Hakutulokset

  1. T

    MPR-rokotuksen oireet noin viikon päästä?

    On maita (muistaakseni esim. USA) joihin ei voi mennä vaihtariksi tms. jos ei ole saanut KAHTA annosta mpr:ää...
  2. T

    jutta-ruokavalio

    Mites sulla on mennyt? Itsekin Juttaa aloittelin, mutta viikon lomailu vähän sotki hyvää aloitusta... :kieh: Nyt taas täyttä höyryä eteenpäin!
  3. T

    3.sektio tulossa ja haavakipu

    Mulla ei oireillut arpialue odotusaikana. 3. sektio tehtiin 39+2. Itse saatiin päättää päivä, mutta tuolle viimeiselle viikolle ennen la:ta se piti viimeistään valita. Tai siis suosittelivat sitä siihen. Jos ois ollut ongelmaa niin oisivat varmaan voineet leikata jo vähän aiemminkin.
  4. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Sukkis ja mymmeli Onnea matkaan molemmille!! :wave: Mun pitäis kyllä oppia iltaisin menemään nukkumaan silloin kun tuo pikkuinenkin nukkuu. Poikkeuksellisesti tillisteli, valvoi ja tankkasi vähän väliä ilalla jo tuossa 21 maissa. Ajattelin että tämähän hyvin menee ja nukkuu sitten pidemmän...
  5. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Vauvan painonnousua on huolehdittu täälläkin :wave: Jaksuja meille kaikille tämän asian ääressä kärvisteleville ;) Meillä on sama homma, että neiti nukkuu liikaakin. Ei ole mielestäni keltainen ja syö kyllä hyvin, mutta pitelee herkästi ainakin sen neljä tuntia väliä. Yksi päivä tässä...
  6. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Meemeelle ihan ekaksi iso :hug: On kamalaa kun lapsi sairastaa ja joutuu ravaamaan tutkimuksissa. Meillä ei varsinaisesti sairasteta mitään, mutta keskimmäistä on tutkittu neuron puolella. Otettu paljon labroja, tehty magneettitutkimus nukutuksessa yms. On raastavaa antaa lapsi tutkittavaksi...
  7. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Kuurakeiju: Juu, se aikaisempi sektio rajoittaa tuon käynnistelyn aika varovaiseksi. Tippaa on helpompi säätää, mutta tableteilla käynnistettäessä on se vaara että "räjähtää käsiin". Mutta hyvin mulla ainakin aikoinaan kesti yhden sektion jälkeen tuon käynnistyksen ja nopean avautumisen...
  8. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Se 39+0 eli POKS vaan :D Ja mahdollisimman iso poks mielellään :laugh: Mulle on vaan pukannut vähän flunssaa. Huomenna ois äitipolin käynti ja samalla sektion esikäynti. Täytyy pohtia vaatisko tämä flunssa vähän siirtämään toimenpidettä eteenpäin ;) Vaikka tuskin tämä tonttunen tajuaa...
  9. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Ihanaa, taas vauvauutisia :flower: Onnea kaikille jakaantuneille tasapuolisesti :heart: Mäkin halusin synnyttää tänään (etteivät ehtisi leikata), mutta eipä tunnu mitään :D Vähän flunssainen on olo. Voiskohan se olla riittävä syy sektion siirtoon :whistle: PeggyBundy onko veri...
  10. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Hurjasti onnea taas kaikille vauvaantuneille :flower: :flower: :heart: :heart: Mä oon niin kade kun niin moni saa synnyttää luomuna ja aikaakaan ei mene kuin muutama hassu tunti |O Meikäläinen täällä sitten odottelee sektiota kuin tuomiopäivää :ashamed: Oispa vaihtoehtoja. Eihän ne...
  11. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009 JOULUKUUSSA***

    Täällähän rytisee oikein urakalla :) Onnea kaikille pienen :xmas: jo saaneille :heart: :heart: Mulla ei ois mitään kiirettä päästä tästä masusta eroon, mutta ens viikolla se lähtee, halusin tai en :| Tai eihän se maha mihinkään lähde, löysistyy vaan :D Eilen oli viimeinen neuvola...
  12. T

    Onko kukaan saanut synnyttää alakautta kahden sektion jälkeen?

