Hakutulokset

  1. T

    Kaksossikiöiden kokoerosta

    raskaus on ivf-alkuinen ja tänään rv 12+0. Toinen sikiö vastasi 12+0 ja toinen 11+4. Nyt huolestuttaa kovin tuo pienempi. Kätilö sanoi, ettei noin pieni ero merkkaa mitään, mutta silti huolestuttaa. Onko kenelläkään kokemusta / tietoa kaksosten kokoerosta tuossa vaiheessa. Kiitos
  2. T

    Lapsettomuus ja keskenmenot

    Moikka, Onko täällä kellään samnakaltaista taustaa kuin meillä eli lapsettomuushoidot ja keskenmenot? Meillä on luomuna alkanut tuulimunaraskaus, ekasta ivf:stä tuulimunaraskaus ja tokasta ivf:stä kaksoisraskaus, josta toiselta ei löytynyt sykettä ja toisen syke sammunut rv 7+1. En enää...
  3. T

    Vaikuttaako alkion laatu keskenmenoriskiin

    Moi, Olen yrittänyt googlailla aiheesta tietoa, mutta eipä tunnu oikein mitään löytyvän. Meillä on siis sellainen tilanne, että 2. ivf tuoresiirrossa sirrettiin kaksi alkoita (8-soluinen , laatuluokkaa 2,5 ja 6-soluinen, laatuluokkaa 2,5,) ja tänään plussasin kakista menkkaoireista...
  4. T

    Kauniit naiset hedelmällisimpiä

    Nyt se on tutkimuksella todettu, että meikäläisen naama ei ole haluttua tavaraa. Linkki tutkimustullokseen, joka kertoo, että kauniit naiset ovat hedelmällisempiä. http://www.perheelliset.fi/2010/04/kauniilla-naisilla-eniten-lapsia/ Sori, mustaa huumoria. Itse itkin eilen koko illan kun 2...
  5. T

    TAYS jonoista

    Hei, Osaako joku kertoa Taysin jonoista silloin kun on jo päässyt "sisälle". Kiinnostaisi siis se, että kun siellä tehdään IVF-hoito, niin kauanko joutuu odottamaan seuraavaan IVF-hoitoon (siis punktioon) pääsyä jos ei tärppi käy tästä aiemmasta hoidosta. PAs-hoitoihin ei varmaan joudu...
  6. T

    luget loppu, koska menkat?

    Hei, Koska menkat alkaa yleensä Lugejen lopettamisen jälkeen? Mulla on se tilanne, että lopetin luget ti päivällä, koska testi nega ja punasta alkoi jo tulla housuihin. Nyt menkat ei kuitenkaan ole alkaneet. Ja raskaana en ole, sekin on jo testattu moneen kertaan. Ärsyttää, että tässä joutuu...
  7. T

    PAS luonnolliseen kiertoon ja luget

    Hei, Nyt oli pakko tulla teiltä kysymään, kun meidän lääkäri tuntui olevan ihan pihalla passin suunnittelussa. Se sanoi suoraan ettei ole koksaan tehnyt luonnolliseen kiertoon passia ja yritti katsoa jostain kirjoista siitä tietoa. Eli koska teillä on luonnolliseen kiertoon tehty pas ja...
  8. T

    PAS kysymys (alkion sulattamisesta)

    Moi, Me toivottavasti päästään tammikuun alussa ekaan passiin, joka tehtäisiin luonnolliseen kiertoon. Mulla on kierto sellainen, että kp 15 on silloin kun pääsen joululomien jälkeen klinikalle. Ovisplussa on yleensä kp 15 tai 16. Onkohan meidän siis vielä mahdollista tehdä tuohon...
  9. T

    Kansainvälinen / kotimainen adoptio

    Hei, Miten olette tehneet päätöksen siitä, lähdettekö kotimaiseen vai kansainväliseen adoptioon? Itse olen koko ajan ajatellut kansainvälistä, mutta nyt mieleen on hiipinyt myös kotimainen adoptio. Siinä lähinnä mietityttää se, että onko se ns. varma, että lapsen saa joskus kotiin? Vai...
  10. T

    Useampi tuulimunaraskaus peräjälkeen

    Hei, Onko kellään ollut kahta tuulimunaa peräkkäin? Mulla yksi spontaani tm 06/08, joka lääkkeellisesti tyhjennettiin. Nyt eka ivf tuotti taas tuulimunan 10/09. Onkohan tämä vielä normaalia? Onko joku onnistunut useamman tm:n jälkeen?
  11. T

