Hakutulokset

  1. R

    **Tammikuun tuhisijat 2013** joulukuussa

    Ja viikot täällä oli nyt 34+1
  2. R

    **Tammikuun tuhisijat 2013** joulukuussa

    Hei piiitkästä aikaa! Onnittelut Rasavillille kaksospojista, hieno juttu :) Mä en ole käynyt varmasti 3 kuukauteen kirjoittamassa. Niin hektistä ollut elämä. Muutimme syyskuun alussa Espoosta Etelä-Savoon ja aika on vierähtänyt töissä ja asioita hoitaessa. Aloitin työt 15.9. ja 21.10...
  3. R

    **Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

    Ja asumisesta oli puhetta. Me asutaan vielä pääkaupunkiseudulla, mutta muutamme pieneen 2000-3000 asukkaan kuntaan syksyllä. Meille se tuntuu hyvältä vaihtoehdolta ja muutamme kuitenkin kuntakeskukseen. Toisin sanoin meillä on kaikki palvelut kaupoista päiväkoteihin, kouluihin ja...
  4. R

    **Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

    Voi magicarnie :hug: Harmi, että tämä meni nyt näin. Kovasti voimia ja jaksamista sinulle. Mulle ei oikeestaan kuulu mitään ihmeellistä. Töitä teen ja alan valmistautua seuraavaan rippileiriin, joka on viikon päästä. Tulin lähinnä katsomaan, mitä muille kuuluu :) Niin ja tietenkin poksumaan...
  5. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Nyt en oikein ymmärrä vieraan huutelua viestissä 23. Kysehän ei ole siitä, etten haluaisi panostaa. Jos saisin juhlia juuri niin kuin haluaisin, niin tottakai mentäisiin tasokkaaseen ravintolaan syömään koko porukka ja minun piikkiini tietenkin. Kun on kuitenkin kyseessä pian valmistuva...
  6. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Silleen inhottaa, että ajat on nykysin mitkä ovat. Ennenvanhaanhan juhlat järjestettiin porukalla. Niin kenenkään kuorma ei käyny liian isoksi eikä tullut niin kauhean kalliiksi. Nykyisin ihmisiä ei yksinkertaisesti kehtaa pyytää auttamaan juhlissa, kun kukaan ei halua "työorjaksi". Olin...
  7. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Ok, kiitos vinkeistä. Teen siis niin, että kyselen tarjousta pitopalveluista. Ruoka + juhlapaikalle roudaaminen. Tiskeissä, ruuan esillelaitossa, kahvin keitossa ja astioiden keräyksessä olisi kyllä hyvä olla pari teiniä. Meinaan, että tiskejä olisi hyvä aloitella jo juhlallisuuksien aikana...
  8. R

    **Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

    Jee, olen tuotteliaisuudessani kirjoittanut 1,5 sivua esseetä :D
  9. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    uio: Kiitos ideasta. Täytyykin selvittää, suostuisiko joku pitopalvelu tuomaan ruuat juhlapaikalle sunnuntaina vähän ennen ruokatarjoilua. Sitten voisin yrittää saada vaikka anopin tai jonkun suostumaan niiden nuorten kaveriksi keittiöön sillä aikaa kun itse olen niissä piispantalon juhlissa...
  10. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Xxxx: Olen katsonut hintoja ja joku juhlamenu tulisi maksamaan helposti 20 e molemmin puolin, vaikka halvempia versioita ottaisikin. Äkkiä siis jo ruokiin pelkästään menisi se 1000€. Sitten jos ruuat syödään ja tarjoillaan kyseisessä paikassa, hinnat nousevat entisestään. Esimerkiksi pelkkä...
  11. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Hyvä pointti vicy. Pitäis varmaan vuokrata joku pieni paku joltain kyläläiseltä. Sit oma auto siihen lisäksi vielä, että sais ne nuoret kuljetettua myös... Hmm.. hankalaksi menee. Mietin sitäkin, että riittäsköhän pelkkä kahvitarjoilu? Kun ihmisillä on luppoaikaa sen toimituksen jälkeen ja ne...
  12. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Kyseessä on pappisvihkimys. Toimitus on klo 10 tuomiokirkossa (kestää n. 2,5 tuntia) ja sen jälkeen piispa järjestää juhlat piispantalolla uusille papeille ja ihan muutamille heidän läheisimmilleen. Ne juhlallisuudet kestää noin tunnin tai kaksi. Sen jälkeen pystyn juhlimaan sukuni ja ystävieni...
  13. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Kiitos vinkeistä. Kiusaukset olisi kyllä helppoja tehdä. Ruuan ei tarvitse olla mitään hääjuhlamenun tasoista. Arkisempikin käy. Lähinnä täytyis saada ruokittua ihmiset, jotka tulee tätä toimitusta seuraamaan. Kaikki tulijat ovat eri suunnilta, mutta kaikilla olisi juhliin matkaa kotoaan reilu...
  14. R

    Juhlat 70 km päässä kotoa ja ruuat tehdään ja viedään paikan päälle itse. Vinkkejä?

    Olen järjestämässä juhlia lokakuussa n. 50-60 hengelle. Ajattelin vuokrata tilan, josta löytyy valmiiksi astiastot, mikro, vedenkeitin, moccamaster, hella ja hellauuni. Jääkaapin olemassaolosta en ole varma, kun sitä ei mainittu tilojen nettisivuilla. Kyseessä on vanha seuratalo, joka on...
  15. R

    yliopisto-opiskelusta - pitkä sivuaine

    Ainakin Itä-Suomen yliopistossa laaja sivuaine tarkoittaa 60 opintopistettä eli ns. cumua. Sisältää aineen perusopinnot 25 op ja aineopintoja 35 op.
  16. R

    **Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

    Millimollilla ei vaan näytä pahoinvointi helpottavan. :hug: Sun pitäs kirjoittaa varmaan kirja tai jotain raskausajan realismista, kun kirjotat niin hyvin ja niin totuudenmukaisesti ja silti niin ihanasti ja hauskasti raskaudestasi :) Täällä olis ainakin yksi, joka ilmottautuisi lukijaksi :wave...
  17. R

    **Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

    Niin ja vielä äitiysvaatteista: Ärsyttääkö ketään muuta kun äitiysvaatteita ei oikein saa enää mistään normivaatekaupasta :kieh:? H&M on vissiin ainoa ja sielläkin koot loppuu jonnekin kokoon 44. Jostain nutusta löytyy ehkä jopa 46. Mietin, mistä ihmeestä saisin hommattua parit äitiyshousut kun...
  18. R

    **Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

    No niin, kirjoittelempa nyt vähän enemmän tässä työpäivän lomassa. Olen siis kotona päivystämässä ja lähden, jos kutsu käy jonnekin sairaalaan saattohartauteen tms. Elisa: Oikein olet arvannut. Olen kahta esseetä vaille valmis teologian maisteri ja jos kaikki menee, kuten pitäisi niin mun...

Yhteistyössä