Hakutulokset

  1. P

    viikko synnytyksestä ja kipua alamahassa ja takapuolessa, onko muita?

    Moikka, misäthän mahtas johtua kun alamaha ja takapuoli (peräsuoli) kipuilee. Synnytyksestä noin viikko ja se meni ihan normaalisti. Kesto 10h ja vauvall painoa 4kg. Toisen asteen repeämä välilihaan. Kipu tuntuu vessareissulla pissatessakin, kun rentouttaa lihakset niin sattuu alamahaan ja...
  2. P

    APUJA kaivataan

    Raskausviikot tasan 40 ja useamman päivän ollut sellasta fiilistä niin ku ois painetta peräsuolessa.. tai kaamee kakkahätä, mutta mitään ei tule. Joka päivä on kakkoshätä tullut, mutta maha on kyllä kovalla. Tänään on tullut vessareissuilla pikkuisen paperiin kirkkaan punaista verta peräaukosta...
  3. P

    synnytyspelkoa, kokemuksia?

    täällä mennää rv 39+2 ja päivä päivältä alkaa synnytys pelottamaan yhä enempi. Synnytys oli jo käynnistyä reilu pariviikkoa sitten ja silloinpa ei oiskaan yhtään pelottanut, mutta nyt mitä lähemmäs h-hetkeä mennään niin sitä enempi mä alan panikoimaan. Onko muilla vastaavaa? meneekö pelko ohi...
  4. P

    synnytyspelkoa, kokemuksia?

    täällä mennää rv 39+2 ja päivä päivältä alkaa synnytys pelottamaan yhä enempi. Synnytys oli jo käynnistyä reilu pariviikkoa sitten ja silloinpa ei oiskaan yhtään pelottanut, mutta nyt mitä lähemmäs h-hetkeä mennään niin sitä enempi mä alan panikoimaan. Onko muilla vastaavaa? meneekö pelko ohi...
  5. P

    millaisia painoarvioita vkon 38 paikkeilla?

    hui kun alkaa tuo synnytys oikeesti hirvittään kokoajan enempi :0 vaikka kyllähän monet noita 4 kilosia synnyttää ihan helpolla. Sais vaan alkaa pikkuhiljaa tuleen jotain merkkejä synnytyksen lähestymisestä.. tai on kait niitä ollukin kun alakertaa jomottaa jatkuvasti, mutta silti ei tosiaan...
  6. P

    millaisia painoarvioita vkon 38 paikkeilla?

    Tähän asti on arvioittu, et vauva ois aika pieni.. mutta nyt rv 37+6 oli painoarvio 3,495kg. Alko hirvittään ihan kauheesti, et miten isoksi typy vielä kasvaa.. Eka synty vko 37+3 ja paino 2,9 kg, joten tämä jo nyt paljon isompi..
  7. P

    mistä tunnistaa harjoitus supistukset, entäs oikeat?

    kaikki sanoo, et harjotus supistuksissa menee maha kovaksi, mutta musta tuntuu et mun maha on jatkuvasti ihan pinkee tiiä kirraako lihakset vai nahka mutta ei juuri ole koskaan mtenkään löysä tai pehmonen.. ja sitten kun ekassa raskaudessa ja synnytyksessä en muista yhtään miltä...
  8. P

    mistä tunnistaa harjoitus supistukset, entäs oikeat?

    kaikki sanoo, et harjotus supistuksissa menee maha kovaksi, mutta musta tuntuu et mun maha on jatkuvasti ihan pinkee :D tiiä kirraako lihakset vai nahka :D mutta ei juuri ole koskaan mtenkään löysä tai pehmonen.. ja sitten kun ekassa raskaudessa ja synnytyksessä en muista yhtään miltä...
  9. P

    rusehtava vuoto?

    mulla oli sellasta alamahan jomotusta ja rusehtavaa vuotoa aika usein, mutta ne loppuivat kyllä jonnekin tuonne vkolle 20.. itelläni ajattelin niiden tulevan aina silloin, kun ois pitäny olla menkat. En kyllä osaa sanoa mistä vois johtua noilla viikoilla, tuskin mitään vakavaa, mutta kannattaa...
  10. P

    miten voitte loppusuoralla? onko toinen synnytys käynnistynyt kuten eka?

