Hakutulokset

  1. S

    ~~~~~HYVINKÄÄN & LÄHIALUEEN MUDET~~~~

    Hei! En ole Hyvinkää-Riihimäki seudulta mutta mietin joskos tulisi varhaisultraan Hyvinkäälle. Kuinka paljon on maksanut ja missä olette käyneet? Kiitos jo etukäteen!
  2. S

    35 vuotiaana hedelmällisyys romahtaa?

    Onko näin? Haluaisin kuulla kokemuksia miten helposti raskauduitte ja tapahtuiko se luomusti vai avustuksella. Edellisen raskauden jälkeen oma kierto on ollut hieman epäsäännöllinen, ennen melkein kellontarkka, ja mietin vain johtuuko se tästä romahduksesta...
  3. S

    Syljestä tehtävä ovistesti

    Vaihtoehtona emättimen limakalvolta. Mä en ole koskaan saanut ovispäiviä näkymään, en edes sen kierron aikana kun tulin pari vuotta sitten raskaaksi...
  4. S

    Syljestä tehtävä ovistesti

    Moi! Olen aikeissa hankkia donna sylkitestin, kun tavis ovistestit ei toimi, en ikinä bongaa ovispäiviä (edes ClearBluella). Onko millaisia käyttökokemuksia? Miten paljon sylkeä laitatte linssiin? Vai onko emättimen lima parempi? Millä linssi puhdistetaan?
  5. S

    Avocadon pakastus

    Onko kellään kokemuksia, voiko sitä yleensäkään pakastaa jos tekee siitä sosetta?!
  6. S

    Tuttelin käyttäjiä Hyvinkäältä

    Täällä Hyvinkään lähellä asuva, Nania käytetään.
  7. S

    Luumusose vs ruusunmarjasose

    Moi! Meillä luumusose aiheuttaa aikamoisia pieruja, joten mietin jotain korviketta, joka saisi vatsan toimimaan. Luin jostain, että ruusunmarja olisi yksi vaihtoehto mutta onko kellään kokemusta siitä??
  8. S

    sylivauva..

    Meillä oli aikaisemmin sama ongelma-neiti nukkui päivisin vain sylissä, öisin vieressäni sängyllä. Jos yritti laittaa omaan sänkyyn, silmät rävähti samantien auki. Meillä auttoi, kun laitoin tytön unipussiin-kylmä sänky oli se, mikä herätti. Päiväunet on sisällä lyhyitä, PAITSI vaunuissa. Ulkona...
  9. S

    Valmissoseet

    Neuvolassa sanottiin että joka 3.pvä lisätään 1 lusikallinen...
  10. S

    Valmissoseet

    Moi! Onko kukaan pakastanut valmissosetta (peruna-porkkana)? Pysyikö hyvänä? Ollaan maisteluvaiheessa (1 lusikallinen/pvä), ja jos sose säilyy vain pari pvää jääkaapissa, menee aika paljon hukkaan... Ajattelin tehdä soseet itse vasta sitten, kun näen sopiiko tämä yhdistelmä lapselle.
  11. S

    Ensisynnyttäjät huomio

    Tähän listaan lisäisin vielä muutaman asian, jotka olen kantapään kautta oppinut... - Älä jätä mitään tärkeää äitiyslomalle, vaivat yleensä lisääntyy loppuraskaudesta. Itse makasin viimeisen kuukauden sairaalassa raskausmyrkytyksen kourissa, verenpaineet pilvissä eikä tilannetta helpottanut...
  12. S

    Pienikokoiset vauvat

    Meille syntyi 3 vkoa etuajassa 2150g, 46cm tyttövauva (minulla paha raskausmyrkytys joka vaikutti istukan toimintaan). Neiti on nyt 2 kk ja ollaan just päästy vaatekokoon 50 =) . Strategiset mitat ovat 3860g ja 53cm eli hyvin on kasvanut vaikka edelleenkin näyttää poskia lukuunottamatta aika...
  13. S

    Ulkomaan matka 9 kk lapsen kanssa?

    Lähinnä tuliko ongelmia niin pienen kanssa matkustamisessa, miten meni lentokoneessa yms. Kannattiko ottaa lapsi mukaan vai lähtisitkö seuraavan kerran ilman? Meillä isovanhemmmat ottaisivat lapsen ilomielin hoitoon mutta mä en raaskis jättää...
  14. S

    Ulkomaan matka 9 kk lapsen kanssa?

    Haluaisin kuulla kokemuksia matkustamisesta ulkomaille 9 kk lapsen kanssa. Myös vinkkejä hyvistä matkakohteista otetaan kiitollisena vastaan! Kiitos jo etukäteen!
  15. S

    Raskausmyrkytys

    Viikkoja on tänään tasan 35. Paineet oli ennen lääkitystä jotain 150/100 (joskus enemmän, joskus vähemmän). Nyt lääkkeiden kanssa paineet vaihtelevasti 140/90 (näillä paineilla pääsin kotihoitoon, mutta jos alapaine menee yli 90, lähdetään taas sairaalaan). Tosi raivostuttavaa, mä en tunne...
  16. S

    Raskausmyrkytys

    Moikka! Millaisia kokemuksia kys. sairaudesta? Onko pysynyt kurissa vai oletteko joutuneet viettämään pitempiäkin aikoja sairaalassa? Itse olen (lääkärin sanoin) "viikonloppuvapaalla" kotona, takana muutaman päivän lepohoito sairaalassa. Olen lääkityksellä mutta silti paineet tahtoo kohota...
  17. S

    epilepsia ja imetys

    Moi! Onko kukaan imettänyt ja käyttänyt samanaikaisesti epilepsialääkitystä? Olen saanut hieman ristiriitaista tietoa asiasta enkä nyt tiedä imettääkö vai käyttää pulloruokintaa... Olisin erittäin kiitollinen vastauksista!!!
  18. S

    Mitä tämä tarkoittaa!?

    Mulla oli kans erään sokerihuuruisen viikonlopun jäljiltä sokerit koholla. Kävin viemässä viikon loppupuolella uuden näytteen ja se oli onneksi ihan normaali. Jos sokerit olis edelleen olleet koholla, olisi edessä ollut sokerirasitustesti, jolla testataan mahdollista raskausdiabetesta. Vaikka...
  19. S

    Pinnasänky

    Sellaista lähdin kyselemään, että onko siitä mitä käytännön hyötyä, että pinnasängyn laidan saa laskettua alas? Säästääkö se selkää, kun laittaa vauvaa nukkumaan tai ottaa hänet sängystä pois?
  20. S

    Selkäkipu

    Moi! Osaako joku sanoa mikä olisi hyvä liikuntalaji selkäkipuun? Pelkkä kävely ei ole auttanut! Entäs kokemuksia tukivöistä, onko niistä OIKEASTI mitään apua? Mun alaselkä TAPPAA mut jo tässä vaiheessa, viikkoja takana 19 ja risat...

Yhteistyössä