Siis mikä tämä Muumi-muki-villitys on?

Täälläkin on pitkiä ketjuja uudesta Muumi-mukista ja välillä kyselyjä että mistä jotain tiettyä mukia saisi tai paljonko jostain mukista voi kirppiksellä tai Huutiksessa pyytää.

Kerääkö ihmiset siis Muumi-mukeja? Miksi? Tai siis ymmärrän, että kaikkea voi harrastuksesksi keräillä, mutta eikös näitä nyt saa ostaa kaupasta niin paljon kuin haluaa? Ylensä keräilijät kerää jotain, mikä on harvinaista tai pitää löytää jostain, mutta eikö nämä ole ihan Iittalan käyttötavaraa?

Valaiskaa siis harrastajat mulle, mikä tämä mukijuttu on? Mistä on kyse?
 
vieras
Tämä taitaa olla kallein mallia. Tehty aikoinan Fazerille, rajoitettu erä.
http://www.huuto.net/kohteet/muumimuki-fazer-erikoismuki-2004-302_400-loistokunto/129327734
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja anna manna:
Täälläkin on pitkiä ketjuja uudesta Muumi-mukista ja välillä kyselyjä että mistä jotain tiettyä mukia saisi tai paljonko jostain mukista voi kirppiksellä tai Huutiksessa pyytää.

Kerääkö ihmiset siis Muumi-mukeja? Miksi? Tai siis ymmärrän, että kaikkea voi harrastuksesksi keräillä, mutta eikös näitä nyt saa ostaa kaupasta niin paljon kuin haluaa? Ylensä keräilijät kerää jotain, mikä on harvinaista tai pitää löytää jostain, mutta eikö nämä ole ihan Iittalan käyttötavaraa?

Valaiskaa siis harrastajat mulle, mikä tämä mukijuttu on? Mistä on kyse?
No niitä vanhimpia mukeja ei todellakaan saa enää kaupasta.
 
ap
Ahaa: näitä siis kerätään kuten jotkut kerää jotain vanhoja Arabian astiastoja. Nyt vaan ostetaan uutta ja toivotaan että joskus niistä tulee harvinaisia ja hinta nousee.

Ja toiset sitten ostaa vaan, koska ne on kivoja. Mutta lähinnä mua askarrutti tämä keräilyhomma (ei kai täällä näitä innostuneita Muumimuki-ketjuja aloittele ne, jotka ostaa vaan käyttääkseen kun ovat kivan näköisiä).

Onko Iittala siis luvannut, että näitä valmistetaan vain tietty, rajallinen määrä? Eli onko ne jo valmiiksi "keräilysarjoja"? Olisko siis keräilymielessä ihan yhtä perusteltua kerätä mitä tahansa Iittalan sarjaa, vaikka niitä Klaus Haapaniemen kuvittamia pöllömukeja? Voihan nekin joskus olla harvinaisia...

Kiitoksia selvennyksestä kaikille! Tämä on askarruttanut mua jo pitkään, nyt olen viisaampi!
 
Epo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä taitaa olla kallein mallia. Tehty aikoinan Fazerille, rajoitettu erä.
http://www.huuto.net/kohteet/muumimuki-fazer-erikoismuki-2004-302_400-loistokunto/129327734

Siis 1700 ? muumimukista!!!!!!!!!!!!!!!!!! Huhuhuh, mene multa yli ihan täysin. Hui, jos menis rikki.

 
vieras
Kyllä paljon keräillään tavaraa millä ei ole minkäänlaista arvoa ja suuren yleisön silmään näyttää krääsältä.

Minun mielestä muumimukit on kivan näkösiä ja on niillä vähän arvoakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä paljon keräillään tavaraa millä ei ole minkäänlaista arvoa ja suuren yleisön silmään näyttää krääsältä.

Minun mielestä muumimukit on kivan näkösiä ja on niillä vähän arvoakin.
Peesi. Osataan tällä palstalla tehdä muumimukeista harvinaisen halveksuttava asia. Mä luulen että kyllä jokainen meistä hamstraa tai ostaa jotain, millä muilla ei ole mitään arvoa.
 
Vieras
Meillä on ehkä 10 muumimukia, osa saatu, osa itse ostettu. Käytössä ovat kuten muutkin Teeman mukit. Syksyllä huomasin, että yksi on jo "keräilykappale" mutta edelleen juon siitä kahvini. Ostan vain omasta mielestäni kauniita mukeja, esim. ruskeat tai muuten rumat saavat jäädä kauppaan.
 
huom
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on ehkä 10 muumimukia, osa saatu, osa itse ostettu. Käytössä ovat kuten muutkin Teeman mukit. Syksyllä huomasin, että yksi on jo "keräilykappale" mutta edelleen juon siitä kahvini. Ostan vain omasta mielestäni kauniita mukeja, esim. ruskeat tai muuten rumat saavat jäädä kauppaan.
Muumimukit ei ole Teemaa. Teema on Iittalan tuote, Muumimukit Arabian.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meillä on ehkä 10 muumimukia, osa saatu, osa itse ostettu. Käytössä ovat kuten muutkin Teeman mukit. Syksyllä huomasin, että yksi on jo "keräilykappale" mutta edelleen juon siitä kahvini. Ostan vain omasta mielestäni kauniita mukeja, esim. ruskeat tai muuten rumat saavat jäädä kauppaan.
Muumimukit ei ole Teemaa. Teema on Iittalan tuote, Muumimukit Arabian.
ittala Group on modernin skandinaavisen muotoilun johtava yritys. Kotimarkkinoillaan Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa yrityksen johtoasema perustuu sen vahvoihin brändeihin Arabia, Hackman, Iittala, Fiskars, BodaNova, Höganäs Keramik, Rörstrand, Raadvad ja Høyang-Polaris. Kansainvälisillä markkinoilla Iittala Group keskittyy kasvamaan Iittala-brändin ja Iittala-myymälöiden avulla. Henkilöstöä on keskimäärin 1 300.

Iittala Group on osa kansainvälistä Fiskars-konsernia.

http://www.iittalagroup.fi/web/iittalagroupwww.nsf/pages/main_fi
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä taitaa olla kallein mallia. Tehty aikoinan Fazerille, rajoitettu erä.
http://www.huuto.net/kohteet/muumimuki-fazer-erikoismuki-2004-302_400-loistokunto/129327734
Mä en ymmärrä tälläistä myyjää...laittaa 0e lähdön ja hinta on jo 1700e ja hintavarausta ei oo vieläkään ylitetty!!! olis heti laittanu sen minkä haluaa eikä ollenkaa hv....
 
vieras
Eikös Muumi-sarjassa ole useitakin "kausi"-mukeja jotka ovat myynnissä vain rajoitetun ajan tai niitä on rajoitettu kappalemäärä, joten niistähän tulee melko pian keräilykappaleita.
 
No keräillään monia muitakin astiasarjoja, eikö?
Minä kerään noita mukeja koska rakastan muumeja, toki mulla on kaikenlaista muutakin muumi-aiheista ja jos olisi mahdollista niin asuisinkin muumitalossa. :heart:
 

Yhteistyössä