Hakutulokset

  1. T

    Suojaheijasteet puuttuivat 8kk neuvolassa

    Olimme eilen poikani kanssa 8kk neuvolassa. Kaikki oli muuten mallikkaasti, mutta suojaheijasteet sivulle puuttuivat. Eli jos poika istuu ja lähtee kaatumaan, niin hän ei edes yritä laittaa käsiä suojaksi. Saimme kontrolliajan kuukauden päähän. Poika ryömii, tarttuu hyvin tavaroihin, on...
  2. T

    Omakotitalon ostajan muistilista.

    Auttakaa minua te onnelliset omakotitalossa asujat. Olemme harkinneet muuttoa omakotitaloon jo muutaman vuoden ajan. Nyt olemme myymässä kerrostaloamme ja omakotitalon hankkiminen tuntuu järkevämmältä kuin siirtyminen rivariin tai isompaan kerrostaloasuntoon. Olemme kuitenkin mieheni kanssa...
  3. T

    Kova kipu pakarassa

    Odotan toista lasta rv15 ja tänään kävellessä alkoi kova kipu toisessa pakarassa. Tuntuu siltä, että puukolla kierrettäisiin pakaralihakseen ja kävely on lähes mahdotonta. Googlettamalla löysin tietoa si-nivelen löystymisestä, joka voisi aiheuttaa kivun. On kai aika yleinen vaiva...
  4. T

    Äitejä Munkkivuoresta tai lähialueelta.

    Olen kolmekymppinen 10kk ikäisen tytön äiti Munkkivuoresta. Ystäviä minulla on, samoin vauvatuttuja mutta he kaikki asuvat sen verran kaukana, että spontaanit tapaamiset ovat mahdottomia. Siispä etsinkin mukavaa äitiseuraa ihan lähiseudulta. Olisi hauskaa saada seuraa leikkipuistoon, kävelylle...
  5. T

    Varvastaminen

    Meidän 7,5 kk tyttö varvastaa aina kun hänet laitetaan seisomaan lattialle. Hän ei siis ikinä laske koko jalkapohjaa maahan vaan huojuu tuettuna varpaillaan. Kuinka monilla lapset ovat varvastaneet pahasti? Missä vaiheessa varvastamisen pitäisi mennä ohi?
  6. T

    Yliaikaisen raskauden käynnistäminen.

    Minulla oli tänään yliaikakontrolli RV 41+5. Käynnistys on keskiviikkona jos lapsi ei ymmärrä ennen sitä syntyä. Haluaisin kuulla kertomuksia yliaikaisen raskauden käynnistyksistä. Kuinka käynnistettiin? Kuinka pitkään käynnistystä jouduttiin tekemään? Millainen käynnistetty synnytys oli...

Yhteistyössä