1.v kiukkuilut ulkona

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Voiko jo oikeesti näin pienellä ollla uhmaikä?!?Sillä meidän neiti on ruvennut aivan älyttömästi temppuilemaan ulkona,vetää herneet joka asiasta...Tykkää kävellä ulkona koko ajan ja kun sattuu tielle päin tie viemään,niin ei tarvii sanoo kun että "tule tänne päin" niin neiti heittäytyy maahan pitkälleen huutamaan :kieh: :laugh: Siis ihan mahdotona touhua.Sitten taas jatkaa samaa rataa koko ajan,niin melkein pakkolähtee sisälle,kun ulkona olo menee vaan kiukutteluun.
Ja jos leikkipuistossa sattuu muitakin olemaan,niin show on valmis..
Mitenhän tälläisissä tilanteissa pitäis menetellä...Onko muilla vastaavaa??

onneksi neiti menee ensiviikolla hoitoon ja minä töihin,jospa siellä oppis miten ulkona leikitään :D

Heippa!

Meillä vähän samanlaista, jos pitää lähteä sisälle tai takasin rattaisiin. Mutta muuten, jos ei tahtoaan saa periksi tai jos ottaa jotain kiellettyä ja pyydän takasin niin sitten alkaa kauheen huuto ja itku ja lattilalle makaamaan, juuri miehen kanssa tästä puhuttiin että mitä tämä on.

Sua nyt en osaa auttaa, kun itellä samanlaista. =) Mutta ehkä ajan kanssa.. tämäkin asia.

Sisälle mennessä meilläki on kyllä samaa, huudetaan naama punaisena. Mutta ulkona ei tinttaile, mutta ei kyllä ole tielle menossakaan, konttauspelillä kun meillä vielä liikutaan. Hiekkalaatikko saa jo neitin innostuksesta sanattomaksi ettei ehdi tielle haikailla.

Meillä tossa iässä alko tulla noita hysteerisiä huutokohtauksia jos sun jostakin asiasta, yleensä sillon kun jotain kielsi. Meillä mentiin aika hyvin noista yli sillä että vaikka kuinka huusi sillä ei saavuttanut yhtään mitään, ei saanut siltikään mennä sinne kaapille jne. Eli kun neiti alko huutamaan, en tehnyt yhtikäs mitään enkä edes kiinnittänyt asiaan huomiota jatkoin hommiani, toki katoin ettei ole mitään vaaraa. Neiti huusi aikansa ja koetti että joko saan tehdä kun mun tulee niin paha mieli kun en saa tahtoani läpi... kielto... homma alusta uudelleen...joko saa...

Meillä ei enään ole pitkään aikaan noita heittäytymisä ollut kun ei niillä ollut mitään positiivista vaikutusta eikä saanut edes huomiota. Sitten kohtauksen jälkeen kerroin miksei ja neiti tuli syliin lohduteltavaksi ja lähti sitten sallituille teille.

Meillä on tytöllä on ikää vajaa 1v 1kk vasta mutta on alkanu jo kovasti kokeilemaan vanhempiaan. Esim. usein yrittää lyödä koiria jollain lapiolla tai muulla kepillä. No sitten kun kielletään niin miettii hetken ja menee ja tekee saman uudestaan. Kun sitten otan lapion pois ja sanon taas että niin ei saa tehdä, niin saa ihan hirveen kohtauksen ja alkaa huutamaan naama punaisena. Yleensä tässä vaiheessa kun ei kiinnitä neitiin mitään huomiota niin itku loppuu aika lyhyeen ja se keksii pian itse jotain muuta parempaa hommaa. Mä oon ehdottomasti sitä mieltä että tuo huomiotta jättäminen on hyvä keino koska huomiotahan niillä tempuilla yleensä haetaan ja huomiota se on kielteinenkin huomio. :) Tietysti hyvä se on sanoo tässä vaiheessa kun varmasti pahimmat raivarit on vielä edessäpäin, mutta toistaiseksi tuo on toiminyt suht hyvin.

Meilläkin kotona homma toimii mainiosti,mutta siis ulkona :headwall: Heittätyy maahan istualleen tai makaamaan ja huutaa...ja sitten jos nostan ylös,niin venkoilee vaan.Ja jos en tee mitään,niin nousee itse ylös jatkaa siitä mihin jäi ja jos komentaa niin taas heittäytyy huutamaan.Tai sitten ei ede nousekaan ylös vaan jää paikalleen huutamaan :o Joten yleensä pakko vaan tyttö laittaa rattaisiin ja eikun kotiin...olen jotenkin ihan neuvoton näissä!
Tänäänkin leikkipuistossa oli perhe,joilla koira mukana,tyttö suuttui kun ei päässyt koiraa kokeilemaan...eihän siitä tullut mitään,vaikka yritin leluilla huomiota saada ja muuta touhuamaan.

On kyllä huvittavaa :D Mutta jos jollain vinkkejä miten toimia,niin otetaan kokeiluun.Vai voikohan tässä edes tämän paremmin toimia.
Kaipa tämä joskus ohi menee...

Kyllä toi toimii myös ulkona ettei huoomoi mitenkään yms. mitä kirjotin. Meillä toimii se myös kaupassa ja talvellakin ulkona. Kyllä lapsi pian oppii ettei kannata. Kyllä kaupassa jonkin kerran on katottu pitkään, kun tenava heittäytyy käytävälle huutamaan ja äiti vaan odottelee kärryjen kanssa, mutta antaa katsoa ei mua ainakaan ole häirinnyt. Huutokohtauksen jälkeen on kärrykyyti taas kelvannut ja kauppareissu jatkunut ja tyttö hymyillyt ja heiluttanut tädille lähtiessään.

Tottakai sitä miettii että pidetään hulluna yms. jos toteuttaa tollasia ihmisten ilmoilla, mutta kukin tyylillään.

Juuri niin onkin hyvä tehdä,ettei huomioi sitä,mutta kun esim.sitä koiraa ei saanut liikuttaa niin pakko oli minun pitää lapsi erillään koirasta ja se oli sitten koko ajan sitä venkoilua ja huutamista,en vaan voinut olla sitä huomioimatta,kun piti hakea aina tyttö pois koiran läheltä..Se oli sellainen show,jolle ei tullut loppua.Joten pakko oli lähteä pois.
Muussa tilanteessa tuo toimiikin varmasti hyvin,että antaa vaan kiukuta aikansa ja sitten jatketaan taas normaalisti..

Meillä on kyllä muutenkin todella itsepäinen ja tempperamenttinen luonne tytöllä ja sitten lisäksi nuo kiukku kohtaukset :D Huhhui,on siinä aina ihmettelemistä..

Sisällä tyttö tottelee hyvin ja kaikki yleensä menee mainiosti.

Yhteistyössä