Mitä tämä tarkoittaa!?

Mulla on nyt viikkoja 23 ja tänään kävin neuvolassa. Sieltä sanottiin että mulla on virtsassa sokeria, elikkä täytyy uusi näyte viedä ensviikolla ja asia näin varmistetaan.

Mitä tarkoittaa jos on virtsassa sokeria, onko kyseessä raskausajan diabetes vai mikä?
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja tammimasu:
otettiin..ja ne oli normaalit!
Yleensä raskausmyrkytykseen liittyy myös korkea verenpaine ja pääkipu yms. Jos ainoa oire oli tuo virtsanäytteessä olleet sokrut niin sanoisin ettei huolta ole- Neuvolassa ottavat kyllä vakavasti jos oieret siihen viittaavat!
 
Raskausmyrkytyksessä virtsaan erittyy proteiinia, ei sokeria. Sokerin erittyminen virtsaan on taas merkki raskausdiabeteksesta. Joskus tosin raskaana olevalla on muutenkin munuaiset kovilla, ja siksi juuri aterian jälkeen voi hieman erittyä sokeria pissaan. Toistuvasti jos sitä on niin on raskausajan diabetes.
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Raskausmyrkytyksessä virtsaan erittyy proteiinia, ei sokeria. Sokerin erittyminen virtsaan on taas merkki raskausdiabeteksesta. Joskus tosin raskaana olevalla on muutenkin munuaiset kovilla, ja siksi juuri aterian jälkeen voi hieman erittyä sokeria pissaan. Toistuvasti jos sitä on niin on raskausajan diabetes.
Kiitos :D
 
Söitkö/joitko jotain sokeripitoista ennen nlaan menoa?!?!mulla viime raskaudessa(viikkoja en muista)söin jäätelötuutin ennen neuvolaan menoa ja "sokerit laski läpi" pissaan....tosin mulla olikin sit myöh. insuliinihoitoinen raskausdiabetes.
 
Mulla oli kans erään sokerihuuruisen viikonlopun jäljiltä sokerit koholla. Kävin viemässä viikon loppupuolella uuden näytteen ja se oli onneksi ihan normaali. Jos sokerit olis edelleen olleet koholla, olisi edessä ollut sokerirasitustesti, jolla testataan mahdollista raskausdiabetesta. Vaikka mulla oli sokerit laskenut normaaliin tasoon, neukkulan täti sanoi, että kohoaminen viittaa siihen että on taipumusta saada diabetes, joten syömiseen tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Siis ei liikaa sokeria, rasvaa ja valkoisia jauhoja...
 

Yhteistyössä