Hakutulokset

  1. S

    Kannattaako atoopikkolapsen kasvoja rasvata?

    Me saimme allergologilta myös ohjeet pestä atooppinen lapsi PÄIVITTÄIN pesunesteen kanssa suihkussa haalealla vedellä, mieluiten melko ripeästi. Sitten perusvoidetta kostealle iholle (myös kasvot) ihan hillitön kerros taputellen, ei sivellen. Näillä ohjeilla, jotka olivat päinvastaiset...
  2. S

    Tomaatti allergisen lapsen pitsa

    Oliiviöljyä ja mukaan myös rasvaisia täytteitä B) Jos pystyy syömään kalaa, lohi on mun mielestä hyvä täyte tomaattikastikkeettomaan pitsaan (meillä myös ilman juustoa kylläkin..). Pesto on hyvää, sitä voi tehdä itse miedommaksi, googletahan erilaisia pesto-ohjeita.
  3. S

    MILLÄ VAIKEAT TAHRAT POIS??

    sappisaippuaa saa ainakin luontaistuotekaupoista, sitä hierotaan tahraan ennen pesukonepesua. fairy on tahranpoistossakin ihan huippu! mulla ei ole ollut mitään haalistumisongelmaa, harvoin tosin niin vaikeita tahroja tulee, että tarvitaan muuta kuin hyvä pesuaine ja -kone.
  4. S

    Vauvan yösyönnit

    Pienihän lapsi vielä on, en näkisi kauheaa pahaa siinä, että syöttää kerran yössä, jos kerran on nälkäinen. Neuvolatätienkin ohjeet vaihtelevat, ei se mikään absoluuttisen totuuden jakelupiste ole, eihän? =) Ymmärrän hyvin, ettei ole helppoa siirtää nukkumaanmenoa. Meillä oli sama tilanne...
  5. S

    Tuoreen äidin toivelista vieraille

    Pakko peesata ap:tä, sellainen lynkkausmeininki taas palstalla.. Ehkä kärjistäen kirjoitettu, mutta ihan asiasta mielestäni. Ja tottakai ensimmäisen kohdalla äiti on herkempänä, kun pitäisi opetella olemaan vauvan kanssa, on ehkä uupunut synnytyksestä ja väsynytkin. Sitten kun saisi nukkua...
  6. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

    Pyykinpesusta Kannattaa kokeilla pesupähkinöitä vauvan pyykin pesussa. Ei hajusteita tms, pyykistä tulee puhdasta ja pehmeää. Itse kuivaan kuivausrummussa ellen kuivata ulkona. Rumpukuivaus pehmittää vauvapyykit ihanaksi. Kolmas vinkkini on tarkistaa pesuaineen annostelu ja riittävä huuhtelu...
  7. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

    Synnytykseen kommentoisin. Minulle annettiin kohdunkaulan puudute. Sen laittaminen sattui oikeasti tosi paljon (osui ilmeisesti hyvin hermoon), mutta auttoi tosi hyvin ponnistusvaiheen kipuihin. Ponnistaessa en tuntenut varsinaista kipua, olin ihan loppu muuten vuorokauden punkemisen jälkeen...
  8. S

    Vinkkejä: maidoton ja viljaton ruokavalio, lapsi 8kk

    En nyt halua olla tyly, mutta vaikka mitähän voi valmistaa ilman (lehmän-?) maitoa ja kotimaisia viljoja. Lehmänmaidon voi korvata soija-, riisi-, vuohen- tai kauramaitotuotteilla. Kotimaisten viljojen sijaan voi käyttää, kuten edellä mainittu quinoaa, hirssiä, riisiä, tattaria, maissia...
  9. S

    Mitä keksejä kanamuna ja maito allergiselle?

    Meidän muksu rakastaa Marie-keksejä.
  10. S

    Kannattaako imetysdieetti?

