Hakutulokset

  1. E

    9 kotiäiti vuoden jälkeen...

    no jos noin olisit laittanut niin sittehän se tarkottaisi että yheksän lasta saanut vuodessa. Yhdyssanat jos ihan oikeasti osattaisiin, selvittäisiin monelta väärinkäsitykseltä. kun tarkotit varmaan että 9:n vuoden kotiäitiyden jälkeen..
  2. E

    Unelmatalosi?

    betonitalo josta vanhempien makkarista olisi oma ovi vessaan ja sit mä haluan pukeutumishuoneen! ja sen pitää olla sellanen iso mihin keskelle mahtus pieni istumapalli. Muulla ei oikeastaan olekkaa väliä. Mutta avara ja tosi vaalea sen tulis olla.
  3. E

    APUA! - Lapseni satutti itsensä!

    jos edes on aivotärähdyksen vaara, niin ko potilasta tulis herätellä yöllä parin tunnin välein. Eikä vaan niin että sitte toipilas hönkäsee "mm m jooo o oon hereillä" vaan se pitää oikeasti herättää. Niin että tulee selkeä vastaus ja huomaa ite että herätettävä on kunnolla hereillä.
  4. E

    Muovisten astioiden turvallisuus

    ikean muoviset ainakin alkaa kupruileen kun niillä mikrottaa. Siis sisältä lähtee pientä ekaa kelmua kupruileen. Niillä en ainakaan enää mikrota.
  5. E

    3-vuotiaan ilmeilyt toruttaessa

    Anteeksi mutta nauratti kamalasti. Vaikka joo hoitolapsia kun toruu ja ilmeilee, niin kyllä on ärsyttävää.. Kaippa ne sillä yrittää päästä helpommalla, tai suojaavat itseään jollain lailla.
  6. E

    Onko joku selvinnyt kroonisesta/toistuvasta vaikeasta masennuksesta ilman mielialalääkkeitä?

    Lääkkeillä ei ratkaise kaikkea, mutta syvimmillään ollessa se tuo edes pientä tukea siihen nousuun. Tärkein keino on tietenkin juttelu jonkun ammattitaitoisen kanssa. Iseä olisi kiinnostanut vertaistuki, mutta masennuksen osalta siitä tulee mieleen vaan se että voivotellaan taas sitä omaa...
  7. E

    Onko joku selvinnyt kroonisesta/toistuvasta vaikeasta masennuksesta ilman mielialalääkkeitä?

    Tuossa vaiheessa mielestäni jo lääkitys kannattaisi aloittaa? Ootko ollut sairaalahoidossa? Itse muuten tässä mietin, että häiritseekö teitä ronski kielenkäyttö missä naureskellaan että hullujen huoneeseen pitäisi mennä? Tai että pakkopaitaan ja valkoseen pehmustettuun huoneeseen sut pitäs...
  8. E

    Jännittää aloittaa mielialalääkkeiden käyttö

    Mulle myös tarjottiin jotain lääkettä rinnalle jos mielialalääkkeen alotus tuntu vaikeelta. En sitten tiedä mitä se olisi ollut, mutta voithan sä jotain sellastakin kysyä. Luulen että se olisi ollut jotain opamoxin tapaista rauhottavaa lääkettä. Itse koin että sitä en tarvinnu, toki myöhemmin...
  9. E

    Jännittää aloittaa mielialalääkkeiden käyttö

    Itse sairastan keskivaikeaa masennusta. Tai no en mielestäni enää. Voin jo hyvin. Mutta puolitoistavuotta sitten kun vyyhti alko purkautua niin viimeseen asti kieltäydyin lääkkeestä. Lopulta kun sitä uudestaan ehdotettiin olin jo siinä tilassa että oli pakko sanoa joo. Ekat kaks viikkoo kun...
  10. E

    Miten valitsette lapsellenne kummit?

    anteeksi ei ollut tarkoitus. Harmitus taisi mennä liian pitkälle. Mutta jos luulet, että lapsen saantia pidän itsestään selvyytenä, se ei ole totta. Isän puolen suvussa on 7 sisarusta ja kaksi on saanut lapsia. Lapsettomuutta on hirveästi ja olen sen saanut todella nähdä. Itsestäni en tiedä..
  11. E

    Miten valitsette lapsellenne kummit?

