1-vuotiaalle joululahjaksi

  • Viestiketjun aloittaja "myö"
  • Ensimmäinen viesti
"myö"
miedän neiti on nyt 1v2kk ja en millään keksi mitä pitäisi ostaa hänelle joululahjaksi. Pari lahjaa kyllä on mutta pitäis keksiä jotain mukavia kehittäviä leluja hänelle, mielellään edullisia myös.
 
...
Voin tunnustaa, että en vielä yhden vuoden ikäisille lapsilleni ostanut yhtäkään lahjaa. Saivat isovanhemmilta/kummeilta yms. muutamia paketteja, eivätkä tuon ikäiset vielä tajua niin lahjojen päälle, että pitäisi väkisin käydä keksimään jotain lahjaa.
 
Joo, noi nuppipalapelit on kivoja, meillä ainakin poika tykkasi jo vuoden ikäisenä "tehdä" niitä ja edelleen ne on kovassa suosiossa. Fisher Pricella on myös sellainen lorutoukka missä on lauluja/loruja yms. ja sekin on ollut hauska.
 
a.p.
tuntuu että kaikkea on jo, sai palikkalaatikon 1-vuotis lahjaksi ja nuppipalapelejä mummi on jo ostanut
Tiedän että ei sen ikäinen kovasti ymmärrä lahjoista, mutta kun on kaksi 8-vuotiasta jotka sitten kyllä laskee niitä lahjoja, ja kaikkilla lapsilla on niin paljon vaatetta että ei tarvi... Mä vielä vähän innostuin ja ostin vanhemmille lapsille niin että niillä on lahjoja 7 kpl per lapsi ja kaikki jotain leluja tai kirjoja, sitten tajusin että eihän mulla tuolle pikkuselle ole kun kaks lahjaa eikä mitään hajuu mitä ostaa :D
 
...
tuntuu että kaikkea on jo, sai palikkalaatikon 1-vuotis lahjaksi ja nuppipalapelejä mummi on jo ostanut
Tiedän että ei sen ikäinen kovasti ymmärrä lahjoista, mutta kun on kaksi 8-vuotiasta jotka sitten kyllä laskee niitä lahjoja, ja kaikkilla lapsilla on niin paljon vaatetta että ei tarvi... Mä vielä vähän innostuin ja ostin vanhemmille lapsille niin että niillä on lahjoja 7 kpl per lapsi ja kaikki jotain leluja tai kirjoja, sitten tajusin että eihän mulla tuolle pikkuselle ole kun kaks lahjaa eikä mitään hajuu mitä ostaa :D
No mielestäni tuollainen väkisin ostaminen vain on typerää. Meillä ainakin tavaraa on lapsilla niin älyttömästi, että en tuon ikäisille vielä alkanut itse enää lahjoja ostamaan, kun eivät niitä kaivanneet. Lapset ovat tuon ikäisenä vielä ihan tyytyväisiä siihen, kun saavat yhdellä käärepaperilla ja narulla leikkiä.
 
No mitäs pientä siltä vielä puuttuis? Esim. joku lasten kylpyvaahto? Pallo, pulkka tai kirjoja? Kirjojakin on vaikka minkälaisia, joten luulisi vaikka yhden sellaisen löytyvän mitä ei vielä ole ennestään =) Entäs jotain askarteluun liittyvää? Myrkyttömiä vahaliituja tai muovailuvahaa tms.?
 
Hopss
Miedän 1v neiti saa pehmeä vartaloisen BavyBorn nuken ja soitinsetin. Alkanut kiinnostua nukeista ja soittimet on jo pitkään ollut lempileluja perhekerhossa yms.
Kaksosveli onkin sitten vaikeampi tapaus. Hälle me ei olla keksistty mitään. Tykkää leikkiä taaperokärryllä, mutta sellainen jo on esikoisen jäljiltä. Samaten autoja löytyy jo ihan riittävästi.

Esikoinen sai 1v:nä joululahjaksi parkkitalon ja Duploja. Alettiin aikaseen keräämään peruspalikoita, joten niitä oli mukava määrä, kun kiinnostui niistä. Ja leikkii mielellään Duploilla vieläkin (nyt 3v). Ja kakoset säheltää mukana :D Peruspalikoita ja pari ajoneuvoa, onkin taas tulossa paketeista.
 
Meillä ens viikolla 1v täyttävä neiti saa isosiskonsa kanssa yhteisesksi brio-hellan + astioita (kumpiki kovia kokkaamaan), kylpynuken ja nuita dubloja.. lisäksi voi olla et ostan jotain vaatetta tai kirjan mut ei mitään ihmeellistä
 
Meillä pohditaan ihan samaa asiaa.. 1-vuotiaalle tytölle tosi vaikea keksiä joululahjaa. Synttäritkin sattuvat ihan joulun kieppeille..
Leluja meillä on liikaakin (esikoisen jäljiltä). Tuskin neiti vaatteista juurikaan ilostuisi.
 
Viimeksi muokattu:
"juulia"
Meiän tytön lempparijuttu yksivuotiaana oli muoviset leluastiat. Kupit, lautaset, kahvipannut jne. Niillä leikittiin ihan hirveästi ja pitkään. Ja edelleen kokkaaminen kiinnostaa, nyt jo ekaluokkalaista tyttöä :D
 

Yhteistyössä