1-luokkalainen haaveilija, ei näistä aamuista tule mitään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sisäinen hermoromahdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sisäinen hermoromahdus

Vieras
Ihan sama onko tv päällä tai jotain kiinnostavaa vai ei, mä joudun sanomaan sille jopa että PURESKELE kun saattaa jumia vartin paikallaan leipäpala suussa!
Olen myös ollut sanomatta ja sit onkin tullu hitollinen kiire.

Sama pukemisen kanssa. Saa yhden sukan jalkaan, sit jumittaa 10 min. Saa toisen sukan jalkaan, menee 10min jne.

Sit saattaa lähtee ilman reppua tms.

Ja ihan sama kuinka hyvin on nukkunut, nää vaan on tällasia nää aamut!
Näin joulukuussa on hyvä kiristää kalenterilla et ei kerkee avaan luukkua jos ei pistä vauhtia..

Siis apua, sanokaa että teillä jollain muullakin on kotona tällanen toivoton jumittaja!
Sanokaa et toi on normaalia ja menee ohi eikä mun tarvii hoitaa sitä kouluun enää 15-vuotiaana.....!!! Tätä menoa itsenäiset/puhelimen välityksellä hoidetut aamut on aivan mahdoton ajatus.

:laugh:

Anteeksi... tuo on vain niiiiin tuttua!

Anna lapsen nukkua kouluvaatteet paalla, nopeuttaa kummasti. En lupaa, etta tuo paansa sisaan eksyminen koskaan loppuu, mutta sen kanssa saattaa oppia elamaan. Minakin opin. Tyttarenikin on oppimassa. Tytarpuolikin jollain tavoin.

En mä itsekään aamuisin mikään tehopakkaus ole, päinvastoin. Jos saisin nukkua miten haluan, niin nukkuisin helposti ainakin kahteentoista ja mun aamu olis luontevasti sillon... :D
Että se ehkä lisää tätä tuskaa kun itseäkin kyrsii nää aamut muutenkin... :)

No, meilla on selityksena F90.0. Adhd/add ja kun itse olen ottanut laakkeeni ja vanhin tytar on laakitty, me jotenkin toimimme.

Ap, voi olla, etta samoista kikoista, joita adhd-lasten kanssa kaytetaan, voisi olla apua. Siis ihan muillakin, kuin addeilla.

Heip! Meillä soitellaan perään, tyttöä pelottaa..nyt pikkuisen topistautunut. Eli ekaluokkalainen toimii aika reippaastii...mutta meilläkin eskarilaisen kanssa vähän näitä ongelmia. Entäs jos lapsesi ei syö, olkoon? nälkä jää, mutta sitten lapsi syö koulussa...?eli omaehtoisuuutta, eihän kaikki ole aamusyöppöjä, ja ovat hengissä? Vaatteet illalla kasaan valmiiksi...auttaisiko kilpailu, kumpi meistä on ensin valmis? Tai palkinto? jos joka aamu saat itsesi valmiikis tämän viikon, mennään vaikka la uimahalliin? Jokainen lapsi on niin erilainen, mikä käytäntö sopii yhdelle ei satu toiselle.Oisko niistä muista 1-luokkalaisten vanhemmista apua, samanlaisia ongelmia? Heiltä voisit saada hyviä vinkkejä aamuihin..! Tsemppiä!:)

Meillä kans esikoinen, ekaluokkalainen myös, on ihan samanlainen. Ei aamuisin sais olla mitään lisävirikettä, telkkua tms. tai muuten jää jumiin eikä saa mitään aikaseks. Monta kertaa saa sanoa, vaatteet etsiä valmiiksi ja kerron vielä lisäksi missäjärjestyksessä vaatteet ois hyvä laittaa, osaa tosi useimmiten itekin.
Diagnoosina löytyy lievä adhd/add..
Tosin itekin hidastelen mielelläni, pientä jumitusta ilmassa enkä muista kattoa kelloa vaikka vihaankin myöhästymisiä ja kiirettä.

Meillä samanlaisia aamut(aina ollut), mikään ei auta. ADHD syynä. että oikeestaan tässä on 5vuotta näitä aamuja mennyt(toki päikystä ei niin haitannu jos myöhästy, mutta kouluu takana jo se eka luokka ja puolet tokaluokasta). Tällästä tää on :)

Meillä on tollanen 3-vuotias. Ai jumalauta että välillä on pinna kireellä kun koko ajan saa muistuttaa, hopottaa, tyrkyttää, kehottaa, käskeä, mitä ikinä.

Meillä joutuu parina aamuna ekaluokkalainen lähtemään yksin kouluun. Kertaakaan ei ole myöhästynyt, kerran unohti repun kotiin :)

Niinä aamuina kun minä olen kotona, tyyppi vetelehtii ihan selvästi. Odottaa että kyllä äiti huolehtii ja muistuttaa. Otan ihan lunkisti, muistutan illalla että vaatteet on valmiina, reppu pakattu ja kello soimassa.
Tänään heräsin oman herätyskelloni ääneen 7.30 ja tyyppi oli täällä jo ottanut aamupalaa. Yhdessä söimme, sitten hän lähti kouluun.

[QUOTE="Nekku";27694256]Ei lopu koskaan. Juuri lun jostain naistenlehdesä aikuiseta miehesä, jonka korkeakouluopinnot jäivät, kun "äiti unohti herättää mut pääsykokeisiin"[/QUOTE]

Hmm... ehkä äidin olisi jossain vaiheessa kannattanut lopettaa se herättely ja hopottainen.

Eipa tuo mitaan... Tytarpuolta piti muistuttaa ensin pureskelemaan, sitten nielemaan ja valilla tiedustella, onko haarukka tulossa vai menossa suuhen...

Meillä on pojan kanssa sama homma. Pitää välillä myös muistuttaa, että se ruoka pitäisi myös kadota vatsaan sieltä suusta. :rolleyes:

Lääkitys on, mutta ei se vielä aamupalan aikaan ole ehtinyt vaikuttaa....

Meillä samanlaista ja tilanne hoitui sillä, että minä jätän hänet yksin kotiin aamuisin. Tällöin hän skarppaa ja keskittyy, lähdöt ja aamut sujuvat kaikkien kannalta mieluisimmin.

Poika on nyt toisella luokalla ja tilanne on samanlainen edelleenkin, jos olen kotona. Molempien hermot ovat riekaleina ja lapsi ahdistunut. Pyrinkin lähtemään aamuisin pitkälle lenkille, jos satun olemaan vapaalla töistä, jotta lapsi saa rauhassa lähteä.

Meillä on spesiaalitapauksia varten tarrataulukko, tuo on sellainen, missä on tarranauhalla tauluun kiinnitettävät hahmot ja kun kaikki hahmot ovat taulussa, tulee jotain kiitosta, hyvin suoriutumisesta. Ei vaan aina toimi kauaa, kun tuo poika kyllästyy siihen.

Yhteistyössä