Hakutulokset

  1. H

    Hyviä, positiivisia synnytyskokemuksia, kertokaa!

    Onhan se nyt ihan kiistatta sekä äidin että lapsen psyykkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta paaaaljon parempi, että lääkkeellistä kivunlievitystä ei normaali synnytyksessä käytetä. Kannattaa perehtyä tutkimuksiin, kirjallisuuteen ja hankkia tietoa muualtakin kuin vain tahoilta, jotka...
  2. H

    Miten varmistan sektion saamisen / Tampere ?

    Synnyttämään meidät naiset on tehty. Kuten ubrieta ja muutkin on todenneet, toivon minäkin, että ketjun aloittaja ja muut samassa tilanteessa olevat saavat sektion jos kerta kaikkiaan pelkopoli jne. ei auta, mutta kyllä sen pitäisi olla vihoviimeinen vaihtoehto. Syitä ei tarvinne toistella...
  3. H

    Hyviä, positiivisia synnytyskokemuksia, kertokaa!

    Tässä on nyt tällainen hyvä esimerkki kommentti siitä ihmeellisestä asenteesta, jota en käsitä. Miten niin jäi puudutteet saamatta? Puudutteiden ja lääkkeellisen kivunlievityksen pitäisi olla viiiimeinen keino, kun synnytys on jo muuten mahdotonta, kun on komplikaatioita tai jokin muu syy...
  4. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    Unni On hienoa, että kohdallasi on ollut niin, että olet saanut mielestäsi riittävästi tietoa seulonnoista ja niiden vapaaehtoisuutta on korostettu. Valitettavasti tämä ei kuitenkaan ole vallitseva tilanne. Hyvin suuressa määrin seuloja tyrkytetään odottajille kuin perustutkimuksia. Tässä...
  5. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    Dora72, minusta eettinen keskustelu tästä aiheesta on erittäin tarpeellista. Arvostelit väitöstä sillä perusteella, ettei se ole lääketieteen väikkäri. Ei, se on nimenomaan eettinen väitöskirja ja se puoli tuntuu näissä asioissa unohtuvan. Aiemmin jo totesin, etten ole omista...
  6. H

    Mistä kaavoja?!

    Ihan kauheita vaatteita on viimeisessä Suuressa käsityölehdessä, mutta ehkä niillä kaavoilla voi siis tehdä kivojakin. Kyseiset vaatteet on valmistettu esim. jätesäkin näköisestä kankaasta :laugh: Itse ajattelin testata tunikan kaavaa.
  7. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    dora 72 Hermeneuttiset silmälasithan meillä jokaisella on päässä, tieteellinenkään teksti ei ole koskaan täysin objektiivistä, itse luin kyseisen väitöksen suurella mielenkiinnolla ja oman päätökseni olin aiempien kokemusteni perusteella jo silloin luonut. Mutta kyseinen väitös hienosti nostaa...
  8. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    mm. Unni Siitä, mitä minä olen tämän asian saralla kokenut ja joutunut kestämään, en ole kertonut, enkä pidä sitä tarpeellisena. Osoittaa myös puutteellista arvostelukykyä väittää tietävänsä jotain täysin vieraan ihmisen elämästä ja kokemusmaailmasta. Minusta näiden keskusteluiden funktio on...
  9. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    Kyse on juuri siitä, ettei niiden seulojen pitäisi olla mitään perustutkimuksia, kun ne on nimenomaan vapaaehtoisia ja sitä vapaaehtoisuutta pitäisi korostaa. Seuloihin ei saisi ohjaa eikä niitä saisi suositella. Se on ihan laissa. LumiMarja, mielestäni on ihan eri tilanne sinulla, se että...
  10. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    Niin ilman muuta henkilökohtaisia asioita, mutta myös äärettömän suuria valintoja ja vastuita. Siksi niistä juuri pitäisi voida keskustella, mutta se näköjään on mahdotonta. Kun kysyy miksi, saa vastauksesksi korkeintaan "siksi". Herää kysymys miettivätkö ihmiset näitä todella tai osaavatko...
  11. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    onnimanni: np-ultra on sikiöseulontaa.
  12. H

    NP ultrassa turvotusta sikiöllä, miten jatkossa?

    En ymmärrä miksi menette np-ultraan? Itse en mene, enkä voi ymmärtää halua mennä. En voi ymmärtää järjestelmää, joka on muka vapaaehtoinen, mutta oikeasti pyrkii säätelemään kuka saa syntyä ja kuka ei. Minusta se on niin syntymättömän lapsen kuin vammaisten ihmisten ihmisoikeuksia loukkaavaa.
  13. H

    sikiöseulonnoista

    nosto
  14. H

    sikiöseulonnoista

    nostelen...
  15. H

    sikiöseulonnoista

    Huomasin, että joku muukin oli tän saman löytänyt, mutta laitan tänne pääsivulle tän, että kaikki halukkaat löytää. Heli Pruuki on tehnyt väitöskirjansa suomalaisista sikiöseulonnoista. Kyseessä on sosiaalietiikan väikkäri. Löytyy osoitteesta http://ethesis.helsinki.fi/vaitokset.html -...
  16. H

    Kenellä tietoa?

    Nyt pakko udella, me ollaan hyvinkääläisiä, mutta meidät on ohjattu lapsettomuushoitoihin naistenklinikalle Helsinkiin, tekö siis käytte Hyvinkäällä?

Yhteistyössä