Hakutulokset

  1. A

    Joko menisitte jäille Keski-Suomessa?

    Nyt on ollut pari päivää enemmän pakkasta Keski-Suomessa. Mitä mieltä olette, joko jäille uskaltaa mennä?
  2. A

    Kaksostenpäivä 2.2.

    Hyvää kaksostenpäivää kaikille kaksosperheille!
  3. A

    Kaksosten vaunut + isompi sisarus samaan? Mistä?

    Jos noita kolmosten rattaita mietit, niin tässä yks linkki lisää (löytyy vierekkäin istuttavia malleja) http://www.babyjungle.nl/Urban-Jungle-triple-stroller-2009-p-16182.html.
  4. A

    Monikkovanhempien usein kysytyt kysymykset :)

    Monikkolasten vanhempana moni törmää niihin samoihin kysymyksiin, jotka ihmisiä (niin tuttuja kuin ventovieraitakin) kiinnostaa... Mitä kaikkea teiltä on kysytty :)?
  5. A

    Kotipalvelua monikkoperheisiin

    Hei, Mietin tuossa mikä mahtaa olla tilanne eri puolilla Suomea (kun meillä ainakin apun saanti ollut tosi vaikeeta): Oletteko saaneet kotipalvelua kaupungin/kunnan avustamana, kun perheeseen on syntynyt kaksoset? Tai mitä muuta apua olette saaneet?
  6. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Täällä vielä myös kokonaisena kappaleena. Minnasp ja tehtailija :Mulla on myös tuo nukkuminen ollut pidemmän aikaa vaikeeta, herää vähän väliä ja kylkeäkään ei saa käännettyä ilman kipuilua. Pitempään en myös pysty enää kävelemäänkään. Te, jotka ette ole vielä synnyttäneet: Onko kaikki...
  7. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Oikein paljon onnea Peacock ja TMK! Mukava kuulla, että kaikki on lopulta mennyt hyvin!
  8. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Hyvää alkanutta uutta vuotta! Monikohan ehti jo tästä ketjusta synnyttää viime vuoden puolella? Täällä kuitenkin vielä vauvellit visusti masussa. Lääkäri oli viime viikolla ja edelleenkään ei merkkejä että lähtisivät vielä syntymään. Jospa jäävätkin sinne.. minnasp Mulla tullut kiloja nyt...
  9. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Moikka, Nyt olen saanut hemoglobiinia liikkeelle ylöspäin, arvo tällä hetkellä 115. Oli alhaisimmillaan 100 tienoilla ja obsidania sekä retareria kokeiltu. Vielä kyllä väsyttää... mut taitanee olla pysyvä ilmiö... yöllä kun heräilee joka tapauksessa. Oikein mukavaa joulunodotusta kaikille!
  10. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Täällä myös äitipolikäynti takana, normaalitsekkauskeikka. Kaikki ok. Ainoastaan hemoglobiinin kanssa vähän ongelmaa. Rautaa saa syödä nyt oikein kunnolla. Verenpaineet ok, ei turvotuksia - vaikka vatsa alkaa olla aika valtava. Jonkin verran alkaa tuo yöllä heräily (n. 2-3 tunnin välein) vaatia...
  11. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Satumarika, kyllä tuon lomakkeen nimet ovat juuri hätäkasteen varalta (ja senkin voi ilmeisesti kieltää) ja ne saa kyllä käsittääkseni myöhemmin muuttaa, vaikka lapset jouduttaisiinkin hätäkastamaan. Ei meilläkään ole nimet vielä tiedossa, kun sukupuoletkin ovat olleet epävarmoja. Lomakkeessa...
  12. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Heissan, Myös meillä kaksoset aloittavat samassa pinnasängyssä, vaikka kaksi pinnasänkyä omistammekin jo. Toisessa nukustelee esikoisemme - vielä ainakin jonkin aikaa. Tuttavaperheesta kyllä tarjottiin meille jo kolmattakin pinnasänkyä, mutta esikoisemme siirtyminen jo toiseenlaiseen sänkyy...
  13. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Heissan! Ja tsemppiä minultakin Peacock! Tulehan sit kertomaan kuulumisia. Itse olen nyt liittynyt sairaslomalaisten joukkoon.. Hieman viileän neutraalia oli suhtautuminen työpaikalla.. mutta eihän sille mitään voi. :( Nyt täytyy ajatella itseä ja vauvoja. Meillä myös...
  14. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Täällä myös lääkärikäynti äitipolilla takana. Kaikki ok vauvoilla. Kokoa molemmilla oli n. 700 g ja päät alaspäin. Oli muuten aika pikainen käynti. Ensin ajat olivat reilusti myöhässä ja sit sellanen kiireinen pyrähdys. Lääkäri paineli huoneesta ulos melkeimpä heti ultran ja sanelunsa jälkeen -...
  15. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Kuulumisia täältäkin pitkästä aikaa! Viime viikolla oli kauan odotettu rakenneultra. Oli kylläkin aika pikainen toimitus.. Äitipolilla oli ilmeisesti jotain kiirellistä menossa ja ajatkin heitteli miten sattuu. Hieman harmittaa kun päässä olisi ollut tuhat ja sata kysymystä, muttei siinä ehtinyt...
  16. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Täällä ollaan myös mietitty mistä saisi sitten mahdollisesti lähipiirin ulkopuolista kotiapua, jos siltä tuntuu kun vauvat ovat syntyneet. Alku varsinkin on varmasti kovaa sutinaa. Meilläkin kun on samanlainen tilanne kuin marza87:lla; yksi lapsi entuudestaan. MLL:ltä saa tilapäistä...
  17. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Moi taas! Neuvolassa eilen kaikki hyvin- kyllä sitä ehdinkin odottaa. Lähinnä niiden sydänäänien kuulemista. On kyllä pitkät välit neuvola/äitipolikäynneillä tässä vaiheessa raskautta (n. 6 vkoa), onko muilla näin? Mun paino oli noussu n. 600g viikossa. Terkkari puhui tukivyöstä myöhemmässä...
  18. A

    Tuplat alkuvuonna 2009

    Hei, Täällä myös yksi tuplien odottaja. Vieläkö mahtuu mukaan? Viikkoja menossa 15. Laskettu aika on helmikuussa 2009, mutta sitähän ei tiedä milloin päättävät tulla. Maha on kasvanut jo oikein mukavasti.. Missä vaiheessa muuten kerroitte/olette ajatelleet kertoa kaksosuutisesta...
  19. A

    Pieni vauva & vieraan ihmisen sylittely

    Itse tosiaan en mielelläni anna pientä vauvaani vieraalle, varsinkaan ilman lupaa. Muutaman kerran olen ollut tilanteessa, jossa vieras on napannut vauvan mieheltäni. Mieli on tehnyt käydä nappaamassa vauva heti takaisin, mutta mielessä on juuri pyörinyt lauseet: "lapsen on hyvä tottua...
  20. A

    Pieni vauva & vieraan ihmisen sylittely

    Hei, Pientä vinkkiä kaipaisin...Pieni vauva ei vielä vierasta, mutta periaatteena; Kuinka suhtaudutte, jos vieras ihminen haluaa sylitellä pientä vauvaanne? Entä tilanteisiin, joissa joku "kaappaa" vauvan syliinsä kysymättä lupaa ja alkaa touhuta erilaisia asioita (esim. jumppauttaa...

Yhteistyössä