Hakutulokset

  1. M

    *** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

    Onko muilla muuten lämpöpatterioireita??? Siis välillä on ihan OK olo, mutta parissa sekunnissa päälle iskee ihan törkee hiki. Sit hikoillaan ja sitte taas pian normaali olo. O nko tää normaalia???
  2. M

    *** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

    Onnea vauvan navan tälle puolelle saaneille! Ihanaa, että vauvoja alkaa putkahdella! Ite oon pitänyt hiljaiseloa piiitkän aikaa, mutta jospas nyt ehtis taas kirjoitella. Mymmelis: Synnytyksen jälkeinen aika jänskättää muakin oikeestaan vähä jopa enemmän ku ite synnytys kaikkine...
  3. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

    Heippa! Mukava lukea taas kuulumisia monelta suunnalta! Voi että, tommonen kotidoppler olis kyllä mukava. Edellisessä työpaikassa oli ultraäänilaite (ja -hoitaja), ja siellä kaikki tulevat mammat oli jonossa kurkkimaan, onko pienellä kaikki hyvin... :) Täällä nyt ei valitettavasti ole mitään...
  4. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

    Hei taas, pitkästä aikaa. On ollut aika hurjaa kiirusta töissä, ja yllättäen palstailu jää ensimmäisenä :( Hienoja uutisia monelta suunnalta, Ihanaa! *Valkkarista*: täällä esiintymät ovat varsin runsaita myös :D *Kipuja*: Mulla kans tullut kerran tai kaks semmonen todella kova pistävä...
  5. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

    Anoppiasiaan vielä kommentti: Mulla on silleen tässä suhteessa hyvä tilanne, että miehen puolelle tulossa on ensimmäinen kolmatta polvea, ja siksi siellä ollaan oikeestaan enemmän innoissaan ku mun vanhemmat, joille tulokas on jo kahdeksas lapsenlapsi. Miehellä on 5 veljeä ja 1 sisko, joten...
  6. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT marraskuussa

    Heippa! Ihania uutisia taas monelta! Onnittelut niistä kaikille tasapuolisesti! Mulle kävi tänään vähän hassusti, kun luennolla tulin tauolta takaisin luokkaan, kysyi yksi tyttö, että "koska sulla on laskettuaika?" Mä jäin ihan suu auki ihmettelemään, että mitä. Ärsytti ja nauratti samaan...
  7. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Voi Elriina :'( Poika04 Tsemppiä huomiseen! Oletko pyytänyt siskoasi mukaan, niinkuin suunnittelit? Kyllä siellä on kaikki hyvin! Sädetikku: Mä näin kanssa imetysunta, mutta se ei ollu ihan yhtä mukava ku sun uni! Mä olin vauvan kanssa kotona, ja tuli aika imettää sitä, mutta en vain...
  8. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Voi ei poika04 Toivottavasti ei oo vakavaa. Paljo sinne voima- :hug:
  9. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Löysin paljon tietoa... http://www.terveysportti.fi/pls/ltk/ltk.avaa?p_artikkeli=ykt00633&p_haku=Kaikututkimus Lääkärien ohje UÄ-tutkimuksen tekoon. esim. toi nenä - juttu löyti sieltä, samoin se niskaturvotusasia "Niskaturvotus * Tutkimus on luotettavin, kun sikiön istumapituus on...
  10. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    :heart: Ultra oli aamulla, ja onneksi kaikki on hyvin! (en siis malta ottamatta omaa napaa ensin....) Se on kyllä sanoinkuvailematon tunne, kun sen pikkuisen näkee ruudulla. Pituutta oli 6,6cm, syke 158. Koko on päivää-paria edellä laskettua aikaa. Niskaturvotusta oli 1,2mm, ja nenä hyvin...
  11. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Oho, Jossu aika iso heitto tulis ton kohdun koon mukaan laskettuun aikaan. Onko hei sulla varmistettu sikiöiden lukumäärä? Minähän en toki siitä asiasta mitään tiedä, mutta tuli mieleen, että voisko olla kaksoset, kun noin suuri ero olisi? Hieno juttu, että kaikki oli hyvin :) Toivottavasti...
  12. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Heissan pitkästä aikaa! Finnejä: Täältä löytyy! Suupielten alapuolella ja otsassa on karseet teini-ilmentymät. Vatsalla nukkuminen: mahdotonta, samoin kaikki vatsallaan tehtävät jumppaliikkeet. Ei vielä huvittais julkisesti vieraille ihmisille jumpassa paljastaa, mutta kyllähän ne ihmettelee...
  13. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Tervetuloa SatuA Mä kysyin vielä liiton lakimieheltä tuohon maanantain haastatteluun liittyen, ja hän sanoi samoin, kuin tekin täällä, että raskaus ei saa tasa-arvolain mukaan vaikuttaa henkilövalintaan. Mut en silti tiedä, sanonko vai en... Ehkä katon pelin loppuun asti, ja jos ne valitsee...
  14. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Pippa: Ne överit on niin yksilöllisiä... :) Mulle on henkilökohtaisesti tärkeää, että pieni voi hyvin, ja tutkijana oon tullut huomaamaan, että niillä äidin valinnoilla raskausaikana on yllättävän pitkät seuraukset, lapsen elinikäiset. Ja kun kerran tiedän näistä asioista tämän verran...
  15. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Huomenta! Homejuustosta Sitä ei raskaanaolevien kannata käyttää kuin kypsennettynä. Eli esim. kastikkeissa ja keitoissa voi käyttää, kunhan se on hyvin kypsennetty. Siinä listeriavaaran siis aiheuttaa se homeviljelmän kasvatusolosuhteet, vaikka maito sinällään on pastöroitua. Jokainenhan tekee...
  16. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Liro Mä olin eilen lääkärillä, ja ihmettelin kans lisääntynyttä ja muuttunutta valkkaria. Lääkäri sano, että kuuluu asiaan, sekä määrän lisääntyminen että koostumuksen muuttuminen. Mut jos näiden lisäksi on vielä emätinkipuja tai kutinaa, on usein kyseessä tulehdus. Tänne ei mitään...
  17. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Voi Näpsy! :'( :hug: Ei oo reilua! Voin vain kuvitella, miten kamalan pahalta susta tuntuu! Voimia!
  18. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Brigthon Calling mulla oksentelu on ollut paljon vähäisempää kuin sulla, mutta pahaolo ja väsymys on ollut jatkuvaa. Pahimmilla viikoilla (8-10) ei kyllä ihan oikeesti pystyny tekemään muuta ku nukkumaan ja oksentamaan. Onneks se pahin oli mulla sairaslomaa ton vuodon takia, töissä en olisi...
  19. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Ai niin, kohdun asennosta piti vielä kans kirjoittaa. Mulla on voimakkaasti taakse kallellaan, mutta masussa kyllä alkaa jo nähdä muutoksia, vaikka niillämain pelastusrengas onkin omastatakaa. Voi että noi kohdun kasvuvihlaisut on ihania! Kun niistä saa ne ensimmäiset tuntemukset että masussa...
  20. M

    TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

    Heippa taas B) Minä liityn iloisten uutisten tuojiin! Tulin just siis lääkärineuvolasta. Muutaman kerran löi kyllä sydän tyhjää, kun lääkäri ei millään meinannu löytää Ompun sydänääniä. Löytyihän ne sieltä, kun lääkäri nosti kohtua ylöspäin (auts... se sattui). 170 oli syke, eli aivan...

Yhteistyössä