Hakutulokset

  1. A

    Neuvokaa: miten saan taaperon syömään enemmän?

    Tuota sulamattoman ruuan asiaakaan en tiennyt - aika usein niin kyllä on. Kakka näyttää kokkareiselta tmv., joukossa on ruuanpaloja. Tarvinnee ottaa asia vielä esille neuvolassa tai viedä lapsi lääkäriin. On tämä hankalaa... Lempiruokia lapsella tietenkin on, ja syö niitä paremmin kuin...
  2. A

    Neuvokaa: miten saan taaperon syömään enemmän?

    Tuo sääntelykyky on hyvä pointti! Jotain sen suuntaista olen ajatellut, mutten osannut panna sanoiksi. Saisin tietysti lapselle menemään lisää kaloreita, kun antaisin vaikka munkkipossun joka päivä, mutten halua totuttaa ähtämiseen. Ja tietysti herkut pilaavat helposti sen vähänkin ruokahalun...
  3. A

    Neuvokaa: miten saan taaperon syömään enemmän?

    Mitat siis 90 cm ja 11,8 kg, paino on todella absoluuttisesti pudonnutr noin puoli kiloa, vaikka kasvaa pituutta. Välillä on päiviä, ettei oikein mikään maistu, välillä syö suht reippaasti. Mutta oikeasti, paino on laskenut! Neuvolassa käskettiin vaan syömään enemmän, mutta minkäs teen...
  4. A

    Neuvokaa: miten saan taaperon syömään enemmän?

    Neuvokaa mua pliis! Mulla on 2,5 v. lapsi, joka on laiha ja vain laihtuu. Ei ole allergioita, ainakaan huomattu/todettu. Kova liikkumaan, juoksemaan, hyppimään jne., ei ole hetkeäkään paikallaan. Ja paino putoaa, vaikka kasvaa pituutta. Paljonko teidän kaksivuotiaat syö? Miten saisin...
  5. A

    Esikoisen hoito, kun pikkusisarus syntyy

    Neuvokaa mua, pliis: Miten olette järjestäneet esikoisen hoidon, kun toinen lapsi syntyy? Kysymyksiä seuraa: Oletteko sopineet monen mahdollisen hoitajan kanssa, että on puhelimen äärellä? Missä vaiheessa soitatte hoitajan paikalle, miten ennakoida sairaalaan lähdön hetki? Oletteko...
  6. A

    NEUVOJA ARKEEN: vauva ja puolitoistavuotias, miten pärjään?

    Laitoin tämän myös vauvapuolelle, mutta toivottavasti täältäkin löytyy neuvoja! Meille tulee toinen lapsi, kun esikoinen on 1v 6kk. Olen alkanut jännittää sitä, miten pärjään arjessa, kun miehen isyysloma loppuu. Laskettuun aikaan on nyt kaksi kuukautta... Miten vähennän esikoisen...
  7. A

    NEUVOJA ARKEEN: vauva ja puolitoistavuotias, miten pärjään?

    Apua, äidit! Meille tulee toinen lapsi, kun esikoinen on 1v 6kk. Olen alkanut jännittää sitä, miten pärjään arjessa, kun miehen isyysloma loppuu. Laskettuun aikaan on nyt kaksi kuukautta... Miten saan imetettyä vauvaa, kun esikoinen vaatii valtavasti huomiota? Miten annan vauvalle...
  8. A

    Lapsi 1v 4kk repii kaikki tavarat/heittelee - hermo palaa, apuja!

    Kysyn vielä: Oppiiko lapsi siis itsekseen, että kaikkea ei voi ottaa? Siis että jos oikeesti laitan KAIKEN pois kodista, kauankohan sitä pitää jaksaa? Vai pitäiskö yrittää opettaa sitä ei-sanaa? Mä en oikein tiedä, miten tää pitäis ratkaista. Siis että vienkö just kaikki tuolit varastoon...
  9. A

    Lapsi 1v 4kk repii kaikki tavarat/heittelee - hermo palaa, apuja!

    Hyvät naiset, antakaapa neuvoja: Mulla on ihana 1v 4kk lapsi, reipas ja iloinen ja useimmiten hyväntuulinen. Mutta nyt on pari kolme viikkoa ainoa leikki ollut repiä tavaroita alas pöydiltä, tasoilta, naulakosta, kenkätelineestä, kaapeista, laukuista jne. jne. Ei ota tavaroita tutkiakseen...
  10. A

    Siis mikä tämä Muumi-muki-villitys on?

    Täälläkin on pitkiä ketjuja uudesta Muumi-mukista ja välillä kyselyjä että mistä jotain tiettyä mukia saisi tai paljonko jostain mukista voi kirppiksellä tai Huutiksessa pyytää. Kerääkö ihmiset siis Muumi-mukeja? Miksi? Tai siis ymmärrän, että kaikkea voi harrastuksesksi keräillä, mutta eikös...
  11. A

    Apua 10 kk vauvan yöhuuteluun

    Ihanaa, kun vastaatte! Olen jo aika epätoivoinen tämän kanssa... Yhtenä yönä siis nostin pojan olohuoneen puolelle, kun huuto ei laannu millään. Karjuu siis sylissä, äidin tai isän, rimpuilee, ei auta imetys, ei viereen ottaminen, ei heijaaminen, ei hytkyttäminen, ei jutteleminen, ei...
  12. A

    Apua 10 kk vauvan yöhuuteluun

    Kokeneemmat äidit, neuvokaa pliis! 10 kk vauva on alkanut herätä yöunilta nukuttuaan tunnin pari. Aloittaa ähinällä ja mölinällä, sitten herää ja on mukamas aivan virkeä. Alkaa itkeä raivoisasti, ei tyynny tutilla, sylissä, ei imetyksellä. Raivari loppuu, jos mennään valoisaan olohuoneeseen...
  13. A

    Hyviä "suojaisia" imetyspaikkoja Helsingin keskustassa ??

    Kaivarissa cafe Carousel on tosi hyvä. Siellä on hoitohuone ja monta hyvää paikkaa imettää, sillä aulassa on pallotuoleja! Pallotuoliin on ihana levähtää vauvan kanssa, ja tuolin voi kiepauttaa seinää kohden niin, ettei kukaan nää pallon sisään. Siellä on ihanan rauhallista olla pienen kanssa...

Yhteistyössä