Hakutulokset

  1. T

    Oulun taidemuseon ja P-P:maan museon lähellä lounaspaikkoja?

    Onko Oulussa taidemuseon ja Pohjois-Pohjanmaan museon lähistöllä (välimatkalla) mitään lounaspaikkoja. Kaikenlaiset paikat grillistä ravintolaan kelpaavat, kunhan lapset saavat ruokaa ja vessatauon pitkän päivän aikana.
  2. T

    Onko Tallinnassa huomenna kaupat/kahvilat auki?

    Onko Tallinnassa huomenna iltapäivällä kaupat, torit, kahvilat jne. auki?
  3. T

    Voiko tomusokerikuorrutteen pakastaa?

    Voinko pakastaa tomusokeri-vesi-rasva-kuorrutetut muffinit? Ts. ovatko hyviä vielä sulatuksen jälkeen?
  4. T

    Hki: Museoihin/näyttelyihin kaveria taviksesta lapsineen?

    Hei! Olen alkanut käydä lasteni kanssa kaiken maailman museoiden ilmaisnäyttelyissä. Serkkuni kävi ennen töihinpääsyä kanssamme näyttelyissä, mutta eipä hän lapsettomana ymmärtänyt vilistävien poikieni ehdoilla kulkemista. Minä en tutustu Picasson elämänkertaan ennen näyttelyä. En myöskään...
  5. T

    Miten raskausviikot lasketaan?

    '
  6. T

    Munaton piparitaikina?

    Hei! Olisiko jollain antaa munattoman piparkakkutaikinan ohje, jolla varmasti onnistuu. Kirjoittaisitko sen niin selvästi vaihe vaiheelta, että tällainen joka ikinen joulu taikinan pilannutkin voisi onnistua?
  7. T

    Minikokoiset, punaiset ja kutiavat näpyt

    ...selässä ja rintakehässä: mitä ne ovat? Vesirokko on sairastettu pahana vuosi sitten, joten immuniteetin luulisi saadun sille.
  8. T

    Minipillerit ja kuukautiset

    Hei! Voiko minipillerit jättää kuukautiset pois yksien kuukautisten jälkeen? Täysimetän, mutta pillerit aloitettuani tuli yhdet kuukautiset. Nyt ei kuitenkaan ole kuulunut seuraavia (muttei kylläkään ole mitään raskausoireitakaan).
  9. T

    Risteilylle taaperon ja raskausvatsan kanssa?

    Hei! Oletteko käyneet risteilyllä pienten lasten kanssa? Entäpä raskaana? Miten hyvin ylipäänsä onnistuu laivailu ja ulkomaanmatkailu pienen lapsen perään katsoessa? Mitä pitää ottaa huomioon matkustukseen, terveyteen jne. liittyen? Lopuksi: suositelkaa jotain laivayhtiötä, joka tekee...
  10. T

    Soneran verkkokaupasta

    Onko kukaan tilannut Soneran verkkokaupasta (esim.) TV:tä? Kuinka pian se toimitetaan? Nyt on itselläni mennyt varmaan kaksi viikkoa, joten mietinkin, että pitäisiköhän heitä jo hoputtaa?
  11. T

    Digiboksi ja Digi-TV

    Voinko katsoa Digi-TV:tä digiboksin kautta? Uuden telkkarin pakko-osto olisi ajankohtainen, mutta tallentava digiboksimme on osoittautunut korvaamattomaksi iltojen iloksi, enkä halua luopua sen tallennuskapasiteetista.
  12. T

    Digiboksi ja Digi-TV

    Voinko katsoa Digi-TV:tä digiboksin kautta? Uuden telkkarin pakko-osto olisi ajankohtainen, mutta tallentava digiboksimme on osoittautunut korvaamattomaksi iltojen iloksi, enkä halua luopua sen tallennuskapasiteetista.
  13. T

    Limatulppa?

    Hei! Onko limatulppa muodostunut jo kolmannella raskauskuukaudella? Voiko se irrota noin vain ja onko se automaattisesti merkki keskenmenosta? Ällöttävähkö osuus: Minulta tuli pyyhkiessä kirkas, erittäin sitkeä klöntti äskettäin, ja sellaista en muista koskaan nähneeni. Ei siis ainakaan...
  14. T

    Tyttö rasvaisen ihon perusteella?

    Olen kuullut, että ihon ja hiusten rasvoittuessa tavallista nopeammin/enemmän raskausaikana, on syntynyt tyttö. Olen kuullut myös, ettei iho ja hiukset aina rasvoitu, vaikka tulisikin tyttö. Kysymykseni kuuluu, kertooko rasvoittuminen aina "tyttöhormoneista", vai onko jollekin syntynyt poika...
  15. T

    Ampiainen pisti vatsaan

    Minua pisti ampiainen vatsaan ja kipu on kova, vaikkei onneksi supistele. Lapsenakin minua on pistänyt ampiainen, eikä silloin tullut allergista reagtiota. Otin silti varalta kyypaukkauksen... - Onko myrkystä haittaa sikiölle? - Voinko olla nykyään allerginen ampiaisille, koska minulle on...
  16. T

    (Täydellinen) tietopaketti kestovaipoista?

    Haluan kestovaippailla lapseni kanssa, mutta tietoa on liikaa ja liian hajanaisesti. Kuka kertoisi - sisävaippojen, kuorien, taskuvaippojen ym. käytännön erot? - päivä- ja yövaippatarpeeseen sopivat vaipat? - vaipan kasaamisohjeen (kaiken maailman lisäimuista, kuorista jne.)?
  17. T

    Kauanko teillä kesti saada päätös äitiysrahasta?

    Entä kauanko hakemuksesta meni, että äitiyspakkaus tuli postiin? Kumpaakaan ei kuulu, vaikka jätin hakemuksen 29.6. postiin ja jään jo äitiysvapaallekin.
  18. T

    Hyvä kaupunginosa Hgistä?

    Mistä olisi hyvä etsiä Helsingistä vuokra-asuntoa? Minne ei missään nimessä kannata muuttaa lasta kasvattamaan?
  19. T

    Miten tuulimuna määritellään ja milloin vielä voi tulla...?

    Toivoisin todella vastausta. Eli jos on jo kuulunut sydänäänet (minulla 8+6) ja vaginaalisessa ultrassa näkynyt raajoillaan sätkivä alkio, niin eihän sillä ole enää mahdollisuutta muuttua tuulimunaksi? Ihmettelen vain niitäkin, joilla on todettu tuulimunaraskaus 14. viikolla (eli ultran...

Yhteistyössä