Hakutulokset

1. M

raskauden aiheuttamia oireita

Mietin tässä, että kuinka monella on käynyt niin, että iho "kukkii" ihan älyttömästi raskauden aikana. Onko se tosi yleistäkin? Ekassa raskaudessa se oli mulla "ongelmana" alkuraskaudessa, mut nyt toista odottaessa tää on loppu vaiheen ongelma. Mulla on kaulassa, olkapäillä ohimoissa, joka...
  2. M

Mahallaan makaaminen, vahinkoa?

Mäkin olen käynyt hierojalla molempien raskauksien aikana, eikä ole mitään haittaa ollu. Viimeksi kävin kun raskausviikkoja oli n 28-30. Hyvin pystyin vielä makaamaan mahallani sen puol tuntia. Tosin hieroja laittoi pari tyynyä mun lantion kohdalle, niin että mahaan ei kohdistunu niin paljon...
  3. M

nyt olisi 2 nimivaihtoehtoa tyttärellemme.

Molemmat etunimet mun mielestä ihan ok, mut kumpikaan toinen nimi ei sovi etunimen kans yhteen. ovat niin erityyppisiä nimiä. Tää on vaan mun mielipide, jokainenhan saa itse päättää lapsensa nimen, kunhan vaan pappi hyväksyy...
  4. M

Hiivasta kysyisin

Hiiva se varmaan on. Itsellenikin on tämän raskauden aikana ollut jo kaksi kertaa kyseinen vaiva ja oireet on ollut juuri samat kuin mitä kerroit. Ekalla kerralla kärvistelin kans sen pari viikkoa ja kysyin sit neuvolan lääkäriltä mitä voi käyttää hoidoksi. Sanoi vaan että osta apteekista kuuri...
  5. M

Tontin vuokraaminen/ostaminen lähisukulaiselta?

Onko kellään käytännön kokemusta siitä, jos haluaisi rakentaa talon samalle tontille omien vanhempiensa kanssa, joilla on siis jo talo omistamallaan tontilla? Miten käytännössä asia pitää hoitaa ja mitä ottaa huomioon? Onko tontti pakko lohkoa? Täytyykö ostaa vai voiko vuokrata tontista osuuden...
  6. M

Etunimet Top5!

Iina, Inna, Milena Yhtään pojan nimeä en tiiä. Tarttis itsekin löytää tulevalle poitsulle, mut kaikki poiken nimet on niin tylsiä ja vanhanaikaisia tai sit ei muuten vaan sovi esim. sukunimen kans yhteen.
  7. M

Mitä mieltä,eskariasiaa!!

Kyllähän tuo 30 lapsen ryhmä kuullostaa aika hurjalta..Täytyy kyllä olla joka lapsella koulu valmiudet kohdillaan, että jaksaa olla noin isossa ryhmässä. Todennnäköisesti ryhmässä on opettajan apuna myös yksi lastenhoitaja,koska joukossa on noita esikoululaisia. ja ihan laillistahan se on koska...
  8. M

imetysajan ehkäisystä..

Luettuani useita kommentteja minipillereiden käyttäjien kokemuksista vaikutti siltä, että pillerit taitavat olla aika epäluotettavia ja pitkiä vuotoja aiheuttavia. Onko tosiaan näin? Onko merkillä väliä ( moni puhui cerazette-merkkisistä pillereistä)? Kuinka pian minipillereitä voi alkaa...
  9. M

Onko päiväkotiin parempi kurahousut+haalari vai kokonainen kurapuku?

itse päiväkodissa työskentelevänä ja äitinä sanoisin, että kaikista paras vaihtoehto ois jos on molemmat. nuo koko puvut ovat todella näppäriä ja miten helppoa pukeminen pienten lasten kanssa olisi jos kaikilla olisi sellaiset puvut niin kyllä pääsis paljon helppommalla. toki nuo puvut ovat...
  10. M

Linea negra ja nännien tummuminen

esikoisen syntyessä mulla tuli linea negra navan alapuolelle, eikä tummumista nänneissä. Tyttö tuli silloin. Nyt ei ole linea negraa, tummumista kylläkin ja meillekin ennustettiin rakenne ultrassa että poika tulis tällä kertaa. Mitä noihin ennusteisiin tulee eri "oireiden ja tunnusmerkkien "...
  11. M

imettämisen onnistuminen matalilla rinnanpäillä?

onko kellään kokemuksia voiko rinnanpää tulla pysyvästi esiin paremmin, jos jaksaa tarpeeksi kauan imettää rintakumin kanssa , kun muuten ei onnistu,koska on ns. ontelonännit. Entä onko kokemuksia siitä, kuinka kauan mahtaa kulua, kunnes toinen rinta lakkaa vuotamasta, kun toisesta imettää...
  12. M

Hoitovapaasta ja sen pitämisestä

Minimiaika jota voi hakea on 1kk. Hoitovapaata voi hakea kahteen kertaan, mutta nyt en ole ihan varma miten se teidän tapauksessa lasketaan, kun vanhempi vaihtuu siinä välissä. Että onko se 2kertaa per lapsi vai kaks kertaa per vanhempi....
  13. M

hiivatulehdusko?

oireena mulla on ollut jo jonkin aikaa kutinaa häpyhuulissa,mutta ei muita hiivan oireita. Eikä kutinakaan ole jatkuvaa. Olen raskaana viikolla 30, joten voisko se vaan johtua siitä? Käytin pari päivää sitten apteekista saatavan kuurin, joka pitäis tasapainottaa alapään ph:ta. En huomannut...

Yhteistyössä