Hakutulokset

1. S

Vanhako!!??

Täällä vauvakuumeileva ikätoveri! - tai no, täytän 37 lokakuussa :) Esikoinen syntyi ollessani 33 ja nyt tosiaan toista haaveilen. En koe vielä olevani liian vanha, vaikka toki välillä sitä vertaakin itseään nuoriin äiteihin. Ystävättärenikin synnytti nyt keväällä toisen lapsensa...
  2. S

Ottaisitko 4-vuotiaan pois hoidosta?

Todennäköisesti en ottaisi. Mahdollisesti tekisin niin, että lapsi on vaikka 3-4 päivää hoidossa ainakin tai sitten joka päivä, kuten ennenkin. Jotenkin tuntuisi siltä, että lapsella tosiaan on ne rutiinit päiväkodissa ja tuon ikäisellä kaveritkin jo. Lisäksi, jos lapsi viihtyy päiväkodissa...
  3. S

Lapsen harrastukset

Pohjustan nyt sen verran, että olen ollut aina sitä mieltä, ettei pienen lapsen ole pakko harrastaa mitään "virallista" eli leikki, ulkoilu, arkiliikunta riittää. Näin meillä on tähän asti mentykin eli vietetty aktiivista aikaa perheen ja tuttavaperheiden kesken. Nyt on kuitenkin käynyt...
  4. S

Helsingin järkyttävä päivähoitopäätös

No juu, mä en nyt näe tätä järkyttävyyttä tässä päätöksessä. Onhan se ikävä, jos toiset saa pastillin ja toiset ei, mutta uskoisin jokseenkin vahvasti, ettei tästä kovin suuria traumoja lapsille seuraa. Lapsille selitetään niin, että isommat saavat, koska osaavat syödä nätisti? Ei kai siinä nyt...
  5. S

Pikkukakkoskuume - puolesta ja vastaan?

Apua! Mulle on vähitellen kehittynyt pienimuotoinen vauvakuume. Perheessä siis on tällä hetkellä 2,5 -vuotias pikkuneiti ja ennen en ole KOSKAAN potenut minkäänlaista vauvakuumetta. Ikää mulla on 35 ja noin biologisesti ajateltuna tietenkin mahdollisuudet tulla raskaaksi vähenevät koko ajan...
  6. S

4½v tytön kakka/pönttö ongelma!!

Moi! Näin äkkiseltään tulee mieleen, ettei rankaiseminen eli tuo lelujen/kivan tekemisen kieltäminen välttämättä ole ratkaisu. Lapsi tuskin sinänsä tahallaan kakkaa housuun ja rankaiseminen voi jopa pahentaa asiaa, jos tilanne on lapselle muutenkin jo vähän pelottava (vrt. hirviö vessassa)...
  7. S

2v5kk päiväunet

Jaa P1ps4 on superäiti :) Täytyy muistaa, että ihmiset ovat erilaisia ja lapsillakin on erilaisia unentarpeita, luonteista puhumattakaan. Ja joskus ei vain jaksa. Ymmärrän oikein hyvin, että uhmaikäisen kanssa menee hermo (mulla on kotona yksi voimakastahtoinen pieni) ja joskus on vaan...
  8. S

14v tytölle jokin rankempi liikuntalaji?

Itsellä kokemusta toisesta salista, jossa ikäraja on 16 eli 14-vuotias saattaa olla liian nuori kuntokeskukseen. Tosin vanhempien kanssa monessa paikassa tehdään nuorisojäsenyyksiä, mutta ilmeisesti sitten vanhemmankin pitää aloittaa se rankempi harrastus :) Muuten varmasti spinu tms...
  9. S

2v5kk päiväunet

Älä Suvisku hermostu, et todellakaan ole yksin! Meillä on kohta 2,5 vuotias neiti, joka ihan samalla tavalla nukkuu päikkärät miten sattuu eli harvoin ja jos nukkuu, nukahtaa ihan "väärään" aikaan. Lisäksi on sitten tuo uhma! Huh! Ihan hirveää taistelua kaikesta, mutta sitten yhtäkkiä mieli...
  10. S

tyttäreni japanilaisen pojan kanssa

Mikä ihme tuossa nyt huolettaa? Itse olisin enemmän huolissani jostain perussuomalaisesta juntista...
  11. S

Imetyksen lopetus...?

Kiitos vastauksesta! Huojentavaa kuulla, että samanlaisia tunteita on muillakin! Nyt olen ollut viikon imettämättä ja kieltämättä tilanne on helpottunut. Tyttökin on nukkunut koko tämän ajan todella hyvät yöunet, jota ei imettämisen aikana tehnyt - ehkäpä nyt sitten "keskittyy" nukkumiseen...
  12. S

Imetyksen lopetus...?

Kaipaisin vähän kokemuksia imetyksen lopetuksesta. Itsellä on pian kaksivuotias pikkuneiti ja olen nyt ollut kolme vuorokautta imettämättä. Ihan hirveitä tunnontuskia ja huono äiti -fiiliksiä koko ajan, vaikka olen jo pidempää ollut sitä mieltä, että imetykset on mun osalta ohi. En vain ollut...
  13. S

Raskaana ja katkerana miehen ystäville

Koiran eroahdistus ei välttämättä ole koulutuskysymys, jos koira on herkkä luonteeltaan. Toki, jos koiraa ei ole totutettu olemaan yksin, nyt äkkiä toimeen, sillä asia ei varmastikaan helpota jatkossa! Kehottaisin aloittajaa tosiaan pohtimaan, mikä olisi sekä koiran, että perheen kannalta...
  14. S

Sukset ristissä?

Nyt on parisuhteessa umpikuja. Taustoja sen verran, että ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 18 vuotta. Lapsi syntyi -10 ja muutettiin vuokralta omaan asuntoon joulukuun alussa. Ongelmana on rakkauselämä. Tai lähinnä sen puute. Ja nimenomaan miehelle se ongelma on nyt kasvanut ylitsepääsemättömän...
  15. S

Yksi vai useampi lapsi?

Olen ainut lapsi ja itselläni on tällä hetkellä yksi lapsi. Olen ollut aina sitä mieltä, että yksi lapsi riittää, mutta nyt olen alkanut pohtia, olenko itsekäs. Itse nimittäin aina halusin sisaruksia. Toiveissa oli ensisijaisesti isoveli, mutta se toivehan oli vähän vaikea toteuttaa :)...
  16. S

Kantoliina vs. reppu

Olemme lähdössä reissuun kesällä ja matkalla joudumme vaihtamaan konetta kahteen otteeseen. Lentokentille ei välttämättä saa rattaita ruumasta, joten olen ajatellut ottaa mukaan kantoliinan tai repun. Haluaisin viritellä vähän keskustelua, kumpi on mielestänne näppärämpi? Meillä on molemmat...

Yhteistyössä