Hakutulokset

  1. K

    1v2kk, miten eroon yöllisistä heräilyistä?

    Meilla poika 1v1kk ja on selvasti alkamassa nukkumaan paremmin oita. Ei ole koskaan ollut mikaan vaikea herailyjen suhteen, 1-3 kertaa yleensa herannyt nyt vahan isompana, mutta itse kun en saa unen paasta kiinni helposti yolla heratessani niin on ollut aika rankkaa jaksaa paivat sitten toissa...
  2. K

    Yölliset kieppumiset

    Kuulostaa aika samalta millaista meillä on ollut! Juuri tuolla 7-8kk tienoilla yöt meni aika levottomiksi. Loppujen lopuksi luulen että liikkumaan oppiminen vaikeutti unia, vaikka mietin vaikka mitä muutakin (ilmavaivaa tms). Vauva oli "oppinut" vähän sitä ennen nukkumaan vatsallaan, itse siis...
  3. K

    Puheliatten vauvojen vanhemmille!

    Kyselin samaa tuolla 0-12kk -puolella: Kenellä vauvat alle 1v sanoi useita sanoja: minkä ikäisenä alkoi tulla ensimmäiset? Entä oliko -tai missä vaiheessa alkoin olla - sanojen merkitys vauvalle sama kuin meille, eli siis tarkoittiko vauva nimen omaan esim. maitoa sanoessaan "maito"...
  4. K

    8kk ikäisen punaiset ja kuivat posket ja nenänpää - allergiaa vai normaalia talvella?!

    Voi kun kurjaa joutua luopumaan lemmikistä! Mutta tietysti lapsen terveys ensin. Meilläkin on kissa, mutta en osaa sitä epäillä allergiaa aiheuttavaksi kun ei ole mitään hengitystie- tai silmäoireita ollut. Kiitos rasvavinkeistä, täytyy kokeilla sitä Bepanhenia nyt päivittäin jospa saisi...
  5. K

    Vauvojen "puheesta"

    Kenellä vauvat alle 1v sanoo useita sanoja: minkä ikäisenä alkoi tulla ensimmäiset? Entä oliko -tai missä vaiheessa alkoin olla - sanojen merkitys vauvalle sama kuin meille, eli siis tarkoittiko vauva nimen omaan esim. maitoa sanoessaan "maito"? Teettekö mitään erikoista puheen kehityksen...
  6. K

    8kk ikäisen punaiset ja kuivat posket ja nenänpää - allergiaa vai normaalia talvella?!

    Mä myös toivon että ei olisi allergioita meidän vauvalla vaan vain luotaiset omppuposket.. Sopiiko Bepanthen poskien rasvaukseen päivittäin?
  7. K

    8kk ikäisen punaiset ja kuivat posket ja nenänpää - allergiaa vai normaalia talvella?!

    Posket siis punoittaa aika reilusti ja välillä iho on tosi kuiva, myös nenänpäässä ja leussa vaihtelevasti. Vauva kuolaa paljon. Välillä tuntuu olevan myös ilmavaivaa (ei tosin mitään mahdotonta, lähinnä väsyneenä tai kesken unien saattaa niitä kitistä tai itkeä ja ilmaa tosiaan usein tulee...
  8. K

    Äiti töihin kun vauva on 9kk - kokemuksia ja vinkkejä?!

    Kiva kun jaoitte kokemuksia. Lisää haluamme kuulla! =) Tuo on varmasti hyvä ettei soittele kotiin turhanpäiten, ei tule isälle sellainen olo että kontrolloidaan ja toisaalta tosiaan itsellekin helpompaa jos onnistuu keskittymään töihin. Toivottavasti onnistuu! ;) Huono omatunto takuulla...
  9. K

    Äiti töihin kun vauva on 9kk - kokemuksia ja vinkkejä?!

    Asia ei ole ihan vielä ajankohtainen mutta muutaman kuukauden kuluttua olisi aloitettava työt ja vauva on silloin 9kk. Jää isän kanssa kotiin. Tulen olemaan n.8h päivässä poissa kotoa. Huolettaa ja jännittää jo tosi paljon ja olisi mukava kuulla kokemuksia muilta samassa tilanteessa olleilta!
  10. K

    Väsymyshuutokohtaus vauvalla...muilla samanlaista..??

    Meidän vauva (melkein 4kk) saa usein kylvyn jälkeen huutokohtauksen, itkee lohduttomasti kuivauksen ja pukemisen ajan ja rauhoittuu vasta rinnalle. Mielestäni liittyy väsymykseen koska jos ehditään kylvettää aiemmin illalla niin on paljon rauhallisempi. Itse kylvyn aikana on iloinen ja...
  11. K

    ikuisuus kysymys synnytyskivuista

    Mulla supistusvaihe meni aika nopeaan (ensisynnyttajaksi), mutta ponnistusvaihe kesti kauan, pari tuntia. Supistuskivut tuntuivat selassa, sattuivat tosi paljon, tuntui etta ei sita supistusta kesta mutta aina se ohi meni :) . Ponnistus sattui myos paljon ja voimat ei tahtoneet riittaa eika...

Yhteistyössä