1 v:n kuumeen hoidosta, koska kuumetta alentavaa lääkettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Reilu 1 v: pioikani sai eilen iltapäivällä sikapiikin ja nyt on tänään ollut lämpöä iltapäivällä 37,8 astetta. Sitä ei kai lasketa vielä varsinaiseksi kuumeeksi? Hän ei ole mitenkään kipeän oloinen muuten, ruoka ei ole maistunut. Olen koittanut nestettä juottaa hänelle niin paljon kun maistuu (yleensä hän juo tosi vähän). Mittailen tässä uudestaan läämmön vielä ennen nukkumaan menoa, mutta mitä mieltä olette: kannattaisko antaa Panadol suppo alentamaan "kuumetta"?

En käytä itse kovin helposti särkylääkkeitä enkä mitään muitakaan lääkkeitä. En halua antaa myös pojalle "turhaan" lääkkeitä?

No mä annan yleensä lääkettä vasta, kun kuumetta yli 38. Tietenkin voinnin mukaan voin antaa aiemminkin, esim. jos on päänsärkyä. Toisaalta välttämättä en anna yli 38 kuumeeseenkaan, jos vointi muuten hyvä.

En mä anna jos lapsen olo on hyvä. Selvästi tuskaiseen oloon olen särkylääkettä antanut, mutta eihän lievästi kohonut ruumiinlämpö itsessään vaadi lääkkeellistä laskemista.

Panadolia ei saa käyttää alentamaan rokotuksen tekemää kuumetta koska elimistö ei sitten muodosta tarvittavia vasta-aineita ja rokotus menee susil.

Missä sä oikeen oot olllut kun et totakaan ohjetta ole saanut!

Alkuperäinen kirjoittaja oujee:
Panadolia ei saa käyttää alentamaan rokotuksen tekemää kuumetta koska elimistö ei sitten muodosta tarvittavia vasta-aineita ja rokotus menee susil.

Missä sä oikeen oot olllut kun et totakaan ohjetta ole saanut!

Ohjeiden mukaanhan vuorokauden rokottamisen jälkeen voi jo Panadolia antaa. Ja itse asiassa terveyskeskuksen ohjeet oli ettei Panadolia saa antaa ennalta ehkäisevästi varmuuden vuoksi, mitä en itse muutoinkaan ymmärrä lainkaan. Lääkitään vaikka mitään oireita ei vielä olisikaan, vain varmuuden vuoksi. Että kyllä mä ihan tässä maailmassa oon ollu ja seuraillú tilannetta. :)

Kiitos vastauksistanne.

Yhteistyössä