Hakutulokset

  1. R

    Syöminen ja lelut

    Meillä on ollut aina huonoruokainen poika ja siksi on houkuteltu syömään jos minkälaisella härpäkkeellä, puhelimesta ja kellosta lähtien. Kun saa tutkittavakseen jotain niin ruoka menee. Jos ei ole mitään niin suu menee kiinni ja pää kääntyy pois. Poika on tällä hetkellä 1v 3kk ja nyt tuntuu...
  2. R

    Toukokuun toivotut 2011

    Sain Hopottajien kautta maisteltavaksi Koulunäkkiä ja meidän poikahan innostui... ;)
  3. R

    Voiko olla maitoallergiaa

    jos on sietänyt korvikkeen hyvin? Meidän 1 v. poika kipuilee enkä nyt osaa sanoa onko se siitä kun vähitellen siirrytään lehmän maitoon vai olisiko hampaita tulossa... Korviketta on sietänyt hyvin 3-kuisesta saakka
  4. R

    Unikoulusta

    Meillä kans toteutettiin unikoulu. Ekana yönä poika huusi puolisen tuntia, tokana yönä viiden maissa vartin ja sen jälkeen on nukkunut ilman maitoa ihan hyvin. Ainoa mikä enää on, on se, että tutti tippuu ja siihen herää. Mutta maito jäi kerrasta pois. Onneksi tein sen päätöksen ja ilmoitin...
  5. R

    Unikoulusta

    Kertokaahan te, jotka olette sitä toteuttaneet että miten olette sen tehneet ja onnistuiko? Meillä on pian 8 kk ikäinen poika jonka unet on menneet tosi risaisiksi. Kahden tunnnin välein heräilee. Olen antanut maitoa mutta nyt taitaa olla aika lopetella tuo yöpalvelu :D Lisäksi on mahdottoman...
  6. R

    Soseista

    Miten on, teettekö itse paljon soseita lapsillenne vai käytättekö valmiita purkkeja? Meillä on käytetty valmiita mutta olisi kiva tehdä kyllä omiakin kokeiluja. Poika on pian 8 kk. Olisiko teillä hyviä ohjeita tai vinkkejä?
  7. R

    Toukovaavit 2011

    Meille auttaa rasvoiksi tuo Ceralan tai sitten vielä parempi -ja kalliimpi- on tuo Locobase repair. Ylläpitävänä on sitten Minidermin pumppupullo ja jos oikein paha on niin Hydrocortison. Rasvailen aamuin illoin olkkarin lattialla. Laulan lisäksi Toivotaan, toivotaan -sävelellä: rasvataan...
  8. R

    Toukovaavit 2011

    Meillä alkoi myös tulla noita punaisia laikkuja. Välillä koko kropassa on niitä, tulevat ja menevät- Taipeet ovat pahimmat. Allergioita ei löydetty, tosin kala näyttää pahentavan selvästi ihottumaa. Soijamaitoa kokeiltiin mutta ei siinäkään eroa ollut. Atooppista ihottumaa totesi lääkäri ja nyt...
  9. R

    Toukovaavit 2011

    Meillä poika oli puolivuotisneuvolassa ja pituutta oli jo 73,5 cm =) Yöt on menneet tosi rikkonaisiksi, pahimmillaan heräillään joka toinen tunti. Olen yrittänyt syöttää mahdollisimman paljon päivällä: aamulla ja illalla puuro, päivällä liha-ateria ja hedelmää sekä paljon maitoa, mutta silti...
  10. R

    Miten rattaisiin?

