1,5v lapseni viihtyisi parhaiten autossa nenä menosuuntaan...

• Viestiketjun aloittaja sinttu
  • Ensimmäinen viesti
viekku
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja D-mamma:
mä siirsin alle vuoden ikäisen (kaukalosta suoraan) maxi cosin prioriin joka on vain kasvot menosuuntaa.(meidän autoon ei oiken muita voi laittaa)..
Tätä mäkin kyllä vähän ihmettelen (en arvostele, enkä tuomitse, se ei ole mun asiani). Alle vuoden vanha? Tosin alle kaksi vuotiaankaan niskat ei paljon vahvemmat ole, mutta alle vuoden vanhalla on silti tekeminen päänsä kannattelemisessa muutenkin, saati kolarissa tai vain äkkijarrutuksessa.
Eniten ihmettelen, millainen auto on, ellei siihen saa selkä menosuuntaan istuinta?
Älä lässytä. |O

IHAN SELVÄSTI TÄÄ CATHRYN KOKEE huonommuutta siitä että on kääntänyt lapsensa liian aikasin nokka menosuuntaan.. jos hänestä on niin parempi niin miksi vetää hernettä nenää.

juuri eilen autokoulussa puhuttiin tästä turvaistuinasiasta:

se istuin jossa lapsi voi olla nenä menosuuntaan ja on joku testivoittaja niin on testivoittaja maassa(esim saksa)jossa on tilastollisesti suurin riski tulla peräänajetuksi.siksi siellä saa sellaista käyttää.eli eri standardit on siellä. sanoi ettei kannata uskoa kaikkia testivoittajajuttuja vaan suhteuttaa suomen olosuhteisiin.

Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja Mi gorda bella:
Hihii.. kohta täällä taas tapellaan. Jos laitat lapsesi istuimeen kasvot menosuuntaan niin olet huono äiti.. ;)

Niimpä. On meilläkin Tobi ja se on pelkästään naama menosuuntaan, eikä oo mitään hätää.

Ja en ymmärrä niitä, jokka rupee just heti haukkuun, tyyliin, että "Jos haluut, että lapses kuolee, niin siitä vaan."

Tää on verrattavissa melkein imetyskeskusteluun... :whistle:

KUKAAN EI SANONO että kuolee, mutta täähän on ihan tutkittu asia että selkämenosuuntaan on turvallisinta..mitä te siitä intätte ei se asia sillä muutu!!!
Mutta jos voi pahoin ja oksentaa ja sitten itkee ja oksentaa ja vaikka tukehtuu tai kuski ajaa hermostuksissaan metsään? Vaihtoehtona, että lapsi matkustaa rauhallisesti, oksentamatta ja kuski pysyy tiellä, kun ei tarvitse murehtia takapenkin oksentajaa....

mamma 83
Mä olen kääntänyt myös vuosikkaina, kun olen katsonut turvallisuuden kannalta sen järkevämmäksi vaihtoehdoksi kuin kuunnella hermona parkuvaa lasta. Pysähtyä kilometrin välein lohduttamaan yms.yms.

Se on meillä toiminut hyvin. Kaikesta voi valittaa, kaveritkin, mutta jos ei hyväksy niin ei sitten tarvitse hyväksyä...

Kyllä mä tykkään, että se istuin on selkä menosuuntaan parempi.

Mutta, hyvät naiset! Tässä just törmäsin äitiin ( ihan läheiseen tuttavaan ) ja hän ei kiinnitä neljää lastaan ollenkaan mihinkään turvaistuimiin. Kuulemma reilu vuosi sitten tämän lopetti, kun lapset eivät viihtyneet. Kaikki alle kouluikäisiä.

kääkä
mä siirsin alle vuoden ikäisen (kaukalosta suoraan) maxi cosin prioriin joka on vain kasvot menosuuntaa.(meidän autoon ei oiken muita voi laittaa)..
Tätä mäkin kyllä vähän ihmettelen (en arvostele, enkä tuomitse, se ei ole mun asiani). Alle vuoden vanha? Tosin alle kaksi vuotiaankaan niskat ei paljon vahvemmat ole, mutta alle vuoden vanhalla on silti tekeminen päänsä kannattelemisessa muutenkin, saati kolarissa tai vain äkkijarrutuksessa.
Eniten ihmettelen, millainen auto on, ellei siihen saa selkä menosuuntaan istuinta?
Samaa ihmettelen minä. Uusi selitys löytynyt: "ettei autoon muuta voi laittaa..."

kääkä
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

Mutta, hyvät naiset! Tässä just törmäsin äitiin ( ihan läheiseen tuttavaan ) ja hän ei kiinnitä neljää lastaan ollenkaan mihinkään turvaistuimiin. Kuulemma reilu vuosi sitten tämän lopetti, kun lapset eivät viihtyneet. Kaikki alle kouluikäisiä.
No tämähän on sitten jo laitonta toimintaa. Toivottavasti saa isot sakot kun pollarit huomaa.

vieras
Älä lässytä. |O
Mitä?
Mikä tässä on lässyttämistä?
Säkö määräät, kuka saa sanoa mielipiteensä, ajatuksensa tai kysymyksensä?
ko hlö C on aina just tollanen. Luulee olevansa maailman napa , vaikka on maailman yksinäisin immeinen?

Liinuska74
Alkuperäinen kirjoittaja kääkä:
Samaa ihmettelen minä. Uusi selitys löytynyt: "ettei autoon muuta voi laittaa..."
Tähän tuli jo selitys, autossa vain lannevyöt! Niihin verrattuna turvaistuin on tuhat kertaa parempi!
Tiesittekö muuten, että lantiovyöhön ei saa laittaa korokeistuinta?!?
Kolaritilanteessa vyö toimii veitsen lailla....

