Hakutulokset

1. S

Kuka suunnittelee yläkerran?

Minkäniminen ammattinimike on henkilöllä joka suunnittelisi meille yläkerran? Meillä on siis yläkertavaraus mutta oman ajattelemattomuuden takia kattotuolit oli ne mitä tarjottiin joka tarkoittaa että huonetilasta on menossa ns. hukkaan kaikki alle korkeuden 190 cm menevä (palkkeja joka suuntaan...
  2. S

Yökastelusta

Ainoastaan minirin lääkityksellä hoidettiin ja nostettiin vielä annostustakin mutta ei ollut mitään vaikutusta. Joten lääkärin mukaan ei johdu tästä hormonin puutteesta. Poikamme on nyt 7v. Ei mekään sitä ensin mitenkään hoidettu. Nyt vasta siis 6 kk sitten mentiin lääkäriin. Tai no neuvolassa...
  3. S

Yökastelusta

Eli saimme takautuvasti tuota vammaistukea pojan yökastelun takia tuolta 6 kk. Ja samassa päätöksessa se lakkautettiin. Siis oikeastiko sitä pitää hakea 6 kk välein ja täyttää koko ajan tuota kastelupäiväkirjaa. Samapa se, voihan sitä täyttää mutta miksi ihmeessa sitä pitää hakea koko ajan...
  4. S

SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

Eli mun kärvistely päättyi onneksi aika nopsaan. Tyttö syntyi 8.6. klo 19.29 kun sairaalaan mentiin vähän jälkeen klo 17.00, rv 40+1. Tytöllä oli painoa 3590 g ja 50 cm pituutta. Päänympärys 35cm joten ihan sopivan kokoinen (painoarviohan oli siis nakkarilla samal viikol sen 3800g (itse heitin...
  5. S

Onnea Neanmamma! Miten ol, oliko vatsanympärys iso vai oliko mittaus lipsahtanut? Käynnistettiinkö ja olitko naistenklinikalla? Aivan ihanaa että ne vauvan sokeriarvot olivat ok ja sait pitää vierihoidossa! Itse tässä edelleen vaan odottelen. On vähän hassua että neljättä menen synnyttämään...
  6. S

Vika kerta toivottavasti oli tänään naistenklinikalla. Tällä kertaa saivat painoarvioksi 3800g !!!! Sanoin että eihän se nyt ole 800g 10 päivässä voinut kasvaa ja olihan tuo lääkäri samaa mieltä. Oli taas eri lääkäri mutta oikein mukava ja miellyttävä. Oletettavaa sitten on käyrien mukaan että...
  7. S

Maarella: Kyllähän nuo nyt aika korkeita arvoja on, lähinnä aamupaastot mutta pari kyllä aamupalan jälkeistäkin ( nuo viikonlopun). Vaikka noudatatkin dieettiä niin oletko ollut ravitsemusterapeutin juttusilla? Nyt ei kyllä hoitaja ollut ajantasalla ollenkaan arvojen rajoista. Niinhän se on...
  8. S

Hienoja uutisia sumutin!!!! Onneks pääsit suoraan sisätautilääkärille. Ja pääset sinne lähisynnärille mihin ilmeisesti toivoitkin pääseväsi. Tervetuloa uusille. Mulla on nyt tullut vähän sortumisia tähän ennen niiiiiin tiukkaan ruokavalioon. Aamun paastoarvot on kuitenkin edelleen...
  9. S

apuja! vauva 4vkoa ja kakkaa viimeksi viikko sitten!

Samalla linjalla. Jos vauva on rintamaidolla, ei ole mitään syytä huoleen. Äidinmaito on niin sulavaa ja tyypiltään sellaista että se käytetään aika tarkkaan. Eli joka päivä kakka ( joskus usea samana päivänä) tai kerran viikossa on yhtä ok. Korvikeruokitulla on sitten ehkä eri juttu.
  10. S

Neanmamma: Kuulostaa aivan samalta lääkäriltä ulkonäönkin suhteen kuin mitä mulla oli ekalla kerralla. Valitettavasti mussa hän ei herättänyt kauheasti luottamusta.... tosiaan sai mulle makrosomisen lapsen ultrassa mitattua kun tämä toinen lääkäri ultras ja mittas tosi pitkään ja monta kertaa...
  11. S