    Muutama kommentti 1,5v allergisen pojan äidiltä. Meillä lasten allergologi totesi, ettei ole mitään näyttöä siitä, että altistaminen vaikuttaisi lapsen allergiaoireisiin lyhyellä tai pitkällä aikavälillä suuntaan tai toiseen. Eli sitä hyötyä ei nähdäkseni ole siitä, että jatkat ilman diettiä...
  11. S

    Mitä mukaan lennolle taaperolle?

    Meillä oli viimeksi mukana paitsi naposteltavaa ja ruokaa ja mehua, myös kannettava dvd-soitin, josta kurkittiin teletappeja ja myyrää. Sylissä on meillä nukkunut, lennot menneet aina hienosti. Jotkut laittaa puuduttavia tippoja korviin tai antaa särkylääkettä, ettei särje korvia. Me ollaan...
  12. S

    <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 2/10 <3

    Iltaa naiset! Olen vain taustaillut toukokuulaisia, vaikka oma LA 19.5. Eka vekara on 1,5v eikä aikaa aktiiviseen palstailuun tunnu löytyvän =) Mun on nyt pakko laittaa kommenttia Finulle, kun tuli kurja olo sun fiiliksistä. Olet tosi hoikka, mulla kanssa painoindeksi ollut ennen raskautta...
  13. S

    kellä näyttää raskaustesti plusssaa

    Täällä :wave: MAHTAVAA!!
  14. S

    Mä luovutan ton pojan kanssa!!!!!!!?=)(/&%¤#"(=

    :laugh: :laugh: sori. mut joo. mä en kans jaksa näitä jeesustelijoita. hesesitä ja hesetätä ja voivoivoi.
  15. S

    Ihmetys jatkuu, epäilen yhä maitoallergiaa.

    Kuulostaa kyllä varmalta tapaukselta mun korvaan. Harmi, että jouduitte huonolle lääkärille. Meilläkin keskussairaalassa oli jotain lääkäriharjoittelijoita vastaamassa altistuksista, niistä ei ollut MITÄÄN iloa kenellekään, niillä ei ollut tietoutta eivätkä paneutuneet pienten potilaiden...
  16. S

    ikuisuus kysymys synnytyskivuista

    Vuorivertaus oli hyvä, kipu kapuaa korkeammalle ja kovemmaksi ja laantuu vähitellen, kuitenkin nopeammin kuin keräsi voimiaan. Kauratyyny auttoi alussa minulla hyvin. Sain sairaalassa piikin kankkuun, jotain vahvaa särkylääkettä. Sitä en ota vastaan seuraavalla kerralla, sillä siitä tulin...
  17. S

    Synnyttäneiden parhaat vinkit

    ..unohdin vielä yhden mielestäni tärkeän asian :headwall: tämän jälkeen kyllä lopetan, heh. Eli pajalan puuroa varten kaappiin kuivattuja luumuja, kuivattuja aprikooseja ja niitä pikku siemeniä, mitäs ne oli. Pellavansiemeniä joo. Sitten leseitä ja puurohiutaleita. Tästä valmistuu sellainen...
  18. S

    Synnyttäneiden parhaat vinkit

    ai niin ja levolacia tietysti suolta pehmentämään, ehdottomasti!
  19. S

    Synnyttäneiden parhaat vinkit

    -rintapumppu! itkin kivusta kotona kun maito nousi eikä vauva vielä syönyt paljon. ja kerä kaalia jääkaappiin, se tosiaan auttaa - imetysliivejä - imetysvaatteita. kyllä sitä varmasti pärjää ilmankin, mutta yöllä edellämainittu imetystoppi tai imetysyöpaita oli tosi mukavat. itse en ole mikään...
  20. S

    Kuinka nopeasti ootte olleet lähtöpainossanne synnytyksen jälkeen?

    Pojasta tuli 17 kiloa, laitokselle jäi 10 niistä. Sitten todettiin vauvalla laaja ruoka-aineallergia, jäin imetysdieetille ja ahkerasta syömisestä huolimatta vuoden kuluttua -12 kg painosta ennen raskautta eli -29 kg lähti. Että sellaista. Nyt onneksi paino ei laske enää. Rankasta...

Yhteistyössä