Alkuperäinen kirjoittaja kääkä:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:

No tämähän on sitten jo laitonta toimintaa. Toivottavasti saa isot sakot kun pollarit huomaa.
On laitonta, ja ei ne sakotkaan pahimmat olisi.

Miltähän tuntuisi, kun lapsille kävisi kolaritilanteessa? Turvaistuin olisi ehkä pelastanut?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Mikä semmonen auto on?
hiace kuudelle hengelle,on vaan lannevyöt millä penkin kiinnittää.. ihan kyselin lastetarvikeliikeistä.

Ei tuo ole lapsiperheen auto.

sinttu
Nyt kaikki pahat äidit jotka pidätte lapsia kasvot menosuuntaan; Äkkiä piuhat poikki ettette vaan tee lisää lapsia tapettaviksi!! HYI TEITÄ!!! B)
SIINÄHÄN MENISI KAIKKI EUROOPAN ÄIDIT-LUKUUN OTTAMATTA RUOTSIA JA SUOMEA!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä semmonen auto on?
hiace kuudelle hengelle,on vaan lannevyöt millä penkin kiinnittää.. ihan kyselin lastetarvikeliikeistä.

itse asiassa loistava.. ja ihan kaikki lapset on hengissä :saint: jopa isoveli joka istui tässä samassa istuimessa aiemmin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Hihii.. kohta täällä taas tapellaan. Jos laitat lapsesi istuimeen kasvot menosuuntaan niin olet huono äiti.. ;)

Niimpä. On meilläkin Tobi ja se on pelkästään naama menosuuntaan, eikä oo mitään hätää.

Ja en ymmärrä niitä, jokka rupee just heti haukkuun, tyyliin, että "Jos haluut, että lapses kuolee, niin siitä vaan."

KUKAAN EI SANONO että kuolee, mutta täähän on ihan tutkittu asia että selkämenosuuntaan on turvallisinta..mitä te siitä intätte ei se asia sillä muutu!!!
Mutta jos voi pahoin ja oksentaa ja sitten itkee ja oksentaa ja vaikka tukehtuu tai kuski ajaa hermostuksissaan metsään? Vaihtoehtona, että lapsi matkustaa rauhallisesti, oksentamatta ja kuski pysyy tiellä, kun ei tarvitse murehtia takapenkin oksentajaa....
istuessaan tukehdu yhtään mihinkään... Ja kyllä ne siihen selkämeno-suuntaan istumiseen tottuu. vai annatteko aina periksi kun lapsi itkee/huutaa? Vaikka tiedätte itse, mikä lapselle on turvallisinta/parasta?
aikuiset määrää, lapset opettelee elämään sen mukaan mitä heille sanotaan.

hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja sinttu:
Nyt kaikki pahat äidit jotka pidätte lapsia kasvot menosuuntaan; Äkkiä piuhat poikki ettette vaan tee lisää lapsia tapettaviksi!! HYI TEITÄ!!! B)
SIINÄHÄN MENISI KAIKKI EUROOPAN ÄIDIT-LUKUUN OTTAMATTA RUOTSIA JA SUOMEA!
Kuten sanottu, niin suositukset on MAAKOHTAISIA. Euroopan maissa, esim. Saksassa, on suositus taas kasvot menosuuntaan, koska siellä ajetaan suhteellisesti enemmän peräänajoja.

Liinuska74
[

istuessaan tukehdu yhtään mihinkään... Ja kyllä ne siihen selkämeno-suuntaan istumiseen tottuu. vai annatteko aina periksi kun lapsi itkee/huutaa? Vaikka tiedätte itse, mikä lapselle on turvallisinta/parasta?
aikuiset määrää, lapset opettelee elämään sen mukaan mitä heille sanotaan.
Tottuuko oksentamiseen ja huonoon oloon? Ja haisevaan autoon ja vaatteisiin?
Ja jos itkee ja huutaa ja oksentaa yhtäaikaa, voi helpostikin vetää oksennusta keuhkoon!
Lisään vielä, että jokainen aikuinen vastaa itse lapsistaan. Mulle on ihan sama, miten muut kuljettaa lapsiaan tai mitä muut ajattelee siitä, miten mä kuljetan omiani. Mä pidän huolen olista asioistani ja muut pitäköön huolen omistaan. Mielipiteitä vain vaihdetaan, ei tuomita eikä tapella!

vieras
Mikä semmonen auto on?

Jo ny on v***u että alat määräilemään millainen auto kenelläkin saa olla! Kipase hakeen aivos takas narikasta.

Peesaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
"se on meillä toiminut hyvin" siis nenä menosuuntaan tuolla joku kehui

no joo... niin kauan menee hyvin kunnes tulee kolari ja niskat naksahtaa...
ihme riskeerausta huvin vuoksi.

Juu, huvin vuoksipa hyvinkin. Vittu teidän juttuja etten paremmin sano.
Meillä on kasvot menosuuntaan istuin, jota nimenomaan meille liikkeessä suositeltiin turvalliseksi. Kävin kattoo ne testitulokset niin se meidän istuin on saanut paremmat arvostelut kun moni selkä menosuuntaan asennettava. Mutta kai mä nyt uhmaan lapseni henkeä ja olen paska äiti. Ja ihan vaan huvin vuoksi.
|O

Yhteistyössä