    Sanoinkin että helpottaisi edes se että saisin sanoa itseäni kummiksi. Eihän se muuta mitään. Mutta nyt välillä tuntuu että jos jotain sukulaislasta on ikävä, niin ei mulla oo mitää syytä mennä sitä katsomaan. Siis itsestäni on, mutta sukulaisen mielestä vain änkisin tielle. Olen jo sen...
  12. E

    Yllätysraskaus, voi ei...

    Hei ja entäs kaupan kassa? Varastoapulainen? tai jonnekkin vastaanotolle töihin? Henkilökohtainen avustaja vaikeasti vammaiselle, tai vanhukselle? Kaupan seinillä on monesti nähnyt avustusilmotuksia.
  13. E

    Yllätysraskaus, voi ei...

    Kuinka vanha nuorin on? Oletko ajatellut, että voisit sitten kun lapsi syntyy ja 9kk ohi niin mennä vaikka osa-aika työhön? Itse sairastin keskivaikeaa masennusta ja toipumassa päin vasta ollaan, mutta kannattaa käydä hakemassa apua. Ellet ole sitä jo hakenut? Lääkkeet auttaa ihan pahimmassa...
  14. E

    Miten valitsette lapsellenne kummit?

    Mutta mua niin helpottaisi se, että mulla olisi kummi -nimitys. Toki olen todella paljon sukulaisten kanssa ja hoidan niitäkin. Ja se tuntuu myös pahalta kun monella nuorella saattaa olla jo jopa kolme kummilasta. Ja haluan siis sanoa, että jos kummius mulle joskus suodaan, niin en...
  15. E

    MIKSI ihmeessä joku ihminen hankkii kuusi lasta?!? Tai enemmän...!??

    Miten muka aika ei riittäisi? Meitä on 5 lasta ja vanhemmilla maatila. Hyvin on äiti kerinnyt olla sikalassa sillä välin kun lapsi nukkuu. Meistä kolme ensimmäistä on syntynyt 5 vuoden aikana ja sitten kaks viimestä kuuden vuoden jälkeen. Ei kukaan varmaan 5 lasta viiden vuoden aikana jaksaisi...
  16. E

    Miten valitsette lapsellenne kummit?

    Itse tässä olen mietiskellyt, että miten kummit on valittu.. Kun itse olen valtavan lapsirakas, lasten ammana olen tällä hetkellä 3 paikassa, parhaillaan ollut 6. Olen siis 18v opiskelija. Olen niin monta itkua päästänyt kun vauvoja syntyy, mutta kummiksi ei pyydetä. Mutta sitten poikaystävän...
  17. E

    Iltatähti tilauksessa :)

    onnea kovasti! Jos miehesi on myös neljän muun isä, niin aika jännä jos laittoi valitsemaan. ymmärtäisin jos olisi kyse kolmannesta osapuolesta, eikä miehesi olisi tulevan lapsen isä. mietin vain, että lähtikö lopullisesti? tulisi jotenkin mieleen että haluaisi takaisin kun näkee lapsen. eri...
  18. E

    Suunniteltu raskaus 16 vuotiaana

    mielestäni kaikkein rankinta nuorille äideille on se, että he joutuu kahta kovemmin todistella kaikille että on hyvä äiti. kaikki saisi mun mielestä näyttää omat heikkoutensa ja vahvuutensa ilman muden kommentteja. toki aina on ihania anoppeja jotka tahtoo kertoa oman mielipiteensä ehkä vähän...

Yhteistyössä