Hakutulokset

  1. J

    Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

    Se täytyy sitten jokaisen itse miettiä. Itse kuulun kirkkoon, vaikken pidäkään tärkeänä sen kaikkia ilmentymiä. Ja voihan olla, että Jumalan poikakin on tulkinnanvarainen. Ehkä "Jumalan poika" tarkoittaa ikäänkuin "hengen miestä" eikä niinkään sitä, että Maria olisi hedelmöittynyt Jumalasta...
  2. J

    Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

    Jos Jeesus oli Jumalan poika, niin pidän sitä todisteena siitä, että Jeesus myös opetti oikein. Tämä siis pohjautuu omaan uskooni. Emme tiedä, mitä Jeesus tarkalleen sanoi (niinkuin tuossa ylläkin kirjoitan), mutta Raamatun tietoja voikin pohtia itsekseen.
  3. J

    Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

    Uskon, että Jeesus on opettanut oikein ja arvelen, että vain pieni osa ihmisistä on ymmärtänyt oikein Jeesuksen opetukset. Minulla ei ole mitään autenttista todistusta siitä, mitä Jeesus aikanaan puhui. Raamatun tarkoitus on kuitenkin varmasti hyvä ja kunnioitan sitä. Jeesus oli myös...
  4. J

    Uskotko kuolemanjälkeiseen elämään?

    Minusta jiihaa ei tarkoita, että Raamattu olis ollut joskus hänen oppinsa mukainen. Vaan sitä, ettei Raamatun kirjoittajat ja esim. Jeesuksen aikalaiset ole välttämättä täysin ymmärtäneet Jeesuksen opetuksia alun alkaenkaan. Tai Jeesuksen opetuksen on tulkittu "vähän sinne päin". En tiedä onko...
  5. J

    Muslimien oppia ohjaava hadith kirjallisuus kertoo Muhammedin yhtyneen vaimoonsa tämän ollessa 9 vuotias.

    Joo, jos sitä alkaa yhtään ajattelemaan, niin onhan se aika kammottava uskonnon symboli. Ristinpuu ja kidutusväline. Kauniimpi ja enemmän henkisyyttä kuvaavampi vois olla vaikka valkoinen kyyhky.
  6. J

    Muslimien oppia ohjaava hadith kirjallisuus kertoo Muhammedin yhtyneen vaimoonsa tämän ollessa 9 vuotias.

    Tai ainakin uskontojen nimissä tehdään paljon pahaa. Siitä on henkisyys kaukana.
  7. J

    Enkelivauva, keskustelua arasta aiheesta älä avaa jos tuntuu pahalta

    Eikö tässä nyt mene asiat sekaisin? Mitä on "oikeasti tutkittu aineisto" aiheesta enkelivauva? Määritelmät alkio, sikiö, keskenmeno, ennenaikainen syntymä ja kohtukuolema lienee tässä nyt hyvin määritelty. Mutta kuka määrää sen, milloin kuollut on enkelivauva? Jos minä olisin menettänyt vauvani...
  8. J

    Millaisia L- ja R-harjoituksia vois tehdä kotona?

    Laitan tähän nyt tällaisen linkin, mutta tosiaan tarkkana kannattaa olla: http://www.teuva.fi/koulut/sepan_ahjo_old/puheope.html
  9. J

    Nyt tuli niin huono olo että...

    Ootko käyny lääkärissä lähipäivinä? Onko kuumetta? Toivottavasti helpottaa.
  10. J

    Maailman loppu 2012?

    Tuosta ensimmäisestä kappaleesta.. Kyllä huomasin itse saman ja jäin sitä pohtimaan heti kirjoittamiseni jälkeen. Myös minun täytyy muistaa pitää mieleni avoimena. Sen verran haluan vielä tarkentaa, että siis mielestäni totuus on meidän kaikkien totuus. En ajattele itse olevani oikeassa ja...
  11. J

    Maailman loppu 2012?

    Juuri siihenhän eri uskontojen vanhoilliset edustajat sortuvat, että luulevat tietävänsä, millainen Jumala on ja mikä on totuus. Siitä sitten seuraa se, että toisia pidetään harhaoppisia ja itseä pidetään muita parempana. Minusta totuus on siis sen kaltainen että Jumala on kaiken alkulähde...
  12. J

    Maailman loppu 2012?

    Tarkoitan, että haluat pukea sanoiksi koko maailmankaikkeuden. Jos ajattelet, että vain se mikä on silmin nähtävissä ja numeroin mitattavissa on totta, niin käsityksesi on paljon suppeampi kuin minun. On hyvä, että teologit pohtivat kristinuskon todellista olemusta. En osaa tuhansia vuosia...
  13. J

    Maailman loppu 2012?

    Ei kumoa kristinuskoa, siis sitä, mitä usko pohjimmiltaan on. Kristinuskossa on myös paljon asioita, jotka perustuvat väärinymmärrettyihin vertauskuviin tai ehkä jopa käännösvirheisiin. Jos raamattua lähtee tulkitsemaan kirjaimellisesti, joutuu kauaksi totuudesta. Tosin kyllä se uskon tärkein...
  14. J

    Maailman loppu 2012?

    Kirjoitukseni on vähän töksähtävää, koska yritin ettei siitä tulisi liian pitkä. Kerro, miten voisin todistaa sinulle jotain? Yritin kyllä ankkuroida asiaani perus kristinuskoon.
  15. J

    Maailman loppu 2012?

    En tiedä, mikä on mielestäsi intuitiivisesti todennäköisintä tällaiseen aiheeseen liittyen. Meillä kaikilla on sielu. Sieluilla on erilaisia kehitystehtäviä ja tarkoituksia elämässään. Sielut syntyvät aina uudelleen. Maailmaan on syntynyt myös poikkeuksellisen viisaita ja täynnä rakkautta...
  16. J

    Soitinpa sitten selvännäkijälle

    Voisitteko anskii tai Minskii laittaa sen teidän numeron mullekin. Mua nyt niin polttelee, että on pakko soittaa jonnekin. :)
  17. J

    Soitinpa sitten selvännäkijälle

    Huhuu :whistle: Onko ketään paikalla, jolla olis se numero. Saisinko sen. :flower:
  18. J

    Soitinpa sitten selvännäkijälle

    Voisko joku laittaa mulle sen numeron, johon ap on soittanut. Joku Aliisa hän taisi olla. Pliis pliis pliis. :wave:
  19. J

    Soitinpa sitten selvännäkijälle

    Voisitko sä laittaa sen numeron mullekin. :flower:
  20. J

    Soitinpa sitten selvännäkijälle

    Hei ap, voisitko laittaa mullekin sen numeron. Ja mihin kellonaikaan hänelle saa soittaa. Kiitos!

Yhteistyössä