Hakutulokset

1. C

Mitä tuliaisia Lontoosta

Olen itse tuonut sieltä sisarusteni lapsille perienglantiset teddy bearit, sellaiset "klassikot" nappisilmät ("English Teddy Bear Company"). Näyttävät kivalta ihan sisustuksellisestikin ja kestävät kyllä toisellekin sukupolvelle =)
  2. C

Äidiksi yli 35 v, onkos muita

Minä 35 v. ja raskaana 8+1. Olisimme halunneet lapsen jo vuosia sitten, mutta täälläkin luontoäiti päätti toisin. Nyt toivomme kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että raskaus menee hyvin.
  3. C

IVF:n riskit

Täälläkin yksi kohtukuoleman kokenut. Tulin raskaaksi ekasta IVF:stä, mutta vauva kuoli yllättäen rv 31. Mitään vikaa ei tutkimuksissa löytynyt minusta tai vauvasta. Kukaan lääkäri ei millään muotoa kommentoinut, että olin tullut raskaaksi hoidoista. Nyt olen hoidoissa uudestaan ja lääkärini...
  4. C

Keskustelijat esittäytyvät

Minä 34v, mies 40v. Lasta toivottu yli 4 vuotta, selittämättömästi lapsettomia. Tehtiin 2 IUI:ta ja ekasta IVF:stä plussa viime vuonna! Olimme onnestä ymmyrkäisinä... Raskaus sujui hienosti, mutta täysin yllättäen vauva kuoli kohtuun rv32. Yksi päivä en vain tuntenut enää liikkeitä, menimme...
  5. C

kenelle kerrot lapsettomuudesta?

Läheisimmät ystävät tietää ja mun sisko. Vanhemmille ja appivanhemmille ei ole kerrottu. Ovat sitä ikäluokkaa etteivät ymmärrä hoitoja, kammoksuvat niitä (tämä käynyt ilmi aikaisemmista keskusteluista). Joten mitäpä niistä puhumaan. Itselle riittää, että ystävät tietävät ja ovat olleet hienosti...
  6. C

Mies mukaan punktioon?

Mulla mies mukana, halusi ite tulla. Ei siinä mitään peittoa ollut, mutta mies istui pääpuolessa. Ihan kiva, että oli mukana kun vähän jännitti. Mutta se meni hyvin, ei kipuja, vähän vain "tuntemuksia". Jos joudutaan tekeen vielä uudelleen niin ei haittaa vaikka mies ei jostain syystä olisikaan...
  7. C

Ensisynnyttäjä, perätilasynnytys?

Luin jostain, että ensikertalaisen ei anneta synnyttää perätilassa? Pitääköhän paikkansa? Onko perätilasynnytys niin paljon hankalampi/kivuliaampi/moniriskisempi ettei ensisynnyttäjiä siihen laiteta?
  8. C

Mies ei halua tulla polille

Kyllä mies halutaan mukaan ainakin ekalla kerralla. Ja jos miehesi ei ole vielä antanut näytettä niin mistä tietää ettei vika ole hänessä? Se että hänellä olisi esim. lapsia entisestä liitosta ei tee hänestä sen varmempaa koska vuosien aikana sperman laatu voi muuttua. Ekalla kerralla...
  9. C

Kertokaahan

Ihmeesti sitä tottuu oleen tutkittavana vaikka mieskin ois siinä. Ekalla kerralla heitin hänet odottamaan käytävään, mutta en enää sen jälkeen. Jotenkin siinä karisee kaikki ujostelut. SSG-tutkimuksessa oli mukana joku nuori miespuolinen kandikin - joka oli ihan jännittynyt, reppana. Lääkäri...
  10. C

Ärsyttääkö jokin??

Ärsyttää kun olen jäämässä reilun kuukauden päästä äitiyslomalle ja haluaisin hoitaa hommat töissä kunnialla loppuun kun jään pois. Mutta kun esimiestä ei kiinnosta tippaakaan, ei ole vielä edes alettu hakeen sijaista, tuskin edes tietää mitä teen. No omapa on ongelmansa kun olen lähtenyt, mutta...
  11. C

Kertokaahan

Niin ja nuo perustutkimukset tehtiin meillä julkisella, mutta käsittääkseni ne on ihan samat yksityisellä (miksi olisivat erilaisia?) Kun perusjutut oli selvillä niin siirryttiin hoitoihin yksityiselle. Perustutkimukset tehtiin julkisella koska siellä ne on halvat, vain poliklinikkakäynnit...
  12. C

Kertokaahan

Naisella kartoitaan ensin hormonitilanne kuukautiskierron eri vaiheessa eli joutunet käymään pari kertaa yhden kuukauden aikana antamassa verinäytteen (siis käsivarresta pari putkea verta). Muistaakseni joskus kierron puolivälissä ja sitten loppupuolella. Ne katsoo jotain arvoja (jota en nyt...
  13. C

Milloin esikoinen?

Sori kun olen tylsä, mutta ei se vauva aina tule vaikka haluaa... Itse aloimme yrittämään lasta kun olin 29, mutta meni 4½ vuotta ennenkuin tulin raskaaksi. Tätä esikoista ihmettä odotetaan syntyväksi marraskuussa. Jos olet "jo" tuon ikäinen ja tuntuu että elämä on muuten kunnossa niin eikun...

Yhteistyössä