Hakutulokset

1. Ä

Iltapurjehdus

Vahingossa löysin tiedon netistä että uus muki ilmestynyt ja ryntäsin Stockalle =) Näkyy olevan numeroitu ja reuna tosiaan paksumpi ku muissa, tarkasti oot tutkinu uuden mukin :flower:
  2. Ä

Auttakaa! Miks olen hirviö? Imetyshormonitko vähenee?

Kuulostaapa osin tosi tutulta! Tosin mulla ollut nyt muutaman päivän jotain ihmeoloa. Olen vähentänyt imetystä rajusti alkuviikosta (maitoa ei tule tarpeeksi ja lapsi ei malta keskittyä sen vähänkään imemiseen). Joulupäivä meni sitten ihme horkassa, tuli kamalia vilunväristyksiä koko päivän ja...
  3. Ä

Imetys rintakumilla

Meillä tyttö nyt 4 kk ja ekan kuukauden käytimme rintakumia. Heti sairaalassa oli tytöllä vaikeutta saada kiinni rinnasta ja kun sai, ote irtosi monta kertaa. Meillä syyksi paljastui lopulta kireä kielijänne! Pääsimme kumista eroon tosiaan n. kk:n iässä, mutta senkin jälkeen imetyksen aikana...
  4. Ä

Yöpullon lämmitys, vinkkejä?

Tuota noin, ekan lapsen kanssa kun kaikki on ihanan uutta, niin kysyisin asiaan liittyen, että minkä ikäiselle vauvalle vois alkaa tarjoamaan huoneenlämpöistä korviketta ilman lämmitystä? Sit ois toinen kyssäri liittyen imetyksen rajuun vähenemiseen ja lopettamiseen (imetän enää 1-2xpäivässä...
  5. Ä

hoitoalalla työskentelevät! kuinka moni antanut joskus väärät lääkkeet väärälle potilaalle?

Joo, tämä on niitä aiheita mistä voi lässyttää loputtomiin. Jaettuihin lääkkeisiin tuplatarkastus ehdottomasti (kaksi hoitajaa tarkistaa). Mitä tulee antovirheisiin, niitä tulee eteen varmasti jokaiselle, joka lääkkeitä potilaalle annostelee. Jos et ite ole se "syypää" joka antovirheen teet, voi...
  6. Ä

Sairaanhoitajan koulutus 3,5 vuotta, terveydenhoitajan 4?

Yhteenvetona voin siis todeta, että sairaanhoitaja ja terveydenhoitaja ovat kaksi täysin erilaista ammattia, vaikkakin koulutus on pitkälle sama! Itse olen sh enkä voisi kuvitellakkaan tekeväni th:n työtä (ei ole siihen koulutustakaan), niin erilaisia hommia ne ovat. Eli kun ammatinvalintaa...
  7. Ä

Äidiksi ensikertaa 30+

Tällä ämmällä ikää 33 v. ja olemme saaneet plussan testistä viime viikolla, reilun vuoden yrittämisen jälkeen! :heart: Miksi äidiksi vasta nyt? Tai epävarmaahan se vieläkin on, kun niin alussa... Nyt vasta tasapainoinen parisuhde, jossa uskaltaa ajatella perheenlisäystä. Ikää on tullut ja...
  8. Ä

Kuvia plussatesteistä

Kiva nähdä kuvia "toimineista testeistä", ite tässä odottelen kans positiivista testitulosta tai menkkoja... Menkat myöhässä pisimmästä kierrosta 9 pv ja edelleen negatiivinen tulos...
  9. Ä

hCG-verikoe, raskauden toteaminen

Olipa lohdullista löytää tietoa ja kohtalotovereitakin täältä! Itsellä megalomaanisen epäsäännöllinen kierto ja raskaaksi ois haaveena tulla... Pisimmillään kierto ollu viimeisen vuoden aikana 48 pv ja nyt menossa 52 pv eikä menkkoja kuulu. Selvisi, että odottaa pitää vielä ainakin reilu viikko...

Yhteistyössä