Hakutulokset

  1. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Mä en ainakaan ole lähtenyt synnyttämään. Eiköhän täällä vielä yhdessä kasassa olla huhtikuussa. Aamuiset sormien pistelyt jatkuu, MURR.
  2. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    SL Jännä päivä tulossa, pääsetkö tänään vielä synnärille vai onko väärä hälytys. =) Toivottavasti menee kaikki hyvin.
  3. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Onnea vauvatuneille ! ! ! ! ! Olen ollut totaalisessa nettipimennossa, oma kone ollut ja on edelleenkin rikki. :( Alkuviikosta oli neuvola-lääkäri. Painoa oli viikossa tullut 1,6kg!!!!! Järkyttävää. Onko muilla nyt lopussa painoa tullut huomattavasti enemmän? Virtsassa oli kaikki koholla...
  4. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    tiinelli Jotenkin käy sitä naapurin poikaa sääliksi, eipä taida kotiolot olla mitkään parhaat mahdolliset. :/ Yksi vaihtoehto on ottaa yhteyttä lastenvalvojaan/lastensuojeluun ja kertoa, että poika viettää teillä aikaa todella paljon ja on todella huonokäytöksinen. Lapsi, joka tekee eläimille...
  5. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Viikonloput tuntuu kiireiseltä, koneella ehtii käymään mutta ei kunnolla kirjoitella. Aamu alkanut supisteluilla, ei kipeitä kumminkaan ja niitä pitkin päivää tullut. En tiedä mitä lorahtelee alkkareihin, jotain märkää se kumminkin on. Ei pissaa, enkä usko lapsiveteenkään. Töissä pitäisi...
  6. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Synnytyksessä Ensimmäisessä olin hiljainen hiirulainen, ihmettelin miten naapuri huoneen synnyttäjä kehtasi huutaa ponnistaessa. =) Toisessa olin äreä, lähinnä kipujen takia. Epiduraalistakin tiuskin, kun sen laittaminen kesti ja kesti. Onneksi kätilöt ovat nähneet kaikenlaisia ja varmasti...
  7. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Suljetusta Ei onnistunut rekistöröinti, yhteenlasku oli väärä. ?!?!?!?! miten se pitää siis kirjoittaa? Kun vastaus kumminkin on oikein. :/ Kolmannella kerralla onnistui. : /
  8. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Synnytys, totta ja tarua - Artikkelit - Vauva.fi Mielenkiintoisia juttuja.
  9. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Kiirettä pitänyt, niin en ole ehtinyt lukemaan enkä kirjoittelemaan, mutta mutta... vitamiineista Ainoastaa rautaa ja D-vitamiinia syön. Muita en oikein osaa ottaa, kun ei ole ollut tapana. Nyt en edes ostanut sitä raskausmultivitaa. Oranssi pissa Voisikohan johtua, liian vähäisestä...
  10. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    Suljettu palsta kiinnostaa paljonkin, helpompaa kertoa enemmän kaikkea. =) Yksin jättämisestä En pidä vääränä, jos pari minuuttia antaa vauvan nukkua yksin kun käy viemässä roskat tai vastaavaa. Eihän siinä ole mitään järkeä ottaa lasta mukaan ja häiritä sen unia. Varsinkin jos tietää vauvan...
  11. M

    Muita ylipainoisia odottajia?

    Verenpaineesta En ole mittaillut kotona verenpainetta kotona, koska ei ole laitetta. Mutta toivoisin jotenkin että siihen kiinnitettäisiin huomiota enemmän, ehkä se ei ole sitten niin vaarallista, en tiedä. Parin viikon päästä neuvola, mielenkiinnolla odotan mitä sitten verenpaine on.
  12. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    LD puolisosta Täällä ainakin niin, jos lapsen isä/puoliso ei ole tai ei ole väleissä niin voi nimetä tukihenkilön, joka voi tulla esim synnytykseen mukaan ja saada samat oikeudet kuin lapsen isä/puoliso. Kannattaa kysyä asiasta neuvolasta ja myös synnäriltä/osastolta.
  13. M

    Muita ylipainoisia odottajia?

    Nyt viikolla 32 kun kävin neuvolassa, niin kahdessa viikossa painoa oli tullut 600g. Neuvolantäti oli hyvin tyytyväinen vähäiseen nousuun. Yhteensä painoa tullut nyt sitten 4,6kg. Ei paha, mutta vähemmänkin olisi voinut tulla. Itse olen muuten tyytyväinen, paitsi jouluna tuli se pari kiloa. :(...
  14. M

    Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

    En mä kyllä usko, että olen ihan heti synnyttämään lähdössä. Se ihme vuotokin sitten loppu iltaa kohden. alapäänturvotus Jep, niin on jälleen päässyt käymään. Onneksi ainakin aikasemmin on myös palautunut normaaliksi. Töissä on tosi raskasta, jalkoihin sattuu varsinkin. Onneksi ei enää...
  15. M

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    Onko muilla ollut ruskehtavaa vuotoa? Mistä se johtuu, mitä se on? Tänään sellasta tullut. Joskus monta synnytystä kokenut odottajakin menee hämilleen. :p
  16. M

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    Supistelu Menkkamaiset kivut kuvaa hyvin supisteluja. Maha kovettuu, ei välttämättä ihan heti kokonaan, pikku hiljaa alkavat/hitaasti voimistuvat.
  17. M

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    marrEtköhän sä tänään/huomenna lähde sairaalaan synnyttämään. Onko tämä sun ensimmäinen lapsesi?
  18. M

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    VaatteistaEn omista merkkivaatteita, lapsille en niitä myöskään ole ostanut. Jotain ovat kyllä saaneet lahjaksi. Mukavuus ennen kaikkea, poika ei tykkää yhtään farkuista, koska kiristävät. Vauvan puen potkohousuihin/puolipotkareihin. Mukavasti ja rennosti. En tykkää yhtään siitä kun pieni lapsi...
  19. M

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    dogitar Okei. Toivottavasti asioihin tulisi selvyys ja ainakin synnytys sujuisi hyvin. =)
  20. M

    Maaliskuun Mussukat 2011 *TAMMIKUUSSA*

    Dogitar Eikö sulla ole tutkittu asiaa missä se istukka sijaitsee?? Mulla kun oli epävarmuutta siitä, niin sitä varten oli myös yksi ylimääräinen ultra (rv30) jossa katsottiin alakautta ettei istukka sijaitse kohdunkaulan edessä. Onneksi ei ollut ja pääsee synnyttämään alateitse. =)...

Yhteistyössä