Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:Alkuperäinen kirjoittaja Takapiru:Noi suositukset muuttuu joka vuosi, aika rajusti ollaan menty tiukempaan linjaan 20 vuoden kuluessa. Ja ihan terveitä 70-luvulla syntyneet on, vaikka ovatkin saaneet tomaattia pienenä.
5 vuoden kuluttua monet asiat mitä nykyisin tehdään on kauhistusten listalla. Joten jospa täydelliset äidit vähän relais eikä kivittäis niitä jotka kasvattaa lapsensa pikkasen eri tavalla, lapsen parasta varmaan kaikki aattelee.
Tiedätkö miksi suositukset muuttuvat? Ne muuttuvat sitä mukaa kun tietoa tulee lisää ja ymmärretään ihmisen kehitystä, ravinnon ja muun suhteen. Lääketiede kehittyy myös. Enää ei paranneta esim. syöpäsairaita kuppauksella ja vuohenlantakääreillä, kumma kyllä.
Kyllähän mä sen ymmärrän. Mut jos ammattilainen mulle sanoo että anna vain velliä lapselle, niin kyllä mä annan.
Jos neuvolan täti olisi kieltänyt ja sanonut sen olevan haitallista niin en olisi antanut.
Mut se on varma etten mitään kaksplus-sivustoa käyttäisi tietolähteenä näissä kysymyksissä.
Harmi vain ettei neuvolantädeilläkään aina ole sitä tietoa, vaikka luulisi.. Lisäksi harva täti uskaltaa asettua poikkiteloin asiakkaan "tahtoa" vastaan, kun asiakas saattaa vaikka suuttua
:| Siis että yritetään olla vähän mielinkielin.
Esimerkkinä eräs kaverini, joka ei tee 2-vuotiaalleen ruokaa ollenkaan, juottaa valmisvellejä vain, ei siis mitään muuta.. Neuvolatäti oli kuulemma hyväksynyt, että ihan normaalia. Tämä tyttö osaa syödä eikä ole allergikko tms. mutta pienikasvuinen - miksihän..