    viimeset viikot käsillä, mikäs muilla on vointi? Itellä on LA 31.1 ja olo on välillä aika raskas, kaamee närästys, nukkuminen hankalaa ja sydän on jyskyttänyt koko raskaus ajan ihan hirveesti ja rytmihäiriöitäkin on ollut.. välillä tuntuu, ettei jaksais mitään ja hengittäminenkin on kovin...
  11. P

    sydämen sivuääni ja rytmihäiriöt raskauden aikana

    HEippa, olen hysterioinut eilisestä saakka, kun kävin kardiologilla ja hän kuuli sydämestäni sivuäänen. Olen nyt vko 21 raskaana ja raskauden aikan on alkanut ilmetä myös rutmihäiriöitä. Pelottaa ihan hirveästi, vaikka lääkäri sanoi että ei ole syytä huoleen ja jatko tutkimukena on...
  12. P

    sydämen sivuääni ja rytmihäiriöt raskauden aikana

    ihana kuulla, et muillakin on vastaavaa. Enmpi tietysti huolestuttaa tuo sivuääni kuin tuo pomppailu.. mutta ei kai se auta, kun ottaa rennosti ja toivoo, ettei siellä utrassa mitään löydy =)
  13. P

    rv 21 ja sydämestä löytyi sivuääni

    eipä lääkäri sihen ottanut oikeen kantaa, kovasti hän sanoi että ei ole syytä huoleen. Mutta väkisinkinhän sitä huolestuu.. Sydänfilmi oli 3vkoa sitten ihan normaali. Eli luulen,e ttei tämä lääkäri epäillyt mitään vakavaa, kun ei kerta vihjannut mitään sellaista ja oli tosiaan silleen, et ois...
  14. P

    rv 21 ja sydämestä löytyi sivuääni

    HEippa, olen hysterioinut eilisestä saakka, kun kävin kardiologilla ja hän kuuli sydämestäni sivuäänen. Olen nyt vko 21 raskaana ja raskauden aikan on alkanut ilmetä myös rutmihäiriöitä. Pelottaa ihan hirveästi, vaikka lääkäri sanoi että ei ole syytä huoleen ja jatko tutkimukena on...
  15. P

    sydämen sivuääni ja rytmihäiriöt raskauden aikana

    HEippa, olen hysterioinut eilisestä saakka, kun kävin kardiologilla ja hän kuuli sydämestäni sivuäänen. Olen nyt vko 21 raskaana ja raskauden aikan on alkanut ilmetä myös rutmihäiriöitä. Pelottaa ihan hirveästi, vaikka lääkäri sanoi että ei ole syytä huoleen ja jatko tutkimukena on...
  16. P

    alamahakipuja tai hiivaa..

    onko muita joilla ollut raskaudessa kovia alamahakipuja ilman mitään sen kummempaa syytä? Itelläni on nyt olla reilun viikon välillä pahastikin kipuja ja jomotuksia (rv 20 menossa). Eilen jouduin käydä ihan äippäpolilla, kun iski niin kovat kivut eikä hellittäny.. mutta ultrasivat mahan ja...
  17. P

    Gallup - Raskauden oireet

    rv 19+0 [8] Aamupahoinvointi oli kylläkin koko päivä pahoinvointia ja noin viikot 6-12 [] Isommat, herkemmät rinnat [5] Uupumus [3] Ruoansulatushäiriöt [9] Närästys alko vähä ennen pahoinvoinnin loppua ja eikä loppua kuulu [0] Peräpukamat [0] Ruokahimot [2] Selkäkipu [1] Virtsaaminen...
  18. P

    ~*~ Tammikuun Vauvat 2012 syyskuussa ~*~

    Heippa kaikki, mä en olekkaan tähän "ketjuun" aiemmin kirjotellu. Ihan alkuraskaudesta täällä kävin katteleen ja sitten se on jääny kaiken hulinan ja vilinän keskellä.. Mutta jospas elämä alakas rauhottua ja ois jatkossa enempia aikaa itselleen :) Täällä mennään rv 18+6, laskettuaika siis...
  19. P

    rv19 ja hirvee jomotus

    pitäsköhän huolestua, kun eilen illalla alkoi jomottaa alamahaa ja aamulla kun heräsin oli se siirtynyt oikean puolen nivuseen. Tässä töissä istuessa kipu on vähän pahentunut ja säteilee reiteen ja polvitaipeeseen saakka. NIvusessa kipu tuntuu ehkäpä sellaiselta menkkamaiselta jomotukselta...

Yhteistyössä