    Meillä poika on pian 7kk ja pituutta alkaa olla yli 75 cm eli ei oikein enää mahdu vaunuihin. Miten voi käytännössä nukuttaa rattaissa? Eli mitä siinä pitää olla pehmusteena? Meillä' on yksi lämpöpussi jonka voisi tietysti laittaa, mutta mitäs muuta? Jotenkin epäilyttää että muksulla voi olla...
  11. R

    Toukovaavit 2011

    Mulla on paha tapa käydä aina netistä tekemässä omia diagnooseja :( Ja sitten menee hermo kun siellä aina pelotellaan kaikilla aivovammoilla ym. Nytkin viime yönä makasin valveilla ja mietin mitä kaikkea voi olla vialla meidä oikeasti täysin terveessä lapsessa. Tätä se sitten on kun saa liian...
  12. R

    Toukovaavit 2011

    Poikkesin äkkiä kysymään, että tekeekö teidän muksut samaa kuin meillä. Selällään ollessa punkeaa takapuoltaa ylös. Selkä menee ikään kuin kaarelle. Oon miettiny että voisko se olla vaan sitä että yrittää taaksepäin liikkeelle. Kantapäillään auttaen. Tätä on nyt ollut pari päivää... Hurjan...
  13. R

    Toukovaavit 2011

    [B]Säikkymistä[B] on nyt ollut meilläkin. Aika jännä juttu. Ja just toi miehen yskiminen tuntuu säikäyttävän pahiten :D Tein tässä omenasosetta mutta enhän minä tajunnut että ois pitänyt hedelmäsokeria laittaa. Laitoin tavallista ja tiedä nyt sitten uskaltaako syöttää Matiakselle. Olen tosi arka...
  14. R

    Toukovaavit 2011

    Meilläkin käytiin 4 kk neuvolassa. Pituus 68 cm paino 7300gr. Fyysinen kehitys kovasti edellä. Ja voi hyvänen aika tuota kiljumista. Onko teillä ollut samaa? Meillä alkoi viikko sitten kuin napista painamalla ja kiljumista jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Hyvällä tuulella toki ollaan mutta seuraa...
  15. R

    Toukovaavit 2011

    Kävin lukemassa blogiasi ja yritin kommentoida mutta oli liian vaikeaa... Kokeileppa lukea Läckbergin uusin Merenneito. Olen ihan koukussa ja kaikki muksun nukkumisajat käytän lukemiseen :D
  16. R

    Toukovaavit 2011

    Meillä taitaa hammasta pukata. Eilen Matias sai niin kamalan huudon aikaiseksi illalla että olin melkein lähdössä jo akuuttiin. Onneksi sitten supolla rauhoittui edes vähäksi aikaa. Yö menikin sitten paremmin, mutta nyt on taas levottomuutta ilmassa. Ja kas kummaa pieni hampaantynkä pilkottaa...
  17. R

    Toukovaavit 2011

    Kirjoittelenpa minäkin tänne pitkästä aikaa. Meillä poika on viikon päästä neljä kuukautta. Näin se aika menee :D EIlen oltiin ekaa kertaa vauvakahvilassa ja ihan oli mukavaa. Vauvauintiakin ollaan harjoiteltu jo pari kertaa. Kiinteitä yritin aloitella mutta tuntuu että iltaitkut ovat...
  18. R

    Toukovaavit 2011

    Hei te kokeneemmat äidit. Kertokaahan miten tuo kiinteet/soseet toteutetaan käytännössä? Siis niiden aloitus? Paljonko alkuun ja mitä? Meidän poika on tosiaan 68 cm ja painaa 6700 gr... tänään tuli kolme kuukautta täyteeen. Voisiko aloitella perunalla? Täytyykö laittaa maitoa sekaan?´Entäs...
  19. R

    Toukovaavit 2011

    Meillä tulee huomenna tuo 3kk täyteen mutta neuvolassa oltiin vankasti sitä mieltä että ei kiinteitä ennen neljää kuukautta. Vielä pitäis mennä korvikkeilla vaikka poika on pian 7 kiloa ja pituutta melkein 66 cm :(
  20. R

    Toukovaavit 2011

    Meillä oli myös kovasti tuota kakkaongelmaa. Eräs ystäväni neuvoi hieromaan jalanpohjia ja - en todellakaan tiedä mitään vyöhyketerapiasta - mutta JOKA kerta kun hieron Matiaksen jalanpohjia niin kymmenen-viidentoista minuutin sisään alkaa tulla kakka :D Kerran neuvolassa hieroin ajatuksissani...

Yhteistyössä