Neanmamma: Oliko se sun lääkäri mies vai nainen (ja minkä näköinen?) Kuulosti jotenkin siltä lääkäriltä joka mulla oli ekana, jos siis oli nainen. Diabeteshoitaja oli varmaan sama, oli kyllä tosi mukava nainen. Ja niinkuin aiemmin kirjoitin, tällä kertaa kun oli nimikkeeltään pelkkä kätilö...
  12. S

Sumutin: Eli kokonaisuus kai ratkaisi. Lapsi ei ole makrosominen (eikä edelliset vauvat vaikka isoja ovat olleet. Lääkärillä oli mun paprut kättäriltä ja niissä luki selkeästi ettei hartiadystoksia vaaraa ole ollut vaikka siis kuopuskin oli 4500g ja 55 cm), verenpaine ollut koko ajan ok, ei...
  13. S

Paljonko 4D-ultran hinta pk-seudulla ILMAN kelakorvauksia?

Juuri toissapäivänä maksoin takaisin Felicitakselle kelakorvauksen jonka olin saanut suoraan maksaessani heille ja jota kela ei heille maksanutkaan. Lääkäri oli katsonut tutkimuksen tarpeelliseksi ja itse selvitin kelaan asiaa kun heiltä tuli kirjallinen selvityspyyntö. MItään merkitystä ei...
  14. S

Kiitos kannustavista viesteistänne!! En ole minäkään päässyt koko päivänä näille sivuille. Johan tää alkaa muistuttaa vauva-palstan ongelmia. Mulla aamupaaston alenemiseen vaikuttaa kyllä se yöllinen leipäpala. Syön iltapalan, ja vielä ennen nukkumaanmenoa leipäpalan (sitä 100% ruista) ja...
  15. S

No, eri sairaaloilla on eri käytännöt. Ihan ei uppoa tuo vauvan parhaaksikaan aina. Joskus on kyse siitäkin mikä on helpompaa sairaalalle tai kuten totesin, miten on totuttu toimimaan, oli kyse sitten mistä tahansa toiminnasta. Mulla on tästä ihan oikeesti kokemusta eri sairaaloiden kanssa...
  16. S

sumutin: Mulla on laskettu aika 7.6. Mä elättelen vielä toiveita että pääsisin vielä sinne lähisynnärille (se Lohja). Luulen että olen viisaampi taas ensi viikolla kun on aika naikkarille. Mittaillut arvot kun on ollut ihan kohallaan vaikka selkeesti huomaan että kyllä niiden pitäminen on...
  17. S

sumutin: Mulla on ihan samat fiilikset. Mun suuri suruni on että en saa lasta vierihoitoon vaan vauva viedään v a r m u u d e n vuoksi seurantaan ja pullotetaan siellä niin että esim. imetyksestä ei tule enää mitään. KUn kysyin naikkarilta sitä, lääkäri suurinpiirtein kohautti harteitaan ja...
  18. S

Herkuista vielä. Itse olen jäädyttänyt funlightmehua lasten mehujäämuotteihin. Sitten olen herkutellut Pirkan Fruit&Ice sorbetilla. Rasvaa 0%, makeutettu laktitolilla ja asesulfaami K:lla. Energiaa 100ml 27kcal, sokereita 1,9g. En ole ainakaan itse huomannut että nostaisi sokereitani kun...
  19. S

Herkuista vielä. Itse olen jäädyttänyt funlightmehua lasten mehujäämuotteihin. Sitten olen herkutellut Pirkan Fruit&Ice sorbetilla. Rasvaa 0%, makeutettu laktitolilla ja asesulfaami K:lla. Energiaa 100ml 27kcal, sokereita 1,9g. En ole ainakaan itse huomannut että nostaisi sokereitani kun...
  20. S

sumutin: Lohjalle kyllä pääsee jos on vaan yksi arvo koholla ja/tai dieetti puree. Jos he ovat siis sitä mieltä. Ja tietysti muuten ultrien mukaan lapsella kaikki kunnossa. Eivät halua ottaa riskisynnyttäjiä koska käsittääkseni heillä ei ole lastenosastoa. Joten aika herkästi siirtävät vastuun...

Yhteistyössä