1,5vn unirytmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vippis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vippis

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 527
1
36
Mihin aikaan ja kuinka pitkät päikkärit teitin taapero nukkuu? Ja mitenkäs sitten menee yöunet?

Meillä kun neiti 1,5v nukkuu päiväunia joskus kolme-neljäkin tuntia (jos laitan pihalle vaunuihin).. mutta sitten eilenkin nukahti yöunille vähän ennen yhtätoista. Mietin, notta olisko järkevää siirtää nukkuu sisälle päikkärit, jollon ne lyhenis automaattisesti.. Niin jos sit vaikka yöllä nukkus vähä pidemmästi?

Aamulla siis herätys klo 7 ku koululaisia taloudessa.

Meillä tulee ensi viikolla 1½v täyteen, nukutaan unet sisällä. Aamulla herätään 6.30-8 välissä, päikkäreille 12 aikaan useimmiten ja yöunille 20-21. Nykyään on vain alkanut pistämään hanttiin noiden nukkumisten kanssa ettei oikein suostuisi päiväunille niin ajat saattaa muuttua suuntaan tai toiseen. Päivällä nukkuu 1-3 tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja rumaruu:
Meillä tulee ensi viikolla 1½v täyteen, nukutaan unet sisällä. Aamulla herätään 6.30-8 välissä, päikkäreille 12 aikaan useimmiten ja yöunille 20-21. Nykyään on vain alkanut pistämään hanttiin noiden nukkumisten kanssa ettei oikein suostuisi päiväunille niin ajat saattaa muuttua suuntaan tai toiseen. Päivällä nukkuu 1-3 tuntia.

..miten teilä yöunille meno tapahtuu? Nukutatko jotenkin, vai laitatko vaan omaan sänkyyn vai?

Meidän ajat oli (ja on) edelleen näin: ylös klo 7-7.30 päikyt 11.30-13 iltaunille n. 20
Toimii, ei juuri kikkaile, joskus höpöttelee puolisen tuntia iltasin sängyssään.

Alkuperäinen kirjoittaja vippis:
Alkuperäinen kirjoittaja rumaruu:

..miten teilä yöunille meno tapahtuu? Nukutatko jotenkin, vai laitatko vaan omaan sänkyyn vai?

En nukuta. Pari viikkoa sitten siirrettiin pinnasängystä jatkettavaan. Yleensä nukkumaan meno menee niin, että otan tytön syliin ja sitten heilutetaan kaikille ja lentosuukotellaan. Sänkyyn ehdottomasti jokin unilelu kainaloon ja peitto päälle. Sinne jää, jos on tarpeeksi väsynyt nukahtamaan. Ellei ole niin päästetään ovelta koputtelija pois ja kokeillaan 5-10min päästä uudelleen samalla kaavalla.

Meillä 1,5v nukkuu yöunet 21-08 ja päiväunet 13.30-15, välillä kyllä vaan tunnin. Hyvä rytmi mielestäni... 1-vuotiaana siirryttiin sisälle nukkumaan kun ei enää nukahtanut rattaisiin ja kiipesi pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
1,5v vaunuissa ulkona? Eikö tuon ikäinen jo nuku sisällä omassa sängyssä?

:o Hyi mua. Ei nuku.

Yöllä nukkuu kyllä ;) Mutta päiväunet nyt vaan on sattunu nukkuu parvekkeella vaunuissa, kun se uni on niin hyvin siellä maittanu. Mutta nyt alan tulla tulokseen, että maistuu vähän turhankin hyvin - että alkaa olla yöunista pois.

Kyllä mä sinuna ap siirtäsin sisälle tai herättäsin aikasemmin. Kolmen tunnin unetkin syö varmasti jo yöunia tän ikäsellä!

Juu niin mä tässä nyt sitten koitan. Kun tosiaan ulkona ne unet aina venähtää. Että mielummin sitten heräilee sisällä rauhassa omia aikojaan - kun en kyllä halua lasta herättääkään.

Kyllä mä sinuna ap siirtäsin sisälle tai herättäsin aikasemmin. Kolmen tunnin unetkin syö varmasti jo yöunia tän ikäsellä!

Juu niin mä tässä nyt sitten koitan. Kun tosiaan ulkona ne unet aina venähtää. Että mielummin sitten heräilee sisällä rauhassa omia aikojaan - kun en kyllä halua lasta herättääkään.

Just näin ja jos sisälläkin meinaa venähtää niin on helpompi avata huoneen ovi ja mennä puuhastelee jotain lähelle niin herää "luonnollisemmin" ääniin, ei tarvii sikeässä unessa nostaa vaunuista pois.

Meillä tyttö nukkuu yöunet 20-7. Ja päiväunet (ulkona, esikoinen nukkui ulkona 2 vuotiaaksi, siis siihen asti kun kuopus syntyi) 12-14. Iltaisin omaan sänkyyn ei nukuteta, laitetaan vaan sänkyyn. Samoin päiväunille rattaisiin vain laitetaan ja nukahtaa sinne itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja rumaruu harmaana:
Ny mä laitoin hänet omaan sänkyynsä kokeilee.. että jos nyt tätä rytmiä sais vähä rukattua.

Saitko nukkumaan?

Äsken vielä ainakin lauleskeli jottai. Pari kertaa oon käyny huoneessa sanomassa, että nyt nukutaan..

Meillä nukuttiin tänäänä näköjään vajaa 3 varttia :|

Ny mä laitoin hänet omaan sänkyynsä kokeilee.. että jos nyt tätä rytmiä sais vähä rukattua.

Saitko nukkumaan?

Äsken vielä ainakin lauleskeli jottai. Pari kertaa oon käyny huoneessa sanomassa, että nyt nukutaan..

Meillä nukuttiin tänäänä näköjään vajaa 3 varttia :|

Auts. Illasta tuloo rattosa?

Ei se siirto rattaista sisälle nukkumaan varmaan ihan ekana päivänä helpolla sujukaan, mutta viikossa varmaan alkaa sujumaan ihan hyvin. Nuo lapset kun on niin "tapojensa orjia"... =)

Meillä 1v7kk yöuni rytmi on ollut jo muutaman kuukauden klo 20 nukkumaan klo7 ylös.

Ei saatu neitiä nukkumaan sisälle päikkäreitä millään. Oikeesti yrityksiä ja virityksiä oli jos jonkinlaisi, mutta ei. Mutta 1v4kk tyttö meni päiväkotiin ja siellä kun on hulinaa ja kaikki muutkin nukkuvat niin alkoi sisällä nukkuminen.

Päiväunet voivat jäädä välistä kokonaan. Päiväkodissakin ihmettelevät, etteivät ole ennen nähneet tuon ikästä, joka ei nukahda koko nukkarin aikana. Välillä nukkuu 2h.