Hakutulokset

1. H

Kohdunulkoinen raskaus - oireista

Mulla kipu alkoi toispuolisena "jomotuksena" ja vihlomisen sekoituksena viikoilla 6+4 ja varasin ajan yksityiselle ultraan, jossa todettiin kohdunulkoinen. Menin vaan tosi nopeasti kipujen aletua, kun oli fiilis, että kaikki ei ole kohdallaan.
  2. H

te joilla ollu kohdunulkoinen

Voimia sullekin! Mä pyysin sairaskertomuksen vakuutusyhtiötä varten, ja ihmettelin, kun noin joka toinen kerta siellä lukee että munasarjat pco-tyyppiset ja välillä lukee, että normaalit. Mistä voi johtua? Piti olla maanantaina psykologi, ja odotin kovasti sinne pääsyä, kun viime viikko oli...
  3. H

te joilla ollu kohdunulkoinen

Tällainen mun tarina tähän mennessä. 2.8.2006 menin alkuraskauden ultraan (viikot 6+5) kipujen takia. Todettiin kohdunulkoinen. 3.8. Tyksiin jossa katsottiin, ettei ole sisäistä vuotoa ja hcg otettiin myös. Oli joku 3500. Seuraavana aamuna uudestaan tyksiin ja hcg oli noussut. Päädyttiin...
  4. H

Kuukautiset kohdunulkoisen jälkeen

Heippa! Mulla antaa odottaa edelleen niitä menkkoja. Mulla siis kohdunulkoinen todettiin 2.8. ja hoidoksi sain 4 sytostaattia. Tosin mulla on ilmeisesti kaikki muutkin mennyt ketulleen, mitä vaan voi mennä. Siltä ainakin tuntuu. En olis ikinä uskonut, että näin hartaudella voisi tätiä odottaa...
  5. H

kohdunulkopuolisen jälkeen raskaaksi

Mulle annettiin kahteen kertaan solumyrkkyä, ja silloin sanottiin, että minimi on kolme kuukautta, ja suositeltiin kuitenkin lähemmäs neljää kuukautta, että on varmasti kaikki haittavaikutukset ehtineet hävitä. Itse solumyrkkyhän poistuu nopeasti, mutta keho ei palaudu niin nopeasti ennalleen...
  6. H

Bad happend

Kyllä jonkin sortin vika täytyy olla päässä, kun tänne tulet moisia kirjoittelemaan. Tämä on keskustelupalsta, jossa usko tai älä, ihmiset kirjoittaa aidosti huolensa ja tuntemuksensa. Eikä siitä kenenkään pidä tulla tekemään pilkkaa. Tai mitä ikinä tuon viestin kanssa ajoitkaan takaa...
  7. H

Metotreksaatti ja KU

Sitä minäkin eilen ajattelin, että vaikka onkin ollut lapsettomuushoitoja ja muuta, niin silti kannattaa pitää se varoaika. Onhan niitä ennenkin kuultu, että hoitojen jälkeenkin on saanut alkunsa uusi raskaus, vaikka ei olisi mukamas ollut mahdollisuutta. Ei sitten tarvii miettiä mitä voi tulla...
  8. H

Metotreksaatti ja KU

Mun käsittääkseni ei voi raskautua ennen kuin hcg on nolla.. Korjatkaa jos olen väärässä. Mulle ainakin sanottiin lekurista, että kolmeen kuukauteen ei saa raskautua piikkien jälkeen, kun se joku on niin alhaalla, ettei ole foolihappoa tarpeeksi. Voi tulla epämuodostumia uudelle sikiölle. No...
  9. H

Ovulaatio kohdunulkoisen jälkeen??

Annettiinko sulle yksi piikki metotreksaattia? Ennenkuin hcg on alhaalla, niin keho ei voi valmistautua uuteen rasskauteen. Eli sun vuoto on varmaan ollut muuta kuin normaalit menkat. Näin tälleen omasta kokemuksesta voisin veikata näin. Mikään lääkäri en ole, eli varmaa tietoa ei voi olla...
  10. H

Onko muita?

Itse asiassa mä olen hyvinkin pitkälti samoilla linjoilla Mintin kanssa, valitettavasti. Ehkä kannattaisi tutustua palstaan hieman tarkemmin kun kirjoittelee jostain aiheesta. Täällä ainakin ilmoittautuu yksi, joka yrittämällä yrittää raskautua, ja kun siinä onnistuu, niin onkin kohdun ulkoinen...
  11. H

Kohdun ulkopuolinen raskaus??

En kyllä usko että ei näkyisi verikokeessa, kun jos on kohdunulkoinen, niin on siellä silloin kuitenkin se istukka, joka sitä raskaushormonia erittää. Eikä se mulla ainakaan tuntunut mitenkään "päällepäin". Oletkos käynyt lääkärissä niiden kipujen takia?
  12. H

oireet?

Heippa! Harriet: mitä ultrassa sanottiin? Toivottavasti hyvää kuuluu! :hug:
  13. H

Hoitajan lohdutussanat jäi mietityttämään...

Kuulostaapas ihmeellisiltä "lohdutussanoilta".. Ei ole lohduttavaa ainakaan tällä hetkellä ajatella, että onneksi ei ollut keskenmeno, vaan olikin mulla kohdunulkoinen. Varsinkaan, kun tätä piinaa on kestänyt jo kaksi viikkoa ja soitin juuri polille, jossa kerrottiin, että raskausarvot oli vielä...
  14. H

Ja sitä vielä ihmettelin tuota pitkää aikaa, jolloin olisit menossa ultraan. Eikö ne siellä edellisessä ultrassa tutkinut muita kuin kohdun? Jos vaan yhtään tuntuu kivut kasvavan tai muuten huolestuttaa, kannattaa heti soittaa lääkärille. Mäkin silloin ajattelin kun varasin ultran, että...
  15. H

Mulla todettiin kohdun ulkoinen kaksi viikkoa sitten keskiviikkona, viikkoja silloin 6+5, kävin ultrassa ja todettiin, ettei siellä kohdussa ole mitään, munatorvesta/johtimesta löytyi.Seuraavana aamuna lääkäriin ja katsottiin raskausarvot ja ultra taas. Perjantaina uudestaan raskausarvot, oli...
  16. H

oireet?

Pysy tiukkana vaan että haluat sinne ultraan. Täällä toivotaan täysillä, että sulla ja masuasukilla on kaikki hyvin. Kuten jo sanoin, että se mikä on käynyt mulle, niin ei tarkoita sitä, että muille pitäisi käydä niin! :hug: :hug:
  17. H

oireet?

Heippa! Ensimmäiseksi sanon; kaikki samanlaiset oireet ei aina tarkota sitä että sulla on samalla tavalla, kuin mulla. Eli ei saa liikaa stressata siitä, mitä muut sanoo. Mä olen meinaan juuri sellainen, ja kun mä plussasin, en voinut ollenkaan käydä lukemassa mitään odottajien sivuja, jossa...

Yhteistyössä