Hakutulokset

1. M

Miten vatsanne on palautunut?

Itsellä kohta 4 kk synnytyksestä (kaksoset oli syntyessään 2170g ja 2560g), maha on litteä, mutta ruttunahkalerpake on jäljellä..vatsalihakset on nyt ihan viime aikoina palautuneet keskilinjaan, ehkä sais niitä vatsiksia alkaa tekemään. Olen kuullut että synnytyksen jälkeen saa melkein heti...
  2. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Vihdoin saimme mekin pienokaiset syliin, syntyivät 9.2. :) synnytys käynnistettiin viikolla 38+0, kohdunsuu oli osastolle mennessä 4cm auki, joten samantien puhkaistiin kalvot ja tipalla saatiin supistukset alkamaan. Pojat syntyivät nopeasti, yhteensä synnytyksen kesto oli 3 tuntia. A-poika...
  3. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Minnasp, et ole viimeinen, täällä vielä yhtenä kappaleena..maanantaina olisi käynnistys, ihana saada vauvat jo syliin!! :) marza 37+3
  4. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Satumarikalle onnittelut! :flower: Voimia paljon vauva-arkeen. Täällä vielä yhtenä kappaleena, huomenna äitipolille käynti, toivottavasti olisi edes jotenkin edennyt synnytystä kohti. Viimeksi oli paikat pehmenneet mutta kiinni, kanavaa jäljellä 2cm. Vauvelit on kovin virkkuja varsinkin...
  5. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Täällä kans vielä kokonaisena.. :) uniongelmia minullakin, johtuen kuitenki osittain stressistä, kun ei miehelle meinaa työpaikkaa löytyä..voipi olla että tässä vaiheessa joudutaan vielä pakon edessä paikkakuntaa muuttamaan, tällaiselta pikkupaikalta kun ei työpaikkoja löydy 50-100 kilometrin...
  6. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Peacockille paljon onnea!! :hug: ja voimia vauva-arkeen! :)
  7. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Heippa. Täällä ihan hyvä vointi. Olo vaan on jo tosi tukala, sukkia ei tahdo enää kunnolla itse saada jalkaan. :D turvotusta on sormissa ja jalkaterissä, nivusissa liitoskipuja ja iho kutiaa joka puolelta. Että suht hyvä vointi, tällaisia tavallisia raskausoireita vain. :) Huomenna mullakin...
  8. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Oikeasti hurjaa, osa meistä jo niin pitkällä että meinaa synnyttää.. jännää ja ihanaa!! :) ja PEACOKCista ei ole kuulunut, onkohan kaikki siellä ok..? TMK:lle ja smuffariinalle minultakin tsemppiä! Mekin saatiin toinen turvakaukalo ostettua ja tänään ajattelin jo pedata vauvoille pedit, näillä...
  9. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Smuffariina, minä kans ajattelin nukuttaa vauvat ainakin aluksi samaan sänkyyn. Olen kuullut, että heillä tosiaan turvallisempi olo toisen lähellä, kun ovat kohdussa tottuneet toisen läheisyyteen. Miten muut olette suunnitelleet? Tänään käytiin kirpputoreja kiertämässä, jotain pientä löytyi...
  10. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Hei taas. Tänään oli äippäpolilla käynti, vauvat oli hyvin kasvaneet, painoarviot: A 890g ja B 705g, kovin ovat kuitenkin pieniä vielä. :) B-vauva oli kääntynyt, istuskelee siellä tyytyväisenä, toivottavasti mahtuu vielä kääntymään takaisin. Lääkäri totesi nyt varmaksi, että molemmat vauvat ovat...
  11. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Pikaisesti kuulumiset..tänään oli lääkärineuvola, kaikki oli onneksi kunnossa, kohdunkaulassakaan ei ollut muutoksia supisteluista huolimatta! Itsellä hemppa laskenut, tästälähin kaksi rautatablettia päivässä pitää syödä. A-vauvan painoarvio oli 735g ja B-vauvan 625g, ei kuulemma huolestuttavaa...
  12. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Heippa. Minä myös jäin sairaslomalle eilen, ainakin seuraavaan lääkärineuvolaan asti. Supisteluja on tällä viikolla ollut tosi paljon, pari päivää meni kotona istuskellessa kun aina kävellessä tuli niin kamala paineen tunne alavatsaan ettei voinut oikein mitään tehdä. Ja supistelujen yhteydessä...
  13. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Jospa nyt kirjoittaisin itsekin, kun melkein joka päivä käyn täällä lukemassa kirjoituksia. :) Tänään olin neuvolassa "mallina", kun siellä on melko uusi ultralaite ja esittelijä tahtoi jonkun kaksosia odottavan malliksi, jotta voi opettaa terveydenhoitajille laitteen ominaisuuksia. Oli ihan...
  14. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Ultrakuulumisia, rakenteet molemmilla vauvoilla kunnossa, sydämet löi normaalisti ja kasvaneet olivat kovasti. Painoeroa oli muistaakseni 25grammaa, lääkärin mielestä ei paljon. Ultran mukaan olisivat n. 19 viikon kokoisia, viikkoja nyt 20+2, mutta laskettu aika onkin noin-arvio, kun en tarkkaa...
  15. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Hei taas! Täällä kans liikkeitä on tuntunut jonkin verran, lähinnä kuplimisen tuntua, muutaman kerran ihan potku. Parin viikon ajan on tuntunut liikkeet, yleensä nukkumaan mennessä alkavat möyriä. :D Supistuksia on myös ollut jonkin verran, töissä ei niinkään, mutta kun kotona alkaa touhuta...
  16. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Hei taas! Tosiaan maanantaina oli neuvola ja ultra, pienokaisilla oli kaikki hyvin! Itsellä hb oli laskenut 134stä 115een, antoivat rautatabletteja. Paino oli itsellä noussut alkupainosta jo 3 kiloa, kamalaa kuin paljon sitä ehtii kertyä kunnes vauvat syntyy.. :o onneksi imetys laskee painoa...
  17. M

muita alle 25v + kaksosraskaus???

Täällä kans yksi alle 25v. kaksos-odottaja. Ikää on 21 vuotta, esikoinen 10 kuukautta. Kaksosraskaus tuli yllätyksenä, mutta onnellisia olemme. :) Marza87 rv 17+5
  18. M

Tuplat alkuvuonna 2009

Me asutaan myös pienellä paikkakunnalla, mutta mun vanhemmat asuu tuossa melkeen vieressä ja sisaruksia asuu myös samalla paikkakunnalla, että apua meillä on saatavilla ainakin näillä näkymin. Hyvä niin, hiukan hirvittää ku esikoinen on sitten oppinut just kävelemään ku tuplat syntyy, taitaa...
  19. M

Vaatehankinnat vastasyntyneille tuplille?

Niin ja jos otat äippäpakkauksen niin siinä tulee noin seitsemän harsoa mukana.
  20. M

Vaatehankinnat vastasyntyneille tuplille?

Harsoista, niitä saa esim. kärkkäiseltä, luultavasti prismoista, ja citymarketeista myös. Itse ostin kärkkäiseltä, siellä oli myös kivoja kuviollisia harsoja. :)

Yhteistyössä