1 veen unista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä"

Vieras
Meillä tosiaan 1 v. lapsi joka nukkuu mielestäni liian vähän. Tämän ikäisen pitäisi tietoni mukaan nukkua 14-15 h /vrk, mutta meillä nukutaan 12,5-13 h/vrk. Yöllä nukkuu 10-11 h ja päivällä n. 2 h. Nukkuu vaan yhset päikkärit, koska aikaisemmin nukkui lyhyemmän pätkän aamupäivällä ja illalla pitkät (jopa 2 h) unet, mutta iltapäikkäreitten jälkeen oli aina tosi kiukkuinen, lasta koitettiin nukuttaa tosi kauan ennen kuin nukahti ja lisäksi palasin vähän aikaa sitten töihin, joten meillekin kiva että illan hereillä eikä nuku koko iltaa. Nyt päiväunet keskellä päivää klo. 13-15. Toisinaan kitiseväinen ollut iltaisin, joskus koitettu nukuttaakin toisille päikkäreille kun ollut niin väsyneen oloinen, mutta ei onnistu. Silti ei yöunia nuku yhtään pitempään, ei myöskään päikkäreitä. Kyllä lapsi varmaan nukkuu sen mitä tarvii mutta olen kyllä silti vähän huolissani. Onkohan ihan normaalia tai pitäisikö jotain tehdä toisin. Nyt nukahtaa helposti päikkäreille ja samoin illalla itsekseen omaan sänkyyn.

no kyllä meidän 1 vee nukkuu öisin 20-7.00 eli 11tuntia.. ja yhdet päiväunet 1 tuntia eli yhteensä 12 tuntia.. joskus saattaa nukkua 12-13 tuntiakin päivässä.. mut aika harvoin..

Meillä 1-v. nukkui 11-13 tuntia vuorokaudessa, ja se riitti ihan hyvin. Ei ollut sen takia rutuinen. Tuo unentarve on todella yksilöllistä. En siis olisi huolissani.

Kiitti vastauksista! En kovin montaa saman ikäistä lasta tunne, yhden tunnen hyvinkin ja nukkuu sen 14-15 h jonka olen kuullut tämänikäiselle sopivaksi ajaksi. Mutta ei ilmeisesti syytä huoleen :) Kiitos vastauksista!

Jos lapsi tuntuu päsrjäävän sillä unimäärällä (eli on pirteä,jaksaa päivän hyvin) niin ei syytä huoleen. Kuten aikuisilla,myös pienillä lapsilla unen tarve on yksilöllinen. Meiän reilu 1v nukkuu yleensä 10-11 h /vrk (yöllä n 9-10h ja yhet n tunnin unet iltapäivällä. Itse olen ollut vauvasta asti todella vähäuninen,kun taas veljeni on aina nukkunut enemmän ja nukkuu nyt aikuisenakin n 10-12h/vrk,lomilla helposti enemmänkin.

Yhteistyössä