PAS luonnolliseen kiertoon ja luget

Hei,

Nyt oli pakko tulla teiltä kysymään, kun meidän lääkäri tuntui olevan ihan pihalla passin suunnittelussa. Se sanoi suoraan ettei ole koksaan tehnyt luonnolliseen kiertoon passia ja yritti katsoa jostain kirjoista siitä tietoa.

Eli koska teillä on luonnolliseen kiertoon tehty pas ja milloin aloititte luget?

Mulla on luultavasti huomenna ovulaatio, joten onkohan siirtopäivä perjantai ok? (sain nimittäin itse päättää siirtopäivän!!!)

Entä luget, koska aloitatte ne? Lääkäri sanoi, että heti kun ovulaatiotesti on positiivinen, mutta lueskelin aiemmpia kirjoituksia ja vaikutti siltä, että luonnolliseen kiertoon tehdyillä luget on aloitettu vasta siirtopäivänä. Miten teillä?

Kiitos tuhannesti, jos joku osaisi avustaa...
 
Heips!

Mä alotin luget luonnolliseen kiertoon tehdyssä passissa siirtopäivänä. Pas mulle tehtiin sillai, että perjantaina ovistesti näytti plussaa, maanantaina oli siirto ja samalla katottiin ultralla, että ovis oli tapahtunut. Kiertopäivä tais olla 17.
 
Tytti, ma kylla lahtisin toiselle laakarille aika sukkelaan! Turha on tuhlata kalliita alkioita jos laakari on tuollainen, todella kasittamatonta.

Ne luget voit aloittaa ihan milloin vain, aikaisemmin parempi. Mina olen aloittanut ovispaivana. Ei niista siis mitaan haittaa ole jos aloitat aikaisin.

Ja se siirron paiva riippuu taysin siita minkaikaisena sun alkiot on pakastettu ja kuinka kauan niita meinataan viljella sulatuksen jalkeen. Jos tanaan ovis ja alkiot pakastettu paivan vanhoina, sitten niitten pitas ottaa ne alkiot huomenna sulamaan. Sitten riippuen siita kuinka kauan niita viljelevat. Eli siis alkioiden sulatuspaivan pitaisi olla tasmattyna alkioiden ian ja oviksen kanssa, etta saadaan se ns. luonnollinen kierto aikaan.

Onnea matkaan!
 
Minulle määrättiin luget aloitettavaksi siirtoa edeltävä iltana. Jatkossa yksi aamulla ja toinen illalla.Kyseessä lääkkeetön pas.

Ei siirtopäivää voi itse päättää!? Tarkoitushan on että alkion ikä olisi yhteensopiva ovulaation kanssa. Toki jos alkiota vielä sulatuksen jälkeen jatkoviljellään silloin vaihtoehtoja enemmän.

Jos lääkäri on todella noin epäpätevä kysyisin mielipidettä toiselta lääkäriltä. Hui!
 
Minulla tiistaina tuli ovis plussa ja eilen perjantaina oli siirto, mut ilmeisesti riippuu siitä miten ne on pakastettu ja minulla alko tänä aamuna luget 2 aamulla ja 2 illalla, tosiaankin jännä miten eri käytäntöjä on lugeissa lääkkeettömään passiin...

Hurjalta kuulostaa noi sun lääkärin kommentit :eek:
 
Kiitos teille kaikille kommenteista. Halusin vielä tulla tuosta lääkäristä mainitsemaansen verran, että olin kyllä tosi järkyttynyt hänen tietämättömyydestään. Hän oli tosiaan julkiselta puolelta ja oli yksityiselää tuuraamassa, siitä ehkä johtui se, ettei tiennyt luonnolliseen kietoon tehtävistä passeista mitään. Heillä kuulemma tehdään ainoastaan lääkkeelliseen kiertoon. No, silti minusta kyllä erittäin outoa, varsinkin kun tosiaan sain itse päättää siirtopäivän. Soittelin sitten vielä omalle läälkärillemme, joka oli onneksi myös siirtopäivänä paikalla ja hän sanoi, että ihan oikeaan aikaan siirto tehdään. Kiitos siis tämän palstan, josta olen tietoni kaivanut :)

Lopputulos oli kuitenkin nega, joten jatkamme edelleen tätä matkaa ja uusi ivf jo suunnitteilla. Tosin pääsimme vihdoin julkiselle puolelle, vaikkakin toivon, että kyseinen lääkäri ei satu juuri TAYSissa työskentelemään...
 

Yhteistyössä