Hakutulokset

1. T

Uusia kaksosten odottajia?

Heissan kaikki! Meidän tytöt syntyivät 14.7.2011. Painoa A:lla 2.5kg ja B:lla 2.2kg. Yhdeksän pisteen typyt syntyivät alateitse nopean, käynnistetyn synnytyksen tuloksena. Vajaa viikko oltiin sairaalassa syntymän jälkeen, molemmat vierihoidossa. B-neiti sai vuorokauden verran sinivalohoitoa...
  2. T

Heippa taas kaikille! Aika hiljaista täällä tuntuu olevan. Miten jakselette masujen kanssa näillä helteillä? Minä oon suosiolla ollu aina päivän kuumimman hetken sisällä, päiväunilla esikoisen kanssa :). Taistelu hepatoosin kanssa jatkuu. Toissa viikonloppuna olin sairaalassa kolme yötä, koska...
  3. T

Eilen kävin taas TAYS:ssa kontrollissa hepatoosin vuoksi. Rv 31+6 tänään. Tytöt voivat hyvin, kasvavat käyrillä. Neiti A:n painoarvio 1700g ja neiti B:n 1850g. Mutta ne sappihappoarvot on taas koholla! Lääkityksen tehostuksesta oli vain hetkellinen apu. Seuranta jatkuu ja jos arvot edelleen...
  4. T

Paljon onnea Marinatar! Hienoa, että kaikki sujui hyvin. Minä sinnittelen yhä pahenevan hepatoosin kanssa. Kutina on etenkin öisin jotain sanoin kuvaamatonta! Väsyttää kun toisinaan yöt menee valvoskellessa kutinan kanssa. Onneksi on parempiakin öitä välissä. Nyt maksimilääkitys päällä ja jos...
  5. T

jsl - Meillä oli alunperin tarkoitus kertoa raskaudesta vasta 12. viikon tienoilla, mutta kun kaksosraskaus selvisi neuvolan varhaisultrassa viikolla 7 emme malttaneet olla kertomatta lähimmillemme :). Töissäkin kerroin asiasta (esimiehelle, en muille) jo melko varhaisessa vaiheessa (oliskohan...
  6. T

Hei kaikille ja lämpimät onnittelut Riikkulille poikien johdosta! Mulle kävi vähän niin kuin pelkäsinkin eli raskaushepatoosi iski (esikoista odottaessa oli myös). Nyt arvot onneksi korjaantuneet ja kutina helpottanut lääkityksen ansiosta ja viimeksi ultrassa tytöillä näytti olevan kaikki...
  7. T

Riikkulilla on enää ihan viime metrit jäljellä. Jännää! Ja varmasti myös helpottavaa tietää, että kohta pojat on maailmassa ja painolasti siirtyy pois vatsanahan alta :). Tsemppiä! Kävin viime viikolla TAYS:ssa äitipolilla ultrakontrollissa ja tytöillä painoa n. 600g molemmilla. Kaikki näytti...
  8. T

Ei siinä sairauslomalle jäämisessä mitään automaattista rajaa oo vaan voinnin mukaan mennään. Käytännössä se vaan taitaa olla niin, että monet kaksosodottajat joutuu jäämään sairauslomalle ennen rv 30, kuka mistäkin syystä (supistukset, väsymys, turvotukset, kun vatsa painaa jo niin paljon, että...
  9. T

Meillä on ollut esikoisella Emmaljungan Ceroxit, joissa heittoaisa ja sen kokemuksen pohjalta haluttiin heittoaisalliset rattaat nyt kaksosillekin. Monissa tuplissa on edessä kääntyvät pyörät, mikä on varmasti tosi kätevää, mutta poissulkee sen heittoaisan. Tosi vaikeaa päättää mitkä...
  10. T

Missä vaiheessa raskautta olette hankkineet rattaat? Me ollaan ostamassa "jo (?)" nyt, koska sattui tulemaan sopivat käytettynä vastaan. Brion douple wave -rattaat pehmeillä kantopusseilla. Mulla rv nyt siis 20+5.
  11. T

Heips! Tänään käyty rakenneultrassa ja molemmilla TYTÖILLÄ kaikki näyttäis olevan hyvin :) Painoa 300g per likka, viikkoja vastaten. Kyllä nyt hymyilyttää!
  12. T

Ultra viikolla 13+0, virtsarakko täytyy olla täynnä muistaakseni??

Jos ultra tehdään emättimen kautta, täytyy rakon olla tyhjä ja jos taas tehdään vatsan päältä niin silloin rakon on hyvä olla täysi. Riippuu paikasta miten tehdään. Itselle tehtiin niskaturvotusultra esikoista odottaessa about rv 12 vatsan päältä (rakko täynnä, jolloin näkyvyys parempi) ja...
  13. T

Apuva! Milloin nestettä menee LIIAN vähän?!?

Päälaen aukile menee kuopalle kun lapsi kuivuu. Jos vaippa kastuu kutakuinkin entiseen malliin, lapsi ottaa suun kautta edes jotain, oli se sitten sosetta tai maitoa, ja on "vireystasoltaan" normaalin oloinen, ei ole syytä huoleen. Sinnikkäästi vaan tarjoat maitoa joka välissä. Nuhaisena...
  14. T

Onpa ikävää, Niisku-Rouva, että olet saanut tuollaista kohtelua! Kyllä neuvolan terkkarilla pitäis olla oikeus määrätä enintään kolme päivää sairauslomaa. Minä jouduin viikon 12 tienoilla olemaan pari päivää saikulla alavatsa- ja nivuskipujen ja supistusten vuoksi. Olo oli muuten hyvä, mutta...
  15. T

Mulla on myös ollut ongelmaa matalasta verenpaineesta. Paineet olleet aina matalat eikä niistä mitään oireita ole ollut oikeastaan koskaan, paitsi raskausaikana. Esikoista odottaessa verenpaine laski enemmän tosin vasta aika lailla loppuraskaudesta ja silloin kyllä huimasi. Nyt viikkoja 15 ja...
  16. T

Täällä myös kaksosodottaja. Esikoinen on nyt 2v 7kk. Rv 13+5. Kaksosraskaus selvisi jo alkuraskauden ultrassa rv 7+2 ja kyllähän se aika epätodelliselta tuntui. Nt-ultrassa käyty ja molemmilla (onneksi) omat istukat. Maaliskuussa TAYS:issa rakenneultra. On ollut kyllä tähän mennessä ihan...

Yhteistyössä