vuoden vanha

Yhteistyössä