Hakutulokset

1. D

Perhepedistä omaan sänkyyn - Kamalaa huutoa!

yöllä vettä. en tuttipullosta :laugh:
  2. D

Perhepedistä omaan sänkyyn - Kamalaa huutoa!

yösyötöistä luopuminen ja siirtyminen pinnikseen ovat jo yksittäin isoja asoita, joten tekisin ehkä vain yhden kerrallaan. Nämä asiat ovat tietysti yksilöllisiä, eikä yksiselitteisiä ohjeita niihin ole.Se mikä toimii toisella lapsella ei toimi välttämättä toisella. Sinä itse tunnet tyttösi...
  3. D

Itsetehdyt soseet!

Minäkin notkistin soseet keitinvedellä tai korvikkeella silloin kun syötin soseen. Korviketta pakastin kyllä jääpalakuutioissa, kun menekki oli niin pientä. Erään firman asiakaspalvelussa sanoivat että pakastamista ei ole tutkittu, mutta kuultuaan syyn miksi pakastan totesivat sieltä naurahtaen...
  4. D

kova vatsa, apua..

Hienoa heidaa, että vauvasi masu parempi :) . Kovan vatsan kanssa painisleu on turhauttavaa. Maitohappobakteereista.... niiden on myös todettu parantavan vastustuskykyä, joten kannattaa syöttää lapselle o-3v jatkuvasti. Itse söin ensin itse ja vauva(0-6kk) sai sen rintamaidon kautta ja...
  5. D

kova vatsa, apua..

Tietty noita edellä mainittuja apteekin "lääkkeitä" voi antaa, mutta itse kyllä kokeilisin ns. pehmeämpiä keinoja ensin. Ruusunmarja, tuoreet hedelmät esim kivi, päärynä ovat esimerkiksi ulostetta löysyttäviä. Mustikka ja banaani kannattaa jättää pois (mutta sen varmasti tiesitkin). Niin ja...
  6. D

Synnytystä ennakoivia merkkejä?

3 päivää ennen synnytyksen alkamista (käynnistyi lapsiveden menolla) tuli ajoittain tosi huono ja heikko olo. Muita oireita ei ollut. Tsemppiä odotukseen!!!!
  7. D

Uimavaippat

Kokemusta on liberon uimavaipoista. Ovat housumalliset ja niiden päälle on laitettu uimapuku. Eivät pahemmin ime vettä, joten eivät haittaa vauvan "uimista". Ovat muutenkin helppokäyttöisiä. Olen kuullut, että kestovaipan kuoriosakin riittäisi pitämään kakat sisällä, mutta en ole kokeillut...
  8. D

Hampaiden pesusta!

Meidän tyttö on 8 kk ja hänellä on pari kuukautta ollut 2 hammasta. Aloiteltiin "hampaiden"pesun harjoittelu ennen ekojen hampaiden puhkeamista. Hampaiden puhjettua olemme pesseet 2 kertaa päivässä, aamuin ja illoin. Meillä harjaamisasennot vaihtelevat, mutta useimmiten sylissä. Olen myös...
  9. D

antaistko 7kk ikäiselle mansikkavispipuuroa?

Itse annoin mansikkaa jo kesällä (vauva silloin 5kk) ja pitkin syksyä on lapsi saanut mansikkaa. Olen ymmärtänyt, että nykyään ei vältetä vahvojakaan ruoka-aineita syyttä. Jos lapsi allerginen kovin monille ruoille, niin sitten on eri juttu.
  10. D

Minkä pituiselle 74cm Reiman talvihaalari mahtuu?

Taidan odotella vielä, ennenkuin ostan uuden. Kahtotaan kuinka pitkät kintut neidille kasvaa :laugh:
  11. D

maito loppumas?

Mulla oli maito tiukassa myös kun lapsi oli noin 4kk. tai ainakin se tiheän imun kauden vuoksi tuntui siltä. Ihokontakti (alasti vauvan kanssa) ja tuo rinnan vuorottelu auttoi minulla.
  12. D

Minkä pituiselle 74cm Reiman talvihaalari mahtuu?

Kokoluokituksehan vaihtelevat paljon ja olen kuullut että reiman vaatteet ovat reilun kokoisia. Minkä pituisena lapsenne ovat mahtuneet 74 cm reiman talvihaalariin?. Ostin haalarin (tosin käytettynä), mutta nyt mietityttää, että mahtuuko muksu siihen keväällä vai etsinkö vielä uuden.
  13. D

Vesi ja tissimaito asiaa!

Meillä vesi ei myöskään maistunut pitkiin aikoihin. Nokkiksesta sitten alkoi pikkuhiljaa juomaan vettä(kaadettuaan ensin sitä itsensä päälle ja lattialle kymmeniä litroja.... =) ). Meillä vatsa oli myös kovana, koska eihän nuo vesimäärät suuria ole . Nyt olen alkanut juottaa korviketta ruoan...
  14. D

kauan voi tiheän imun kausi kestää..??

Heippa! Meillä nelikuisena alkanut tiheän imun kausi kesti pari viikkoa. Yöt oli kyllä rauhattomia kehityksen vuoksi noin kuukauden verran. Ennen tiheää imua herätyksiä oli 1 yössä ja nyt on palattu samaan. Koita kestää, kyllä se siitä!!
  15. D

Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat vol.4

LÄMPIMÄT ONNITTELUT TIILA JA PERHE!! :flower: Dawn ja Typy (melkein 4 viikkoa) Hui kuinka aika rientää...
  16. D

Tervehdys kaikille. Ihanaa. kun olette olleet hengessä mukana, kiitos =) ! Eli siis meidän perhe kasvoi keskiviikkona 27.2 pienellä tytöllä. Sairaalassa vierähti viikko, joten ollaan vasta kotiuduttu. me kaikki voidaan nyt hyvin ja nautitaan kotioloista. Kirjoittelen joku päivä lisää...
  17. D

Ilmoittelen vaan ,että täällä ollaan vielä. Henkisesti raskasta tämä odottelu :( Keskiviikkona yliaikaisuusseurantaan... Hyvää vointia ! Dawn ja Uimari 41+3
  18. D

Maitohappobakteerit -kuinka kauan olette käyttäneet?

Olen kuullut hyviä kokemuksia tuosta Gefiluksesta. Jos äiti imettää, niin äiti syö 2 tabua päivässä. Jos vauva saa korviketta, niin tabu avataan ja jauhe korvikkeen sekaan. Maitohappobakteerin antamista voi jatkaa 1- 3-vuotiaaseen saakka. Eipä sitten esim. päiväkodista tule oksutauteja...
  19. D

Tervetuloa joukkoon odottavaan anjamarita! ( .) Eilen illalla vaikutti jo lupaavalta. Tuli semmosia napakoita supistuksia, mutta pah yö vei ne! Nyt taas neuvolaan näytille... Dawn ja masussa tyytyväisenä lekotteleva Uimari 41+0
  20. D

Anno: Täällä mie vielä odottelen :( , nyt alkaa olla jo pinna tiukalla. Olin jo niin valmis lähtemään, kun neuvolas sanoivat viime perjantaina että pari päivää ja sitten tapahtuu. Höpö , höpö tääl ei tapahdu mitään. Kiitos tuosta hajuvinkistä, olen yrittänytkin haistella, mutta valkkaria se...

Yhteistyössä