    Juu, toki mä olen polilta jo kysynytkin :) Jossain vaiheessa mulle sanottiin, että voi ehkä olla mahdollista alakauttakin, etenkin kun äiti sitä toivoo. Mutta nyt kun synnytys lähestyy (rvko 38+) niin suositellaan vain suoraan sektiota :kieh: Siksi kiinnostaisi, että onko joku saanut...
  13. T

    Onko kukaan saanut synnyttää alakautta kahden sektion jälkeen?

    Siinäpä se kysymys tulikin :) Eli onko kukaan onnistunut kääntämään lääkäreiden päätä ja saanut kokeilla alakautta vaikka kaksi sektiota taustalla? Vaatinevat toki sen, että joku on tullut myös alakauttakin, niin kuin itsellänikin. Yksi norm. (imukuppi) ja kaksi pt sektiota. Ärsyttää...
  14. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Onnea Haltia ja kaikki muutkin nyytin saaneet, jos olen unohtanut onnitella :flower: Kaikki niin odottaa synnytystä paitsi minä... :( Surutyötä synnytyksen suhteen olen tässä tehnyt ja hyväksynyt pikkuhiljaa ajatuksen siitä, että ei mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin sektio :'( Lääkäri oli...
  15. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Killi12 mulla on takana jo kaksi sektiota. Siksi sitä taas tarjotaan. Esikoinen oli loppuun asti pt:ssä --> sektioon, koska lantion mitat ei riitä pt:n alatiesynnytykselle. Eikä esikoista saatu edes kääntymään. Toka kääntyi viimein viikolla 40 ja säästyin sektiolla. Hän syntyi siis...
  16. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Onnea kaikille vauvaantuneille :flower: Ja iiiso :hug: sitä tarvitseville. Ja napakoita suppareita niitä haluaville :D Sitten törkeesti omaan napaan ja sen ympäristöön... Eilen oli mullakin visiitti äitipolille. Tontulla asiat kunnossa. Oli ihanaa kun otettiin käyrääkin ja sai...
  17. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Ensarilla siis pitää kohdun kanava hävitä ensin kokonaan ennen kuin kohdunsuu alkaa avautumaan. Ja uudelleen synnyttäjällä ks voi aueta vaikka kanavaa vielä onkin. Mutta tosiaan, vaikka paikat ois nyt kiinni ja kypsät, ei voi varmaksi sanoa etteikö lapsi voi syntyä vaikka huomenna :) Mulla...
  18. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Ensin Myräkälle iiiiso :hug: Ponnistusasennoista sen verran että keskimmäiselle, joka on ainut alakautta syntynyt, ponnistin aluksi seisaallaan. Halusin kokeilla jakkaraa, mutta se ei ollut mua varten. Oli kamala nojata taaksepäin isäntään, ennemmin olisin halunnut nojata eteen. Siinä jäi...
  19. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Tetasha selaa mun viestejä taaksepäin. Saman asian kanssa kun täällä painin. Maanantaina pt, tiistaina rt, tästä päivästä ei taas mitään hajua. Hemmetti soikoon... :kieh: Mutta mä oon noista akuhommista kans kirjoitellut. Jotain lääkäri kertoi., että olisi kuumentanut neulaa ja sitten kai...
  20. T

    ***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

    Täällähän on ihania uutisia :heart: Onnea Leppis ja Jisse :flower: Niin ne vaan porhaltaa nämä yllättäjät ohi ja pieniään pidätelleet kärvistelevät edelleen :D Tosi ikävää juttua tuolla marraskuisissa. Faktat ja riskit on tiedossa, eikä niitä halua tässä vaiheessa enempää pohtia...

Yhteistyössä