1-2 alle kouluikäisen lapsen perheet - Kuinka paljon teillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian kallista ruokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liian kallista ruokaa

Vieras
Eli alle kouluikäisten lasten perheet (ei vaippaikäiset) ja Ruokamenot kuukaudessa:

- Kuinka suuri perhe, lapset + aikuiset?
- Ruokamenot kuukaudessa?
- Ovatko lapsi/lapset koti- vai päivähoidossa?

Meillä menee todella paljon ruokaan rahaa, vaikka ollaan tarkkoja ja käydään paljon mm. Lidlissä. Tavallista kotiruokaa ostetaan, ei eineksiä. Kuukaudesta riippuen 700-1000€!

Oho :O Minä luulin, että me ollaan tuhlareita. Syödään ulkonakin 1-2krt/vko ja saadaan kulutettua se 500e. Joskus on menny 600 ja se oli kyllä jo turhan paljon..

Muoks* Yksi lapsi tosin vaan, kaksi aikuista. Mies syö töissä kotiruokaa, minä työpaikkalounaan. Lapsi päiväkodissa 3-4pvä/vko.

Viimeksi muokattu:
3 ja 5v lapset, menot n. 500e / kk.
Teen ruokaa itse, syömme paljon (kauden) kasviksia ja vihanneksia, punaista lihaa 1-2 krt viikkoon. Käydään kaupassa kerran viikkoon, lapset ovat päiväkodissa. Mies usein syö evääksi eilistä.

Kaksi aikuista ja yksi päiväkoti-ikäinen lapsi. Ruoka laitetaan itse, ei eineksiä ja ei oman maan tuotteita. Ruokaan kuluu kuussa 700 euroa sis. paperit, pesuaineet ja hygieniatuotteet.

No ohoh, mitä te oikein sitten kaupasta ostatte?? Meitä on 2 aikuista+ 3 alle kouluikäistä ja kuussa kaikkiin ruoka-, pesuaine-, vaippa- ,paperiostoksiin menee sellaiset 500-600€.

Meillä on 2 ja 3 vuotiaat. Kauppaan menee ehkä 120-150 viikossa, mukaanlukien siivous, hygieniatarvikkeet . Tuohon ei vielä kuulu mitään herkkuja (sipsiä, karkkia, saunakaljaa jne mitä
Vanhemmat joskus syövät, lapset ei näitä saa :)
Molemmilla lapsilla on vielä yövaippa, mitta eipä tuo enää suuri menoerä ole.
Ostetaan tavallista kotiruokaa, mielestäni ihan laadukkaita valintoja, jugurttia litran purkeissa, muroja ja mysliä harvakseltaan. Hedelmiä ja vihanneksia ostetaan paljon mutta ei useinkaan mitään kalliita, viikon ruoka-ostoksisaa on yleensä omena-banaani-mandariini-eri juurekset-kaali/kukkakaali-paprika-kurkku-tomaatti

2v ja 4v lapset kotihoidossa + 2 aikuista. Ruokalasku noin 500e kuussa. Ostokset tehdään Citymarketissa. Tehdään terveellistä ja monipuolista ruokaa, paljon luomua. Herkkuja ostetaan harvoin.

Meillä kaksi aikuista ja lapset 4v ja 2v. Lapset enimmäkseen kotona toisen vanhemman kanssa. Lämmin ruoka tehdään kaksi kertaa päivässä. Aina jotain lihaa, kalaa tai kanaa. Salaatteja ja raasteita lisukkeina. Maitoa menee valtavasti. Nuorempi vielä kokonaan vaipoissa, isommallakin yövaippa. Me käydään isossa marketissa, joten ns. ruokakuluissa on mukana myös päivittäistavarat. Kuukaudessa menee yleensä n. 800 euroa.

500-600€, pyrin siihen 120-130€ viikossa mutta ei aina ihan riitä. Mies välillä valittaa kun menee niin paljon, mutta ihan keskiarvossa näköjään ollaan. 2 lasta, toinen hoidossa n 3pv viikossa.

[QUOTE="vieras";28005139]No ohoh, mitä te oikein sitten kaupasta ostatte?? Meitä on 2 aikuista+ 3 alle kouluikäistä ja kuussa kaikkiin ruoka-, pesuaine-, vaippa- ,paperiostoksiin menee sellaiset 500-600€.[/QUOTE]

Ruokaa eli ihan peruselintarvikkeita: Maito, leipä, juusto, puuro, vihannekset / hedelmät, peruna, riisi, pasta, jauheliha, kana, kala, wc-paperi ja pesuaineet Lidlistä, tuoremehua ja kahvi/tee. Lapsen kanssa kotona, mies syö lounaan töissä. Ei osteta siis mitään pitsoja, kaljoja tai muita eineksiä ja turhuuksia. Kerran viikossa pieni Karkkipussi lapselle.

Meitä kaksi aikuista ja 3v lapsi joka päiväkodissa. Itse tehdään suurimmaksi osaksi ruoat, mä vien kotoa eväättöihin mutta mies syö n. 50%:sti työpaikkaruokalassa, tästä kulut siis n. 40-50€/kk. Toisinaan einestä mulla töissä, jos ei ruokaa ole viedä (esim vapaiden jäkeen tms.). Terveellisesti kai syödään, salaattia joka ruoalla jne (talviaikaan pakastealtaasta enemmän). Puuroa/leipää ilta- ja aamupaloina, hedelmiä menee. Kahvia menee pari pari pannullista päivässä, maitoa väh. 1,5l/vrk arkena, vapailla enemmän. Mehuja ei ostella, limsaa joskus meille aikuisille ja toisinaan ne saunasiiderit..
Herkutellaankin kyllä (aikuisille sipsejä tms) ja monesti jos koko perhe vapaalla yhtäaikaa niin on pihvit tms "parempaa ruokaa".
Kauppakulut n. 450-550€/kk, sisältää siis hygieniatarvikkeet ja pesuaineet ja muut kodin pienet tarvikkeet, kuten vaikka lamput, patterit jne. Ja S-marketissa käydään. Kesäaikaan ruokakulut tuppaa nousemaan kun grillaillaan paljon ja nehän tunnetusti on kalliimpia kuin vaikka kiusausaineet. Ravintolassa ei juurikaan syödä, ehkä kerran kahdessa kuussa, se kulu tuohon päälle. Ei paljon tee mieli syödä usein kun samalla rahalla ostaa viikon ruoat kotiin...

Meillä mies syö lounaan työpaikalla, siihen menee n. 70€/kk. Minä olen työttömänä kotona, lapsi puolipäivähoidossa (5-vuotias). Kohta syntyy toinen. Arvioisin ruokaan menevän n. 350€/kk, aina se ei kylläkään riitä...tuntuu että vaikka ostammekin vain perustarvikkeita ja harvoin esim. makuvesiä tai muuta ekstraa, raha ei riitä mihinkään. :(

Meillä kaksi aikuista + kaksi lasta ja yksi etälapsi + kaksi koiraa. Äiti ja lapset kotona, isä syö töissä lounaan ruokalassa. Hänellä kuluu n. 100 euroa luonaaseen.

Ruokaan kuluu kuussa kotona n. 500 euroa sis. paperit, pesuaineet ja hygieniatuotteet. Eineksiä ei syödä, usein on myös pihvejä, palapaistia tai vastaavaa, mutta sitten on myös riisipuuroa tms päivälliseksi.

Yhteistyössä