Hakutulokset

  1. M

    pienelle korvikset

    meillä on kans kyse nimenomaan siitä, että lapsi haluaa ja vanhemmat siihen suostuu... on myös varauduttu siihen, ett toiseen korvaan ei haluakaan... myös oma lapsuusmuisto aiheesta on iloinen ja ylpeä :)
  2. M

    Olisi ihana saada lapset edes hetkeksi johonkin.

    pyydä lastensuojelusta tukiperhettä. ei se tähän hätään auta, mutt siihen seuraavaan...
  3. M

    pienelle korvikset

    no, kesällä sitt sinne, jos ei aikaisemmin lähempää löydy... kiitti!
  4. M

    pienelle korvikset

    juu, mä oon kans nähny ihan vauvoillakin ja siks jo tolle 4½v:lle lupasinkin tajuamatta, ettei se sitt ookkaan ihan niin helppoa, ett vaan marssitaan kultasepänliikkeeseen...
  5. M

    pienelle korvikset

    oishan se pitäny arvata... juu, kyllä meidän perheessä lapset saavat itse päättää, haluavatko korvikset vai ei.
  6. M

    pienelle korvikset

    onko kellään tietoa, missä saisi laitatettua lapselle korvareiät pääkaupunkiseudulla? jumbossa eilen kyselin ja lähes kaikissa liikkeissä sanottiin, että pitää olla vähintään 7v. yhdessä lupasivat laittaa kun täyttää 5... neitiä harmittaa, kun on 4½...
  7. M

    uskonto vs elämänkatsomustieto

    Kiitos kaikille asiallisista vastauksista! Monta uutta ajatusta ja rohkaisua näistä löytyi :)
  8. M

    Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

    no tohon kyll sanosin, ett kyll normaali 11v jaksaa vartin verran olla valppaana lapsenvahtina ja selviää kotona tutussa ympäristössä hyvin
  9. M

    uskonto vs elämänkatsomustieto

    niin no meillä ajatus onkin, että saavat mennä niin uskontotunneille kuin rippikouluunkin, jos sitä haluavat, mutta nyt 6-vuotiaana ovat vielä liian nuoria haluamaan (kun eivät siis edes tiedä merkitystä sanalle "uskonto"). emme halua kieltää uskoa/uskontotunteja, muttemme myöskään tehdä siitä...
  10. M

    uskonto vs elämänkatsomustieto

    Tapiontytär: saako sen tietää jostain jo etukäteen (nyt kouluun ilmoittamisvaiheessa), että onko ko koulussa jo valmis ryhmä/ tarpeeksi oppilaita ryhmään? vai selviääkö se vasta syksyllä kun koulu alkaa?
  11. M

    Pikkulasten hautajaispukeutuminen

    olen ollut lapsena isäni hautajaisissa ja niin olivat pienimmätkin sisarukseni... ja edelleen vuosikymmenienkin päästä meille kaikille on tärkeää se, että olemme olleet paikalla "viimeisellä matkalla". läheisen kuolema koskettaa myös lasta ja vaikuttaa hänen arkeensa mitä suurimmassa määrin...
  12. M

    Tekisittekö ilmoituksen hoitajasta?

    miks pitäis "katsoa läpi sormien ja päästä helpolla". kyll se on työnantajan velvollisuus puuttua ja pitää huoli hoidon laadusta; hoitajan ammattitaidosta
  13. M

    uskonto vs elämänkatsomustieto

    kuka kielsi?
  14. M

    uskonto vs elämänkatsomustieto

    Kouluun pitäis lapsi ilmoittaa ja kovasti meitä vanhempia alkoi mietityttämään uskonnon opetus... Millaisia kokemuksia teillä, joilla on jo koululaisia, mutta oma usko ei kovinkaan vahva? Itse en kuulu kirkkoon, mies ja lapset kuuluvat (ev.lut). Kovasti mietiitty, pitäisikö kouluun menijä...
  15. M

    Tekisittekö ilmoituksen hoitajasta?

    Ehdottomasti tekisin ilmoituksen. Ihan sama millainen uhma tai kurittomuus niin hoitajalla ei ole oikeus tukistaa!
  16. M

    Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

    no jos ois näköyhteys niin mihin sitä kännykkää tarttetaan?
  17. M

    Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

    totta kai on hienoa, että sisarukset haluavat hoitaa ja tietysti näin saavat tehdäkin, mutta aina aikuisen vastuulla ja aikuisen läsnäollessa. ei niinkuin ap; kännykällä tavoitettavissa olevan aikuisen luvalla! 6v voi toki yksin harjoitella liikkumaan ja hyvä jos on känny mukana "turvana", mutt...
  18. M

    G: kuinka paljon teidän 3-4 v päiväkotilapset lomailevat vuodessa? eriteltynä kesä ja muut ajankohdat

    meillä ovat hoidossa 15pvä:ä/kk. lomaa mulla on 28 pvä:ä (=5½viikkoo), jonka lapset ovat tietysti lomalla myös. lisäksi ovat yleensä lomalla mumminsa kanssa viikon kesällä
  19. M

    Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

    meillä ei ole äänieritettyjä vessoja. kuulen kyllä mitä lapset tekevät sillä välin kun käyn vessassa. parikuinen lapsi on ehdottomasti pinnasängyssä eikä sohvalla wc-käyntini ajan. ei tipu eikä jää isompien jalkoihin
  20. M

    Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

    ...ja mikä ihme on ko äidille niin tärkeetä, ettei ite menny lasten mukaan ulos? 6-vuotias ei todellakaan voi olla vastuussa toisesta lapsesta! eikä varsinkaan millään kävelylenkillä. 6v vasta ite opettelee turvallista liikkumista liikenteessä ja tarvitsee kaiken huomiokykynsä siihen (ei...

Yhteistyössä