1-v yksin kylvyssä

  • Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti
Anna
Mitä olette mieltä? Minua kauhistuttaa suuresti että tuttavaperheen kohta 1-vuotiaan lapsen annetaan olla kylvyssä yksin. Äiti siis "vahtii" vieressä ja poistuu välillä kylpyhuoneesta hakemaan pyyhkeen, vastaamaan puhelimeen, hämmentämään ruokaa jne.
Olenko vaan ylihysteerinen huolehtija...?Ei olis ikinä tullut mieleenkään jättää omaa ton ikäisenä (eikä myöhemminkään) hetkeksikään yksin kylpyyn.
 
ruis
Omaani en jättäisi, on sellainen riehuja ettei onnistuisi ja pyrkisi heti ammeesta pois perään. Joku toinen lapsi taas voi olla paljon rauhallisempi ja ammekin sellainen ettei tarvi pelätä lapsen liukastuvat istualtaankin.
 
En missään nimessä jättäis. Ite voin olla metrin päässä vannasta pesee omaa tukkaani ja kahdesti tyttö on kellahtanu vannassa veden alle. Onneks tuon ikänen sulkee nenänsä itse siks pariks sekunniks, mitä kestää nostaa hänet takas istuksii. Joten jos olisin eri huoneessa, niin eipä siinä välttämättä olis mitään enää tehtävissä. Hullun hommaa..
 
flower1
HUI ei missään nimessä yksin. miten joku voi olla niin vastuunton eikö ole mukamas aikaa tehdä kylpy reissusta kiirentön ja mukava. mulla on yhen tutun lapsi hukkunut kylpyyn kun sai kylpeä yksin :( ja se oli puolet vanhempi. äiti teki sillä aikaa ruokaa :(
 
Kylpyyn en ole jättänyt, suihkuun kyllä. Tosin kaikki kolme kerralla (3,5v, 2v ja 1v). En ole kauaa poissa ja vanha talo niin äänet kuuluvat hyvin... Ja aina joku kyllä kertoo, jos jotain tapahtuu...
 
ei ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja eiei:
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
samoin minäkin kyllä teen....
meillä kyl leikkii vaan nätisti ja ja ammeen pohjalla on liukuestesuoja
"leikkii nätisti", mut voi silti muksahtaa naamalleen eikä osaa siitä omin avuin ylös
Just näin. Meillä on käyny monta kertaa kun olen ollut itse vieressä, et on kellahtanu selälleen ammeessa eikä todellakaan pääse itse pieni ylös, vaan vetää vettä henkeen tosi helposti :eek: ei tulis mieleenkään jättää pieniä vahtimatta.
 
xx
Kyllä meillä 1 -vuotias istui ammeessa myös yksin liukuestesuojalla.. ja saattoi olla pari sekuntia pois silmistä.. mutta korvat harjaantuu myös.. ei se vahtimatta ole jos sinä jonkun paperin tms. haet nurkan takaa.
Ja jokainen tuntee varmasti oman lapsensa luonteen, eli usklaaaako jättää sekunniksikaan.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Kyllä meillä 1 -vuotias istui ammeessa myös yksin liukuestesuojalla.. ja saattoi olla pari sekuntia pois silmistä.. mutta korvat harjaantuu myös.. ei se vahtimatta ole jos sinä jonkun paperin tms. haet nurkan takaa.
Ja jokainen tuntee varmasti oman lapsensa luonteen, eli usklaaaako jättää sekunniksikaan.
Ja meillä ei kyllä ollut edes mahista kellahtaa selälleen kun selkä nojasi ammeeseen.. millaisia ammeita ihmisillä on vai istutatteko keskellä ammetta ilman liukuestettä?
 
heitteille jättö
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Kyllä meillä 1 -vuotias istui ammeessa myös yksin liukuestesuojalla.. ja saattoi olla pari sekuntia pois silmistä.. mutta korvat harjaantuu myös.. ei se vahtimatta ole jos sinä jonkun paperin tms. haet nurkan takaa.
Ja jokainen tuntee varmasti oman lapsensa luonteen, eli usklaaaako jättää sekunniksikaan.
No ei se helevata mikään luonnekysymys oo et jättää vauvan YKSIN veteen :eek: tai no onhan se vanhemman luonne kysymys et on edesvastuuton eikä välitä vauvan terveydesta ja turvallisuudesta.
 
nutta hei
mutta onhan tämä täällä jo monesti huomattu, että on perheitä tässä maassa joilla joka päivä otetaan näköjään ihan tietoisia riskejä ja leikitään lapsen hengellä. Minä valvoin vielä 6v lapsenikin kylvyssä oloa, juteltiin siinä samalla jne. ei se hetken rauhoittaminen VOI olla noin vaikeaa eikä olekaan mutta jos ei vaan halua niin siinäpä jätätte, ei ole lapsen henki teille kovin kallis. (se on huomattu)

ps. lyön vetoa, että samat mammat jättää autoon lapsia yksin ja kun hakevat kiskalta röökiä jne. Samaa tasoa!
 

Yhteistyössä