1,5 -vuotiaalle uimahalliin jarrusukat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uimaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uimaan

Vieras
Eli voinko laittaa pienelle lapselle jarrusukat uimahalliin? Onko niistä apua uimahallissa? Tietenkin puhtaat eli vaihdetaan sukat pukuhuoneessa ennen suihkua ja allasta.

Mitä muuta kannataa tietää/huomioida? Onko muuten uimahallien vessoissa erikseen vaipparoskista? Pukisitko pienelle pojalle uimahousut vai sellaisen uimahaalarin?

Joo, en ole itsekään käynyt uimahallissa "sataan vuoteen" ja nyt vähän jännittää mennä lapsen kanssa ekaa kertaa :) Kaikki vinkit otetaan kiinnostuneena vastaan.

Yhdyn edellisiin ja ainakaan hämeenlinnan uimahallissa ei ole vaipparoskista erikseen.. Vaippa varten "pakastepussi" mukaan minne laittaa niin ei häiritse muita niin paljon.. :) Jos selkeä kakkapökäre niin oon tyhjentänyt suurimmat pönttöön. Hämeenlinnassa vessat suihkutilassa ei siis pukuhuoneessa...Tai vaihtoehtoisesti aulasta, missä lipunmyynti nii sielläkin on vessa.. Mukavaa uimareissua :)

[QUOTE="vieras";25960805]Uimakengät lapselle, sukista lähtee nukkaa ja saattavat huomauttaa niistä uimahallissa. Uimapuku riittää uimahallissa. Pefletit kumpaisellekkin.[/QUOTE]

Hyvä vinkki nup pefletit!

Toimiskohan ihan vaan feikkicrocsit? Niitä saa mistä tahansa kaupasta ja maksaa vain muutaman euron. Jos ne sitten jättäis siihen altaanreunalle. Vai tarvitaanko niitä myös vedessä?

[QUOTE="Kiraki";25960834]Yhdyn edellisiin ja ainakaan hämeenlinnan uimahallissa ei ole vaipparoskista erikseen.. Vaippa varten "pakastepussi" mukaan minne laittaa niin ei häiritse muita niin paljon.. :) Jos selkeä kakkapökäre niin oon tyhjentänyt suurimmat pönttöön. Hämeenlinnassa vessat suihkutilassa ei siis pukuhuoneessa...Tai vaihtoehtoisesti aulasta, missä lipunmyynti nii sielläkin on vessa.. Mukavaa uimareissua :)[/QUOTE]

Jep, mietinkin pienen muovipussin ottamista mukaan, en viitsi mahdollista läärykakkavapaippaa jättää roskikseen haisemaan...

Ei ole koskaan ollut tarvetta millekään sukille tai uimakengille ja kaikki lapset on meillä uimahallissa käyneet 1v alkaen. Kuuluuks tää samaan kategoriaan konttauskypärän kanssa? Siis oonko mä taas ollut huono äiti kun en ole ajatellut tätäkään hengenvaaraa? :D

Mun mielestä niitä uimakenkiä saattaisi löytyä prismasta/cittaristakin...En oo ihan varma..tuli vaan mieleen että jossain oon nähnyt ohi mennen ja en kovin kummoisissa paikoissa oo käynyt viime aikoina :)

Joo ei todellakaan crocseja!! Ovat liukkaat ja noi uimatossut o tarkoitus pitää jalassa myös altaassa, ja suihkussa koko ajan siitä hetkestä kun riisutaan vaatteet, siihen hetkeen kun taas puetaan. Ovat tosi pitävät, meillä molemmilla lapsilla tollaset ja ei oo lipsuttu kertaakaan.

Tämän tyyliset mutta nätimmät:
Uv-suojavaatteet Uima asut Sisustus netist

Mistä hankit ne? Meillä lähin halpahalli on Robin Hood, ja sitten se Hong Kongikin löytyy kyllä. Kummallista ettei noin perustavaraa löydy Prismoista tms. marketeista!
Ostaisin ne mielellään jostain fyysisestä kaupasta, että päästäisiin jo huomenna uimaan.

[QUOTE="Neljän äiti";25960986]Ei ole koskaan ollut tarvetta millekään sukille tai uimakengille ja kaikki lapset on meillä uimahallissa käyneet 1v alkaen. Kuuluuks tää samaan kategoriaan konttauskypärän kanssa? Siis oonko mä taas ollut huono äiti kun en ole ajatellut tätäkään hengenvaaraa? :D[/QUOTE]

Meillä oli parilla eka kerralla ja sitten todettiin ettei tarvii ja aika monesti ollaan käyty... :) Mut voihan sitä kokeilla..oma ainakin juoksee välillä niin että oon miettinyt uimatossuja itsekin :D

Me ollaan harrastettu molempien kanssa uintia vauvauinneista lähtien ja kun lapset on lähteneet kävelemään, ollaan laitettu niille vain ihan tavalliset sukat jalkaan uimahalliin. Hyvin toimi eivätkä liukastelleet. Eikä kukaan kyllä koskaan valittanut. Ihan yleinen käytäntö tuntui olevan.

[QUOTE="Kiraki";25961003]Mun mielestä niitä uimakenkiä saattaisi löytyä prismasta/cittaristakin...En oo ihan varma..tuli vaan mieleen että jossain oon nähnyt ohi mennen ja en kovin kummoisissa paikoissa oo käynyt viime aikoina :)[/QUOTE]

Ok, pitää katsella.

Alkuperäinen kirjoittaja työläinen;25961033:
Me ollaan harrastettu molempien kanssa uintia vauvauinneista lähtien ja kun lapset on lähteneet kävelemään, ollaan laitettu niille vain ihan tavalliset sukat jalkaan uimahalliin. Hyvin toimi eivätkä liukastelleet. Eikä kukaan kyllä koskaan valittanut. Ihan yleinen käytäntö tuntui olevan.

Ok. Jarrusukkia minäkin ajattelin mutta uskon että uimakengät ovat paremmat jos nyt sellaiset löydän.

Sitten on vielä pakko kysyä, että mitä teen jos poika päättää pissiä matkalla suihkusta altaaseen siis että pissit tulee sinne allasosaston lattialle? Miten mä ne sieltä huuhtelen? :D

Yhteistyössä