Hakutulokset

  1. Ä

    perätila?

    Hei! Minä synnytin perätilavauvan viime lauantaina. Tosin lapsi oli jo kolmas mutta silti kokemus oli todella mahtava ihan kuin normaalissa raivotarjonnassa sillä kaksi ekaa syntyi normaalisti. Itsekin mietin että pyydänkö sectiota mutta lantion mittauksen ja lääkärin arvion jälkeen päätin että...
  2. Ä

    perätila ja alatiesynnytys

    Heippa vaan! Minä kyselin tässä joku aika sitten perätilasta ja alakautta synnyttämisestä. No lauantaiaamuna syntyi terve tyttö. 3795g ja 51cm. Kaikki meni oikeastaan paremmin kun osasin kuvitellakaan. Kuusi tuntia kaikkiaan. Ponnistusvaihe 15 min ja kolme ponnistusta. Epparin tekivät kun tuli...
  3. Ä

    Käynnistetty pt synnytys..

    Onko ketään jolla olis käynnistetty pt synnytys? Kun mulle sanoivat ettei perätilasynnytystä käynnistetä muttei selitetty että miksi...
  4. Ä

    Supistukset perätilasynnytyksessä

    Olisko kellään kokemuksia pt ja rt synntyksistä?Onko käynnistetty? Miten isoja ovat vauvat olleet? Kun mietin että onko pt supistukset erilaisia koska vauvan pää ei paina kohdunsuuta vaan peppu. Mulla siis rv 38+4 ja olen pari päivää tuntenut välillä todella kipeitä supistuksia joihin liittyy...
  5. Ä

    Perätila ja synnytys alakautta..

    Sitä minäkin mietin että pyydänkö ihan suosiolla leikkausta vai yritänkö.. Täytyy käydä kattoos niitä sivuja jos löydän. Kiitos vinkistä!
  6. Ä

    Perätila ja synnytys alakautta..

    Kävin eilen lääkärissä ja totesivat että vauva on perätilassa. Viikkoja mulla on jo 38+3 eikä lääkäri alkanut sitä kääntämään. Huomenna menen vielä lantion magneettikuvaan. Tarkistavat että mahtuuko syntymään. Mulla jo kolmas raskaus ja kaksi ekaa olivat normaaleja alatiesynnytyksiä ja hyvin...
  7. Ä

    Pliis auttakaa pikaisesti...

    Ei mun tietääkseni pidä...? Oikaiskaa jos olen väärässä. Mutta kyllä kätilöt ajavat jos tarvitsee esim. tehä eppari.
  8. Ä

    calmette-rokotuksesta..

    Just juu.. Kuopukseni sai sen rokotteen kaks vuotta sitten ja en ainakaan silloin siitä huomannut mitään tulevan.. Mietityttää vaan että kun kuitenkin sitä tuberkuloosia esiintyy tuolla rajan takana niin miten nopeesti se sitte tännekin takasin tulee jos ei enää rokoteta... No, toivottavasti ei...
  9. Ä

    calmette-rokotuksesta..

    Itsellä kaksi lasta jotka saaneet sen 2 päivän ikäisinä sairaalassa, Kotkassa. Nyt olen rv 35 ja menossa kätilöopistolle synnyttämään ja siitä rokotuksestahan oolen kuullu että se lopetetaan. Annetaanko sitä vielä vai joko se on lopetettu? Kaveri synnytti Kotkassa toukokuussa ja häneltä...
  10. Ä

    Vantaalta -79 synt. äitejä?

    Löytyykö täältä Vantaalla asuvia saman ikäsiä odottajia tai äitejä? Olen 27v ja kahden lapsen(tyttö 4v ja poika 2v) äiti sekä rv 32. Ollaan muutettu vantaalle viime helmikuussa ja kaipailisin uusia ystäviä. Mies on töissä päivät ja meillä ei juurikaan ole täällä kavereita joten olis kiva saada...

Yhteistyössä