Hakutulokset

1. M

Kokeneemmat päiväkotilasten äidit

Suurinosa vanhemmista "lahjoo" (jos yleensäkään lahjoo) henkilökuntaa joulujuhlapäivänä.
  2. M

Mulla on 3 miestä ja ongelma

Elä tota elämää niin kauan kuin se on tyydyttävää kaikille ( joskin outoa ), mutta älä sotke lasta tuohon kuvioon!
  3. M

Kokemuksia Tykkimäestä?

meidän 4- v. ois kaivannu vähän vauhdikkaampia laitteita. mut jos tykkää rauhallisemmasta menosta, niin 3v. siellä on ihan mukavasti laitteita.
  4. M

Koska menkat alkaneet synnytyksen jälkeen jos ET imettänyt?

mulla alkoi 2 vkon päästä siitä kun olin lopettanut imetyksen
  5. M

8 vkoa vanhan syönnin määrä

Pitäisikö mun olla huolissani, kun meillä menee maitoa 8 vkoa vanhalla pojalla n. 1 1/2 litraa vuorokaudessa? Kerrallaan se juo 150-200 ml. Välillä tuntuu ettei se 200 ml meinaa enää riittää....Pitääkö paikkansa, että liian suuri määrä rasittaa munuaisia, niinkuin luin täältä palstalta...
  6. M

Onko - oliko lapsellasi jokin hassu sana jonka äänsi väärin?

4 1/2 vuotais tyttömme oli mökillä menossa laitumelle ja tarkoitti sillä laituria. Käytti tuota sanaa ihan jatkuvasti väärin. Korkokenkiä hän kutsui yläkengiksi, kun oli päässyt unohtumaan oikea sana.
  7. M

Kuinka monesti vrk:ssa ja kauanko kerrallaan teidän pienet vauvat syövät? Miten yöt menevät?

meillä syö 3 vkoa vanha poika päiväs aikaan n 3-4 tunnin välein ja suunnilleen n. 100-150 ml kerralla (kun syö pullosta). Välillä ottaa ennen pulloa myös rintamaitoa, mut sitä ei varmaankaan hirvittävän paljon saa. Illemmalla ja alku yöstä syö sitten tiuhemmin ja yön aikana pari kertaa. Aina...
  8. M

MIKÄ imetyksessä aiheuttaa vaikeuksia?

meillä nyt viikon ikäinen poika ja imetys on kaikkea muuta kuin helppoa. Pakko käyttää rintakumia, muuten ei poika saa kiinni rinnanpäästä. toisessa rinnassa täytyy olla maidonkerääjä. Ongelma on tällä hetkellä se, että maitoa tulee aivan liikaa vauvan tarpeisiin. Joka paikassa annetaan vaan...
  9. M

raskauden aiheuttama akne

Onko kellään kokemuksia, millä saa hoidettua raskauden aikana tulleen aknen pois? Itselläni vaiva ilmaantui n pari kuukautta ennen vauvan syntymää (ja jatkuu vauvan tulon jälkeenkin). Ongelma alue on kaula ja jonkin verran hartioissa/olkapäät. Olen yrittänyt hoitaa niitä kaikin mahdollisin...
  10. M

imetysajan ehkäisystä..

Miten tuon ehkäisypiikin käytännössä saa? Onko se reseptilääke ja kuinka pitkäksi ajaksi sen saa? Ja varataanko aina 3 kk välein aika esim. terveyskeskuslääkärille?
  11. M

Sikiön koko ja lasketun ajan muuttuminen ultrassa

ei tarvitse. Laskettu aika muuttuu mun käsityksen mukaan aina vähintään yhdellä päivällä, koska neuvolat ja sairaalat laskee sen jotenkin eri tavalla. mullakin meni esikoisen kanssa laskettu aika ekassa ultrassa viikolla eteenpäin. Ja meillä ainakin tuo piti paikkansa, koska tyttö syntyi...
  12. M

KIIRE!!! Ostaisitteko 2003 vuonna ostetun turvakaukalon???

jos tuntisin myyjän. en ihan vieraalta 5 vuotta vanhaa
  13. M

me&i

mun mielipiteeni olis se et ei ne niiin reiluja ole.
  14. M

voiks raskaana olo aiheuttaa nenän tukkosuutta?

"ihana" kuulla tämä, että muillakin samoja vaivoja ja niille loooginen selitys. Mullakin ollut kohta kaks kuukautta aina jompi kumpi sierain tukossa. OOn ajatellu, et jos se ois jotain allergia oireita (joita mulla ei ole kyllä ikinä aikaisemmin ollut). Tosi rasittavaa, kun muutenkin hengästynyt...
  15. M

ennustaja paikalla..kysymyksiä saa esittää ken haluaa

kolmen viikon päästä on laskettuaika pienokaisella...syntyykö lapsi ennen vai jälkeen lasketun päivän ja kumpikohan mahtaa olla kyseessä?
  16. M

imetysasiaa..

Näin on! Kyllä toi imettäminen on niin yksilöllinen asia. Esikoistani imetin vain n 1 1/2 kk. Silloin koin, että imettäminen ei vain ollut "mun juttuni". Maitoa kyllä olisi tullut, siitä ei ollut kyse. Ja lapsi on ollut todella terve (nyt 4 1/2 v.).Hyvä jos kaks kertaa vuodessa normaalin...
  17. M

minkä ikäisenä lapsenne on oppinut ajamaan ilman apupyöriä?

Kyllä tuo 3v. pyörällä ajaminen ilman apupyöriä ihan mahdollista on oppia. Siinä tarvitaan vaan hieman ehkä rämäpäisyyttä. Kaverinikin poika oppi ajamaan ennen 4v. täytettyään. Oli kyllä aika hurjan näköistä menoa, kun veteli sellaisella vauhdilla "mutkat suoriksi"...Ajattelin kokeilla jos 4 1/2...
  18. M

Minkä pitusia muiden 2veet?

tyttö oli 2v. neuvolassa tasan 90cm pitkä
  19. M

Synttäreitä juhlitaan 7.6:tta, koskas voin laittaa kutsut?

Onneksi olkoon jo etukäteen! Onko tuo virallinenkin päivä? meikäläinenkin "juhlii" kyseisenä päivänä kolmekymppisiään ja jännityksellä jo odotan saako tuleva kakkonen saman syntymäpäivän, kun laskettu päivä on 8.6.....
  20. M

pojalle nimi!?

Antakaas vielä kivoja nimi vaihtoehtoja pojalle.Meilläkin tarvetta sellaiselle, eikä vielä ole löytynyt oikeen sellaista vaihtoehtoa jota vois harkita. Olis kiva jos löytyis m-kirjaimella alkava ( esikoinen, tyttö myös m-kirjaimella alkava), mut ei pakko.Mut sit toisen kirjaimen pitäis olla...

Yhteistyössä