    Keskenmenon IVF/ICSI /PAS jälkeen kokeneet

    Hei, Löytyykö täällä kohtalotovereita? Meillä ekan ivf:n tuloksena oli kemiallinen raskaus, josta en henkisesti ole toipunut yhtään. Syyskuussa oli siirto ja kohtu tyhjä tänään ultrassa, mutta kunnon vuoto ei vain ala. HCG on koko ajan ollut alhainen ja ollut kovia kipuja, joten...
  12. T

    menkkamainen selkäsärky alkuraskaus

    Hei, Olen rv 5+0 ja mulla on ihan alusta asti vaivannut menkkamainen selkäsärky alaselässä. Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Raskauduin ivf:llä ja luulin, että menkat alkaa, kun sinä yönä kun niiden olisi pitänyt alkaa tuli aivan järkyttäviä selkäkipuja ja aika paljon ruskeaa vuotoa...
  13. T

    kemiallinen raskaus eikä tule kunnon vuotoa -> mitä mun pitäisi tehdä

    Hei, Osaisiko joku sanoa mitä mun kannattaisi tehdä. Raksauduin ivf:n avulla ja testasin pp 13 vahvan plussan. pp 15 yönä alkoi kamala selkäsärky, ei kuitenkaan mahakipua. Seuraavana aamuna tuli pyyhkiessä ruskeaa vuotoa, jossa oli jotain ihan pieniä riekaleita kerran pyyhittäessä mukana...
  14. T

    Keskiselän kivut aivan alkuraskaudessa

    Heippa, Olen juuri plussannut ja raskausviikkoja 4+2. Olen kuitenkin eilisestä asti käsrinyt selkäkivuista keskiselässä, ei siis niinkään alaselässä, joka vaivaa minulla aina ennen menkkoja. Mistähän keskiselän kivut voisivat johtua? Onko keskenmenon merkki?
  15. T

    normaalia aikaisempi vuoto IVF:n jälkeen

    Hei, Minulla alkoi nyt tuoresiirron jälkeen vuoto pp 10, vaikka normaalisti kierrossa vuoto alkaa aina tasan 15 päivää ovulaatiosta. Onko muilla käynyt niin, että vuoto alkaa ivf:n jälkeen normaalia aiemmin? Onkohan tämä normaalia vai? Onko lääkäri kommentoinut teille mitenkään tätä...
  16. T

    Munasolujen / alkioiden laadun parantaminen

    Hei, Meillä meni eka ivf päin seiniä. Folikkelit oli tosi tasakokoisia ja lääkäri niitä ultrassa aina kehui. Punktiossa kuitenkin ilmeni, että kymmenestä kerätysä munasolusta vai viidessä oli soli sisällä. Niistä hedelmöittyi neljä, yksi oli 2 laatuluokalla 4-soluinen ja kaksi vähän huonompia...
  17. T

    TAYS

    Hei, Onko täällä kokemuksia siitä, kuinka kauan taysissa menee ennen kuin pääsee hoitoihin ensi käynnin jälkeen? Me ollaan siis saatu lähete taysiin ja meille on tullut tieto, että ensi käynnin aika tulee meille viimeistään 10.12. Siis tieto siitä, koska eka käynti on. Kuinka kauan tästä...
  18. T

    Lapsettomia Tampereen seudulta?

    Hei, Nyt päätin uskaltautua avaamaan ketjun, jota olen pitkään jo kaipaillut. Kaipiasin vertasitukea lähiympäristön naisilta, joiden kanssa olisi nettitutustumisen jälkeen kiva tavata myös ihan kasvokkain. Tampereella kun tuo Simpukkayhdistyksen lapsettomien tapaaminen kun näköjään on...
  19. T

    Munasoluissa vikaa, kai?

    Hei, Minulla olisi teille kysymys munasolujen laatuun liittyen, kun en älynnyt lääkäriltä itse kysyä ja nyt pähkäilen tätä jopa työajalla... Meillä on tehty kaksi inssiä ja viimeistä viedään pian. IVF-aika on jo varattu. Sain tähän viimeiseen inssiin tueksi clomit. Lääkäri sanoi, että...
  20. T

    kohdun supistelu alkionsiirrossa

    Hei, Olisiko kellään kiltillä kokemuksia / tietoa siitä, että miten ivf-hoidon siirrossa toimitaan, jos paikat ovat ahtaat ja siirto aiheuttaa kohdun supistelua. Minulla on näin käynyt jo inssissä ja nyt kun ivf siirto on pian ajankohtainen, haluaisin tietää mitä asialle voi tehdä. Kohdun...

Yhteistyössä